T44:orna kommer nog GC som sagt antagligen ta tillbaka, likaså med en del lokomotorer som finns hos TGOJ.
Ma loken hittar nog nya ägare, så jag tror inte att det är slutet för Ma bara för att TGOJ som bolag försvinner. Netrail har ju två-tre stycken, och får nu kanske möjlighet att köpa på sig ett par lok till. Något muséum/förening kanske kan ta över något lok också?
TMZ och T43 lär nog inte vara några större bekymmer att kränga vidare. T66:orna vet jag inte vad man har för tanke med, men hittar man inget användningsområde inom GC så lär det nog inte vara några problem att sälja dessa vidare. Norge har väl också T66?
Så jag tror nog att många (så gott som alla) lok och lokomotorer hittar nya arbetsuppgifter.
Tycker personligen att det är mycket tråkigt att TGOJ försvinner. Har många fina minnen från detta bolag och älskar deras blå/gröna färgschema. Även om nu färgerna lär vara kvar en stund då inte GC lär måla om särskillt många lok. Får nöja mig med att ha en liten bit av TGOJ på hyllan hemma hos mig.
Lite tankar från mig.