Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2018 07 16, 10:40

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 Z21 med Märklin 
Författare Meddelande
Passagerare

Hej!
Är det någon som har erfarenhet av Rocos z21 för Märklin.
Jag har ingen anläggning för närvarande
, men tänkte skaffa z21 för att få fram alla ljud på mina lok.
Hur sker anslutningen til c rälsen, ska man använda någon särskild anslutningsskena?
Tacksam för svar! :-ab

2014 08 08, 16:04
Passagerare

Det blev mycket bra med en vit Z21
:-ab

2014 12 08, 12:56
Biljettförsäljare

Jag har precis skaffat en Z21 (i ochj för sig svarta modellen med stort Z på). Använder Android appen. Det går bra att reglera fart och körriktning och att använda F0 till F4 när jag väljer protokollet Motorola, men när jag försöker konfigurera CV-variabler i dekokodern från appen får jag bara ett meddelande om att dekodern inte reagerar.

Jag vill lära mig använda även F5-F16 och har förstått att om man använder Z21 så har man inte tillgång till MFX-protokollet utan kan istället använda Motorola-protokollet (MMii) och då om loket normalt körs på t.ex. adress 75 så använder lokadress 76 och F1 tll F4 för att styra F5 till F8 och lokadress 77 och F1 till F4 för att styra F9 till F16. Innan detta fungerar måste man då ha ställt in några CV? Kan man även få dekodern från Märklin att lyssna på DCC? Måste man i så fall aktivera att dekodern ska lyssna efter DCC-signaler? Hur gör man den inställningen? (Gör man den i läge Motorola i appen eller måste man ha en Märklin CS2 och göra det därifrån med protokollet MFX innan man kan använda F5 till F16 från appen genom Z21?) Jag tror jag förvirrat bort mig helt!

2015 05 18, 23:51
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se