Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2012 05 23, 22:47

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 Växlar - spårvagn N-skala 
Författare Meddelande
Tågbefällhavare

Inlägg Växlar - spårvagn N-skala
Jag söker växlar med liten radie (stor vinkel) för spårväg i N-skalan. De spårvagnar jag använder klarar liten kurvradie vilket är nödvändigt för spårväg i stadsmiljö (runt gathörn)

Normalt använder jag för tåg växlar med större radie ex: PECO Electrofog "short"och vill helst ha motsvarande med mindre radie där växelmotorn kan döljas under spårplanet. Electrofrog (ledande spårkors) är också ett önskemål.

Jag har sett äldre Trix-växlar med liten radie men med ovanliggande växelmotor och isolerat spårkors.

Har någon förslag på fabrikat enligt mitt önskmål?

/Per-åke

2011 01 08, 21:53
Profil WWW
Passagerare

Inlägg Re: Växlar - spårvagn N-skala
PAJ2 skrev:
Jag söker växlar med liten radie (stor vinkel) för spårväg i N-skalan. De spårvagnar jag använder klarar liten kurvradie vilket är nödvändigt för spårväg i stadsmiljö (runt gathörn)

Normalt använder jag för tåg växlar med större radie ex: PECO Electrofog "short"och vill helst ha motsvarande med mindre radie där växelmotorn kan döljas under spårplanet. Electrofrog (ledande spårkors) är också ett önskemål.

Jag har sett äldre Trix-växlar med liten radie men med ovanliggande växelmotor och isolerat spårkors.

Har någon förslag på fabrikat enligt mitt önskmål?

/Per-åke

Fleischmann utan banvall (gamla Roco?) har R1 växlar som ingen vettig männska kan tänkas bygga in i en anläggning. Kolla på t.ex. MJ-Hobby:

Bild

http://www.mjhobby.se/mjhobby/product.asp?qsLang=swe&type=2&id=413&pid=22251

2011 01 08, 22:17
Tågbefällhavare

Inlägg Re: Växlar - spårvagn N-skala
Denna vinkel på växel (24gr) skulle jag kunna använda om det går att montera växelmotor omvänt. (dold) D.v.s Höger motor på vänster växel och v.v.

Att spårkorset är isolerat är tydligen något man måste acceptera på denna typ av växlar - eller??

/Per-Åke

2011 01 08, 22:52
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ]