Re: En möjlig lösning ...
Sture Bylén skrev:
DocHP skrev:
Detta har vi sett genom att sidvisningarna ökar när det uppdateras MJ, men ökar och snabbt faller igen när det uppdateras "mellan-raderna-snack".
Den där formuleringen förstår jag inte riktigt. Kan du utveckla den lite?
Såg själv att den var lite luddig

När en tråd uppdateras, vi kan ta din bantråd t.ex.
När du uppdaterade tidigare i helgen med din modul i ett par inlägg så kunde man se en konstant kurva av ökande visningar under en viss tid direkt efter uppdateringen av tråden.
När samma tråd igen uppdaterades, men det talades om annat än din direkta bana så var den kurvan inte en kurva längre utan ett isberg, ökning av visning från början som dalade väldigt fort.
Med kunskap om surfvanor och internet i överlag är min tolkning som sådan att när du uppdaterar med något för den breda massans intresse, så återkommer de löpande för att se vad mer som skett.
Men när det handlar om annat så klickar de in och återkommer inte på samma sätt som när uppdateringarna är direkt om banan.
Förmodligen ett antagande om att uppdateringar som följer handlar om samma sak.
Detta på intet sätt sagt att jag finner det ointressant, detta är bara vad siffrorna talar om.
Det finns även i vissa trådar ökningar tvärtom, d.v.s. när det sker något orelaterat men de är promillen till antalet.
Statistiken säger inte heller vem som gör dessa besök, målgrupp eller ens om de är svenska besökare utan enbart räkning av visningar i relation till innehåll.
Notera också att detta exempel inte säger något om just din tråd, jag tog ett tillfälle (om 5 inlägg och 60min statistik) och enbart en analys som exempel. Min statistik tittar på andra trådar än just bantrådarna.