Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 07 16, 12:33

Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
 Melodifestivalen 2013! 

Vad tycker du om årets mellobidrag 2013?
Mästerverk 6%  6%  [ 1 ]
Toppen 0%  0%  [ 0 ]
Sådär 31%  31%  [ 5 ]
Hyfsat 25%  25%  [ 4 ]
Dåligt 25%  25%  [ 4 ]
Bottennapp 13%  13%  [ 2 ]
Antal röster : 16

Melodifestivalen 2013! 
Författare Meddelande
Moderator
Användarvisningsbild

Hejsan!
Sitter ni och tittar/läser om Mellon i stället för att skriva här på forumet. Det verkar så. :wink:

Alla deltävlingar är över nu och i det stora hela så tycker jag inte årets bidragsskörd hållit någon större kvalitet. Några enstaka bra låtar har förekommit.

Det har ju varit många debutanter i år och det är ju trevligt när nytt folk får komma fram men lite mer kända sångare ser jag gärna mer av också.

Vad tycker ni om bidragen i år?

Ha det bra.

2013 02 24, 18:15
Profil WWW
Lokförare

Jag tycker bara det har varit pannkaka. Ända behållningen var väll Raffe igår. Lite rockenroll som är riktig musik. Alla andra låtar är ju bara massa digital blippblopp. Se bara på army of lovers. Det var ju inte ens en låt. Tänk hur de 3000 andra bidragen som inte kom med måste ha låtit! Huga! Skicka tingeling som var med för några år sen. Då kommer vi få hederutmärkelser för nytänkande inom detta färgspektakel.

2013 02 24, 18:45
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Jag håller med dig om Army of lovers.

Som sagt, så är årets låtar ingen höjdare kvalitetsmässigt. Några enstaka undantag finns dock. En låt jag tycker är bra "On Top of the World" med Swedish house wives.

Något jag gillar i år är mellanakterna, där har dom lyckats bra.

Ha det bra.

2013 02 24, 22:06
Profil WWW
Trafikledare

hiltis kan ingen sjunga, håller inte ut stannar av mitt av låten och varför?

2013 02 25, 13:07
Profil WWW
Trafikchef
Användarvisningsbild

Jag håller med om att det är ett mellanår. Det är väldigt uppenbart att SVT inte vill ha tillbaka ESC en gång till på ett antal år. Jag tror inte att Farbror Borg och hans departement tillåter det under ett OS/valår. Det tycks som om det hela kommer att stå mellan Ulrik,Ralf och Yohio. Jag ser gärna att Ralf vinner med sin låt. Den sticker ut från mängden ,och vem gillar inte kopiöst med pyro? Bono Jr...ehm jag menar Ulrik är helt okej,men kommer inte att ge en topptioplacering i stora finalen. Yohios låt är ,i mina ögon, TaKiDatråkig rock eller mellanmjölksrock som någon uttryckte det. Han sticker inte ut heller på det sätt som han borde genom att köra den klädsel han har i Japan. Men det är kanske lte väl vågat i dessa familjeunderhållningssammanhang. Tråkigt överlag att det inte har varit fler bra låtar med kvinnliga artister i år. Nu är det mest pojkspolingar och gubbar i finalen,plus Bananen då.
/Calle W

2013 02 25, 18:42
Tågbefällhavare

Calle W skrev:
Jag håller med om att det är ett mellanår. Det är väldigt uppenbart att SVT inte vill ha tillbaka ESC en gång till på ett antal år. Jag tror inte att Farbror Borg och hans departement tillåter det under ett OS/valår. Det tycks som om det hela kommer att stå mellan Ulrik,Ralf och Yohio. Jag ser gärna att Ralf vinner med sin låt. Den sticker ut från mängden ,och vem gillar inte kopiöst med pyro? Bono Jr...ehm jag menar Ulrik är helt okej,men kommer inte att ge en topptioplacering i stora finalen. Yohios låt är ,i mina ögon, TaKiDatråkig rock eller mellanmjölksrock som någon uttryckte det. Han sticker inte ut heller på det sätt som han borde genom att köra den klädsel han har i Japan. Men det är kanske lte väl vågat i dessa familjeunderhållningssammanhang. Tråkigt överlag att det inte har varit fler bra låtar med kvinnliga artister i år. Nu är det mest pojkspolingar och gubbar i finalen,plus Bananen då.
/Calle W

Man får nästan den känslan, att slippa vinna igen.
Fast vad det har med OS att göra förstår jag inte. SVT har inga rättigheter till OS på många år. 2014 och 2016 har ju MTG köpt (med Viasat).

/U

2013 02 25, 19:52
Moderator
Användarvisningsbild

Just nu pågår mellofinalen och snart får vi veta vem som vinner.

Har ingen personlig favorit, men om jag ska tippa vinnare så tror jag att det står mellan Yohio, Ulrik Munther och Ralf Gyllenhammar.

Ha det bra.

2013 03 09, 22:03
Profil WWW
Trafikchef
Användarvisningsbild

Robin vann genom juryrösterna rättvist. Yohio och State of Drama kommer nog tillbaka om något år eller två med mycket vassare låtar. Det är en otrolig show ändå som saknar motstycke. Mellanakterna har varit helt makalösa och långt mycket bättre än tävlingsbidragen. Ska bli kul med ESC i Malmö om tio veckor tycker jag.
/Calle W

2013 03 10, 0:47
Moderator
Användarvisningsbild

Calle W skrev:
Mellanakterna har varit helt makalösa och långt mycket bättre än tävlingsbidragen. Ska bli kul med ESC i Malmö om tio veckor tycker jag.
/Calle W

Här håller jag med dig helt och hållet. Mellanakterna har varit det bästa i år, men tyvärr kan man inte rösta på dom.

I övrigt så tycker jag att årets tävling har varit en av dom sämre sedan deltävlingarna började 2002. Jag är inte helt nöjd med vinnaren men jag hoppas det går bra för honom i ESC. Han behöver inte resa särskilt långt bort för tävlingen i alla fall. :wink:

Ha det bra.

2013 03 10, 14:18
Profil WWW
Trafikchef

Kan bara hålla med om att många låtar har varit svaga, svagaste på flera år. En hel del vingliga sånginsatser och framföranden också, vilket inte minst gäller för Robin i hans första kvalomgång då han gick till andra chansen.

Snacket om att det var ojämn könsfördelning pga något annat skäl än låtarnas kvalité håller inte. Jag tycker det är positivt att så många har röstat på just bra låtar mer än på artisterna, med undantag för bananen, sedan slinker alltid någon artist med pga anti-rösterna, t.ex. Körberg&c:o, som utgjorde årets mest patetiska bidrag. Men det är ju alltid bra med två pajasnummer i finalen så går inget av dem vidare. :-D

Jag hade tippat Yohio, trodde inte att internationella rösterna skulle sänka honom så att Robin skulle vinna pga av det. Då hade jag mer trott att det skulle vara mer jämt.

Jag tror inte någon av årets låtar hade kommit bättre än 3:a-4:a förra året.

Att Borg eller SVT's ledning har något inflytande på vem som vinner eller kvalar in betraktar jag som konspirationstänkande. Månlandingarna var på riktigt.

2013 03 12, 21:18
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 10 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se