Nej - det finns inget program som "kopierar" spårplanen i CS2! Jag har funderat på att fixa till det, men det ställer till vissa konflikter... Och dessutom kommer man att sakna en del (nödvändiga) komponenter som CS2 spårplan saknar (gentemot datorprogram).
Återkopplingssystem är ett system som ger datorn information om vad som händer på banan. Själva systemet (eller snarare systemen) finns i flera olika utföranden, är du helt nybörjare så rekommenderar jag dig att ta reda på så mycket som möjligt innan du sätter igång. Det blir bättre om man gör rätt från början.
Märklin har ett "eget" system som heter/kallas S88 (Dekoder S88, art.nr.: 60880) men inte riktigt vad jag skulle rekommendera idag. Finns flera andra som är både bättre och billigare.
Man behöver inte installera något mer än en lokdekoder i loken (sådana sitter ju dessutom redan i många lok idag). Möjligen den dag man vill kunna identifiera dem, och/eller vagnar individuellt av olika anledningar men det är kanske överkurs att ta det redan från början...
Dataprogram finns både gratis, billigare och dyrare - allt efter egen smak.
I vilket fall: -Återkopplingssystemet är A & O för en fungerande datorstyrning! Lär dig att hantera det så är du långt på väg!
Tillägg:
Jag får väl gratulera till CS2:an också!!