Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2012 05 23, 14:32

Svara på tråd  [ 238 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
 Sveriges fulaste kåkar eller orter... 
Författare Meddelande
Inlägg Re: Sveriges fulaste kåkar eller orter...
Skit i pruttarna nu, vad tycker ni om dessa byggnader egentligen?

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag vet inte alls vad denna byggnadsstil kallas som jag visar exempel på från igår. 70-talet hade sin stil i betong och sen kom 80-talet osv. Nu har vi 10-talet som tar över det mesta. Jag ställer frågan igen, är detta bättre?

Jan

2010 04 04, 0:46
Trafikchef
Användarvisningsbild

Du får försöka fotografera husen så att dom ser lite mer mänskliga ut. Jag har svårt för all glas och betong, lite tillbaka i tiden. Byggnaderna blir för stora för att de eventuella skönhetsvärderna ska frambringas. Ofta är de hyfsade inuti och utsikten blir fin. Men som sagt, det är lite väl mycket glas. Man vänjer sig väl med tiden, som man gjort med alla fula nya waxholmsbåtar, fula pendeltåg osv eller så är man en bakåtsträvande kuf som inte förstår skönheten i dessa moderna ting (Å andra sidan är Stockholms City eller Östra Nordstan i Göteborg skitfult också med några undantag och det tyckte jag även när jag var yngre och har inte ändrat uppfattning). Hörde förresten, adress till Malmöborna, att nybyggena på fd Kockumsområdet kommer att få det blåsigt, att det alltid blåste som f-n där ute på varvet och att huskropparnas placering lär fungera som ett bläster, dvs det kommer att blåsa som attan där ute. Men det skiter väl arkitekterna i?

2010 04 15, 11:41
En ful Waxholmsbåt flyttar sej då och då, det gör inte dessa glas och plåtbunkrar, dom får vi dras med hela livet... Som för övrigt inte hittade en mänsklig vinkel att plåta dessa på... :wink:

Jan

2010 04 15, 11:51
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

carl-gunnar olsson skrev:
Du får försöka fotografera husen så att dom ser lite mer mänskliga ut. Jag har svårt för all glas och betong, lite tillbaka i tiden. Byggnaderna blir för stora för att de eventuella skönhetsvärderna ska frambringas. Ofta är de hyfsade inuti och utsikten blir fin. Men som sagt, det är lite väl mycket glas. Man vänjer sig väl med tiden, som man gjort med alla fula nya waxholmsbåtar, fula pendeltåg osv eller så är man en bakåtsträvande kuf som inte förstår skönheten i dessa moderna ting (Å andra sidan är Stockholms City eller Östra Nordstan i Göteborg skitfult också med några undantag och det tyckte jag även när jag var yngre och har inte ändrat uppfattning). Hörde förresten, adress till Malmöborna, att nybyggena på fd Kockumsområdet kommer att få det blåsigt, att det alltid blåste som f-n där ute på varvet och att huskropparnas placering lär fungera som ett bläster, dvs det kommer att blåsa som attan där ute. Men det skiter väl arkitekterna i?

Ja för vindtunneltest är väl inte och tänka på....Det kräver ju modeller, och det finns ju inte kompetens för det längre :wink: .

Min Hemsida:
Airbrush FX
Min Blog:
M-K & E
Bild

2010 04 15, 13:28
Profil YIM WWW
Dax för ett fulhus till... :lol:

Bild
Döbelsgatan, Sthlm. Trodde först att det var ett parkeringshus, men det är bostäder. Gardiner ses.
26/4 i år.

Jan

2010 05 20, 19:59
Kommunikationsminister

För att travestera någon stor tänkare, min pappa arkitekten skulle vända sig i sin grav om han ännu hade levt...

2010 05 20, 20:41
Konduktör

Jag skulle nog inte välja sådana där bostäder med så små fönster. ;) Det är föga förvånansvärt ett hotell det där som ligger där nära Johannes kyrka.
/M Östman

2010 05 20, 20:50
Aha, så hotellet har större fönster på framsidan? Är det Sveavägen på andra sidan, jag orkar ej kolla in kartan...

Jan

2010 05 20, 22:44
Konduktör

Jag kollar på gatubilder på Hitta.se men jag kan nog inte finna det "bättre" än så att detta är framsidan... :? På andra sidan har vi först Luntmakargatan och efter det så är det Sveavägen, alltså parallellt med Döbelnsgatan.
/M.Ö

2010 05 20, 22:52
Schysst framsida mao... :lol:

Jan

2010 05 20, 22:55
Helvette också! Läser i lokala tidningen att vi ska få den tidigare så omtalade "badringen" i Ulvsundasjön nu, den iden blev ju förpassad från Riddarfjärden tidigare år. En massa protester stoppade den då. Politikerna tycks vara mer förtjusta denna gång! Kan detta bli en valfråga? Om det är någon som till äventyrs missat detta tidigare så är det ett flytande hotell i form av en ring. Jag måste sluta nu, går och deppar ihop totalt efter den nyheten... :cry: :cry: :cry:

Jan

2010 05 22, 11:53
Konduktör

Då jag har varit upp i både Södertorn och DN-skrapan så har jag tagit lite utsiktsbilder, mer om detta på "God Föresats"-tråden i morgon. Med telezoom så kan man ju zooma in på allt möjligt, fula hus går ju absolut. ;)

Bild
Den här byggnaden på Kungsholmen kanske har varit med här förut men i så fall blir det en repris. ;) Det här är inte en skönhet kan man ju säga. Sliten, intetsägande och färglös, dessutom passar den inte in i omgivningen.

Och appropå tråkigheter så kan jag ju lägga ut en bild på Ulvsundasjön. Man kan ju undra var de skulle placera kallbadhus-hotellkomplexet, enligt mig så finns det inte en enda passande plats. Man liksom bara flyttar kalaset från Riddarfjärden till en annan plats. Det skulle vara kul med en förklaring om varför man tycker Ulvsundasjön är "bättre", och då tycker jag inte det är en godkänd förklaring att säga att Ulvsundasjön ligger mindre centralt.

Bild
/M Östman

2010 05 24, 0:01
Härmed lägger jag ned denna tråd. Andra kan fortsätta om de vill.

Jan

2010 06 02, 20:34
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

????

Min Hemsida:
Airbrush FX
Min Blog:
M-K & E
Bild

2010 06 02, 20:42
Profil YIM WWW
Astrött.

Jan

2010 06 02, 20:43
Kommunikationsminister

Dito. Vad händer med vårt forum just nu? Ett antal viktiga medlemmar som försvinner, och så vår verklige tungviktare Janne som tydligen plötsligt kastar in handduken överallt? Bevare oss väl, det här får bara inte hända!

2010 06 02, 20:44
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

jan claesson skrev:
Astrött.

Jan

Jo men du kan väl ändå förgylla tillvaron för oss som har behov av dina sköna inlägg. Det är ju bara så roligt som vi gör oss......

Min Hemsida:
Airbrush FX
Min Blog:
M-K & E
Bild

2010 06 02, 20:48
Profil YIM WWW
VD

Instämmer med föregående talare, du får inte försvinna Jan!

Stefan

2010 06 02, 21:14
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 238 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12