Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 08 24, 4:24

Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
 Vilka lok går ni och väntar på 
Författare Meddelande
Kommunikationsminister

HNJ Verkstad ånglok L5 + lokomotor Z, Jeco ånglok E2 samt två smärre lok från England, ombyggnadsprojekt.

2011 08 13, 20:25
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Jecos litt J, men prognosen är tyvärr inte så uppmuntrande.

Svenne

2011 08 13, 22:18
Profil WWW
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

HNJ L5. Ett önskelok sen jag förälskade mig i dess 'stora förfulande rökskärmar', som de beskrevs i boken Normalspåriga ånglok vid Statens Järnvägar.

2011 08 14, 8:44
Profil WWW
VD
Användarvisningsbild

HNJ V MSJ motorvagn och Jecos Hg2.
/Martin

2011 08 14, 12:26
Profil WWW
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Jo, det här går jag förstås och väntar på.
Givetvis i trerälsutförande och med svänghjul och ljud.
Undrar vilken tillverkare som antar den utmaningen? :-D

Bild

Bild

Shakespeare

http://www.bylen.se
bylens@telia.com

2011 08 14, 18:38
Profil WWW
Trafikledare

Kommer ju att bli en modell för den stora breda köparkretsen frågan är väll vilken tillverkare som vågar låtabli att göra den?
Smile Ola

2011 08 14, 19:46
Lokförare

Väntar på NMJ EL17 Flåmsbanen i AC utförande. Har väntat i 3 år nu sedan jag var där på semester men kan väl vänta tre år till då... :roll:

2011 10 12, 15:33
VD
Användarvisningsbild

Själv hör jag till den där kategorin som har svårt att bestämma sig. Nostalgi är inte alltid enbart det man växte upp med på hemmaplan utan för min del även mycket av det som jag såg när man reste genom Europa under 1970-talet... vilket gör att jag även vurmar för det som till stor del var bekant från mj-katalogerna. Då jag sedan har hälften av rötterna i Värmland så minns man en del från NKlJ, men där finns kanske inte så mycket man kan göra åt på ett enkelt vis. Andra halvan av mina rötter har jag i forna Jugoslaven och där vart det en hel del trainspotting då vi inte hade så långt till den lokala järnvägsstationen och dito lokstation samt att min farbror har en ganska trafikerad linje nära sitt hus. Numera har man inlett elektrifiering även här i denna avkrok, men huvudsakligen sköts ändå persontrafiken i dessa områden med f.d. SJ litt. Y1 som då betecknas som klass 710 hos avläggaren ŽS.

Mest kommer jag dock ihåg de stora GM/EMD G16-dieselloken som betecknas som klass 661 och som imponerade storligen när de mullrade förbi. Det ger fortfarande en viss känsla när man stöter på dem i ett tungt godståg alternativt med (vilket händer) en eller två paxvagnar i kroken, men även detta har blivit sällsynt. Dessa lok har till slut börjat falla för åldersstrecket och de har börjat rangeras ut i allt högre grad. Vid ganska många lokstationer kan man numera se ett antal som står plundrade och sönderrostade. Inte heller de är lätta att få fatt på som t.ex. H0-modeller, men nog ändå lite enklare än något från NKlJ är det så nu sitter jag och väntar. Detta då jag och en bekant i somras lade in beställning på varsin sådan modell i JŽ-utförande från en lokal småserietillverkare. Det är sagt att det ska bli leverans någon gång innan nyår så jag är förväntansfull inför julen om man säger så…

:mrgreen:

2011 10 12, 16:16
Trafikchef
Användarvisningsbild

Coppas skrev:
Själv hör jag till den där kategorin som har svårt att bestämma sig. Nostalgi är inte alltid enbart det man växte upp med på hemmaplan utan för min del även mycket av det som jag såg när man reste genom Europa under 1970-talet... vilket gör att jag även vurmar för det som till stor del var bekant från mj-katalogerna. Då jag sedan har hälften av rötterna i Värmland så minns man en del från NKlJ, men där finns kanske inte så mycket man kan göra åt på ett enkelt vis. Andra halvan av mina rötter har jag i forna Jugoslaven och där vart det en hel del trainspotting då vi inte hade så långt till den lokala järnvägsstationen och dito lokstation samt att min farbror har en ganska trafikerad linje nära sitt hus. Numera har man inlett elektrifiering även här i denna avkrok, men huvudsakligen sköts ändå persontrafiken i dessa områden med f.d. SJ litt. Y1 som då betecknas som klass 710 hos avläggaren ŽS.

Mest kommer jag dock ihåg de stora GM/EMD G16-dieselloken som betecknas som klass 661 och som imponerade storligen när de mullrade förbi. Det ger fortfarande en viss känsla när man stöter på dem i ett tungt godståg alternativt med (vilket händer) en eller två paxvagnar i kroken, men även detta har blivit sällsynt. Dessa lok har till slut börjat falla för åldersstrecket och de har börjat rangeras ut i allt högre grad. Vid ganska många lokstationer kan man numera se ett antal som står plundrade och sönderrostade. Inte heller de är lätta att få fatt på som t.ex. H0-modeller, men nog ändå lite enklare än något från NKlJ är det så nu sitter jag och väntar. Detta då jag och en bekant i somras lade in beställning på varsin sådan modell i JŽ-utförande från en lokal småserietillverkare. Det är sagt att det ska bli leverans någon gång innan nyår så jag är förväntansfull inför julen om man säger så…

:mrgreen:

Det var inget dåligt lok att gå å vänta på. Riktigt snyggt.

När en dröm om modulära byggen i 2-räls med Appalacherna som förebild...

http://www.svegsmjklubb.se/

2011 10 13, 14:23
VD
Användarvisningsbild

Går och väntar på att Jeco's X2 ska komma.
Annars vad gäller oanonserade och oplanerade modeller så skulle jag vilja ha ett lite mindre ånglok, typ N eller J ungefär. Ett Rd lok vore kul att ha också. 8)

2011 10 16, 10:24
Lokförare

Trainfreak skrev:
Går och väntar på att Jeco's X2 ska komma.
Annars vad gäller oanonserade och oplanerade modeller så skulle jag vilja ha ett lite mindre ånglok, typ N eller J ungefär. Ett Rd lok vore kul att ha också. 8)

Rd lok åhh fina lok de :P

2011 10 16, 12:02
Konduktör

En uppdaterad version av Jecos Z65....

2011 10 18, 21:53
VD
Användarvisningsbild

Za lokomotorn, från mig själv förvisso så kan bara skälla på mig själv för leveranstider :twisted:
Skämt åsido, en annan lirare som står för drivningen och underdel och man är ju sugen på att få både Z och Za färdiga som första lok på banan :)

2011 10 18, 22:40
Lokförare

Jag väntar på Märklins 30430 som kommer i december.

2011 10 19, 22:22
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Nyheter mjhobby.se