Rälsbuss för M-K & Eastern RR
Jag hade köpt en LaBelle 1905 trävagnsbyggsats för ett bra tag sedan och när jag städade av arbetsbordet i söndags och såg kartongen, bestämde jag mig för att detta skulle kunna fungera som en bra utgångspunkt för en rälsbusskonvertering!
Jag tittade sedan på om jag hade någon drivning att använda mig av. Jag hade en del äldre Atlas boggier som var i bra skick, jag hittade också en del gamla Roco motorer som fungerade bra (jag tror att det är Roco åtminstone). En uppsättning Mantua drivaxlar och kopplingar var också tillgängliga i skrotlådan

.
Jag lade upp alla delar på bordet och gick till verket:

Jag började på chassit, så jag visste att åtminstone det skulle fungera

. Jag nöjde mig med drivningpå den främre boggien bara.
Så här chassit såg ut efter ungefär en timmes arbete:

Jag byggde sedan ihop korgen som är ganska enkelt:

Jag tillverkade ventilationsgaller på sidorna, med utgångspunkt från några gamla grillar från en skrotad GP 18:

Taket på LaBelle´s byggsatser är ett arbete i sig att göra bra, då ändarna inte är formade, här är mitt resultat av takets ände och början av fronten med kofångaren?!?, jag fick också tillverka en ny mittsektion på hytten med fönster på framsidan också:

Undersidan börjar att ta form också, jag vet att boggiesidorna inte riktigt rätt för en rälsbuss, men jag kommer att ersätta dem senare om jag får lite snyggare Brill-typ-sidor:

Jag täckte taket i Alu-tape som jag skar i mindre bitar för att följa de rundade områdena utan att rynka sig:

Jag monterade sedan några lyktor och takventiler som jag hade låg och skräpade

. Avgasröret är en gammal Kato:

Jag målade hela bussen mahognyfärgad och taket och chassiet i en svart-grå färg:

Jag monterade några typ Kadee kopplingar och bälgen på baksidan och här är resultatet som det ser ut idag:

Jag har några små finisharbeten kvar att göra så som vädring och dekaler. men jag är ganska nöjd som det ser ut hittills.
Jag har satt i en Loksound dekoder i den också
Så nu kan det höras när den mullrar in till hållplatsen.
Den går riktigt bra och jag la nästan 200 gram bly i den för att öka dragkraften och strömupptagningsförmågan.
För ett 4 dagars projekt är det inte alltför dålig hoppas jag ...
Jag kommer också att lägga till några radiatorer på taket, men jag har inte hittat någon trevlig prototyp än.