Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 01 16, 15:58

Svara på tråd  [ 80 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
 RallarRookien 
Författare Meddelande
Trafikledare
Användarvisningsbild

Nightsearch skrev:
Johnny skrev:
Nightsearch skrev:
Hoppas ni gillar det! :)

Ja det gör jag! En lysande lektion i hur man vädrar, har läst en del i ämnet, men har ännu inte vågat mig på att vädra själv. Din film kanske blev en knuff framåt.

:) :up:

Vad kul att du gillade det! Ja, det var aningen lättare än jag trott, men det krävs fortfarande en hel del finess.
Har fått massa tips av tittare kring att använda mattlack redan innan (för att få allt att fästa bättre) och att skaffa en sminkborste för att vädra med.
Fick en gammal av Josefin, min fru, så all is good!

Posta gärna en bild när du testat på att vädra själv! Vi kan säkert lära av varandra :)

Jag ska försöka ta mig tid att vädra under hösten och kommer att posta bilder på hur det blir.

2014 09 04, 7:38
Tågvärd

Johnny skrev:
Nightsearch skrev:
Johnny skrev:
Nightsearch skrev:
Hoppas ni gillar det! :)

Ja det gör jag! En lysande lektion i hur man vädrar, har läst en del i ämnet, men har ännu inte vågat mig på att vädra själv. Din film kanske blev en knuff framåt.

:) :up:

Vad kul att du gillade det! Ja, det var aningen lättare än jag trott, men det krävs fortfarande en hel del finess.
Har fått massa tips av tittare kring att använda mattlack redan innan (för att få allt att fästa bättre) och att skaffa en sminkborste för att vädra med.
Fick en gammal av Josefin, min fru, så all is good!

Posta gärna en bild när du testat på att vädra själv! Vi kan säkert lära av varandra :)

Jag ska försöka ta mig tid att vädra under hösten och kommer att posta bilder på hur det blir.

OOoooh! Det ser jag gärna!

Nytt avsnitt ute nu! :)

http://youtu.be/WIY8ZcjXvtA

2014 09 09, 7:37
Tågvärd

NYTT AVSNITT! Lite sent pga av mycket jobb. Tack för tålamodet!

http://youtu.be/4RZibexLsmc

2014 09 16, 19:11
Tågvärd

Hallå RallarDrottningar och Tågtrubadurer!

NU finns veckans avsnitt att beskåda på Youtube:

Årgångståg, F1200 och Sveriges Järnvägsmuseum

Se till att ha popcorn redo, det är ett lååångt avsnitt :)

http://youtu.be/g-C5Y2H3s8Q

2014 09 23, 20:52
Moderator
Användarvisningsbild

En mycket trevlig film och ditt kommenterande förhöjer upplevelsen rejält. Själv har jag tyvärr inte kunnat närvara vid dessa evenemang så därför är det trevligt att se alla andras bilder/filmer från evenemanget.
Det är en upplevelse i sig bara att få se Sveriges största ånglok F1200 i trafik. :-ab :-ab

Ha det bra.

2014 09 24, 0:09
Profil WWW
Tågvärd

Här kommer nya avsnittet av RallarRookien :)
Det handlar om detektivarbete denna vecka:

http://youtu.be/Zpke7QAgLvE

Hoppas du gillar't! :)

2014 09 30, 7:12
Passagerare

Tjena Christian :-ab tack för en trevlig video om resan till Gävle ( lite avis :) vilken fin vagn du fick har själv 9st Nmj 60-70-tals vagnar otroligt detaljerade

Ha det gott/Janne :-ab

2014 09 30, 10:43
Tågvärd

ballast skrev:
Tjena Christian :-ab tack för en trevlig video om resan till Gävle ( lite avis :) vilken fin vagn du fick har själv 9st Nmj 60-70-tals vagnar otroligt detaljerade

Ha det gott/Janne :-ab

Hallå Janne!

KUL att du gillade filmen och tack för att du tittade :)

Ja, NMJ:s vagnar är sjukt fina. Hoppas på att få skaffa fler snart :)

Må gott själv!

//Hedlund

2014 10 01, 11:33
Trafikledare
Användarvisningsbild

1) Roco har ett startset med ett orange Rclok och tre NMJ-60talsvagnar. Vagnen du köpte kommer troligen från ett sådant set. Btw så är det bra att Roco har börjat förpacka vagnar i startset i individuella boxar.

2) Den bruna vagnen och ditt orange Rclok passar utmärkt tillsammans.

:-tu

2014 10 01, 16:01
Tågvärd

Johnny skrev:
1) Roco har ett startset med ett orange Rclok och tre NMJ-60talsvagnar. Vagnen du köpte kommer troligen från ett sådant set. Btw så är det bra att Roco har börjat förpacka vagnar i startset i individuella boxar.

2) Den bruna vagnen och ditt orange Rclok passar utmärkt tillsammans.

:-tu

Tack så mycket för feedback, både du Johnny, och andra!
Nu är ju allt klart som korvspad :D

Men jag hade ingen aningen om detta, så döm av min förvåning! :)
Och skönt att höra att RC5:an är korrekt trots allt ;)

Nästa vecka blir det ett lite annorlunda avsnitt, efter många förfrågningar:

Bild

2014 10 02, 7:49
Biljettförsäljare
Användarvisningsbild

Hej Christian och kul att du har börjat med denna hobby, är själv nybörjare trots att jag har hållit på i över fem år med att prova mig fram varav många projekt har hamnat i grovsopan. Bor man i lägenhet och inte har lust att förvandla den till en mindre byggarbetsplats verkar ju m-plays utbud perfekt. Grymt roliga och intressanta filmer på youtube fortsätt i samma anda.

2014 10 02, 8:43
Profil WWW
Tågvärd

MadMike skrev:
Hej Christian och kul att du har börjat med denna hobby, är själv nybörjare trots att jag har hållit på i över fem år med att prova mig fram varav många projekt har hamnat i grovsopan. Bor man i lägenhet och inte har lust att förvandla den till en mindre byggarbetsplats verkar ju m-plays utbud perfekt. Grymt roliga och intressanta filmer på youtube fortsätt i samma anda.

Du har fortfarande högvis med mer kunskap än jag ;)

Stort tack för dina fina ord!

Veckans avsnitt blev en lättsam introduktion till TS2015, samt mina egna tankar om spelet!

Hoppas ni gillar det, allihop :)
[url]
http://youtu.be/R7_N-40RKB4[/url]

2014 10 07, 8:17
Tågvärd

Nytt avsnitt uppe!
Dioramabygget fortsätter! :)

http://youtu.be/O68BOmtMg7I

2014 10 14, 7:51
Tågvärd

Nytt avsnitt ute!

Den här gången har jag frågor till dig och lite tågbilder :)

http://youtu.be/cOE74KcFtHE

2014 10 21, 11:09
Moderator
Användarvisningsbild

Denna video var också trevlig. Ditt sätt att prata gör alltid dina videos intressanta.

Angående Hjulmarknaden så rekommenderar jag dig att besöka den, det är en av årets höjdpunkter. Det blir ju också lite extra intressant i år för oss som besökt Hjulmarknaden dom senaste åren då det är en ny lokal, men åk gärna dit.

Se dess hemsida för mer info. http://www.hjulmarknaden.info/

Ha det bra.

2014 10 21, 20:00
Profil WWW
Tågvärd

mjtag skrev:
Denna video var också trevlig. Ditt sätt att prata gör alltid dina videos intressanta.

Angående Hjulmarknaden så rekommenderar jag dig att besöka den, det är en av årets höjdpunkter. Det blir ju också lite extra intressant i år för oss som besökt Hjulmarknaden dom senaste åren då det är en ny lokal, men åk gärna dit.

Ha det bra.

Tack för feedback! Det lutar verkligen åt att jag ska dit. Jag har varit inne på deras sida, men den sålde inte riktigt in evenemanget till mig. Men jag vill se vad det är, mycket tack vare det du delade med dig av.

Imorse släppte jag ett nytt avsnitt!

Dioramabygget fortsätter och det laddas inför helgen:

http://youtu.be/pR39iHUmEFE

Ha en grym dag!

2014 10 28, 13:50
Moderator
Användarvisningsbild

Nightsearch skrev:
mjtag skrev:

Ha det bra.

Tack för feedback! Det lutar verkligen åt att jag ska dit. Jag har varit inne på deras sida, men den sålde inte riktigt in evenemanget till mig. Men jag vill se vad det är, mycket tack vare det du delade med dig av.

Imorse släppte jag ett nytt avsnitt!

Dioramabygget fortsätter och det laddas inför helgen:

http://youtu.be/pR39iHUmEFE

Ha en grym dag!

Hjulmarknaden kanske inte har den färggladaste hemsidan precis men den fyller sin funktion.

Trevlig film från dig också. :up:

Ha det bra.

2014 10 28, 23:50
Profil WWW
VD
Användarvisningsbild

Personligen tycker jag inte hjulmarknaden har särskilt mycket att erbjuda. Brukar vara mycket gammalt slitet Märklin till överpriser samt gamla VHS filmer på tyska. Till det en massa stofiler som knuffas och stångas och har noll respekt mot övriga besökare (vilket kanske inte marknaden kan klandras för, utan mer hobbyn som helhet).
Har gjort några besök, men hoppade över senaste marknaden just pga att det egentligen inte finns så mycket intressant (i mina ögon förstås, det är ju helt upp till var och en vad man tycker). Men samtidigt så rekommenderar jag dig Nightsearch att göra ett besök och bilda dig en egen uppfattning. :-ab

2014 10 29, 10:06
Moderator
Användarvisningsbild

Trainfreak skrev:
Personligen tycker jag inte hjulmarknaden har särskilt mycket att erbjuda. Brukar vara mycket gammalt slitet Märklin till överpriser samt gamla VHS filmer på tyska. Till det en massa stofiler som knuffas och stångas och har noll respekt mot övriga besökare (vilket kanske inte marknaden kan klandras för, utan mer hobbyn som helhet).
Har gjort några besök, men hoppade över senaste marknaden just pga att det egentligen inte finns så mycket intressant (i mina ögon förstås, det är ju helt upp till var och en vad man tycker). Men samtidigt så rekommenderar jag dig Nightsearch att göra ett besök och bilda dig en egen uppfattning. :-ab

Jag kan hålla med dig i viss mån. Det är ganska lika år efter år och vissa säljare tar lite för höga priser på saker och ting men i grunden tycker jag att det är ett trevligt evenemang. Personligen gillar jag auktionerna väldigt mycket.

Ha det bra.

2014 10 29, 13:32
Profil WWW
Tågvärd

Trainfreak skrev:

Tack för feedback! Det är lite vad jag misstänkt om denna tillställning, men jag tror jag kommer att besöka den en gång iallafall. För att, som du säger, bilda mig en egen uppfattning.

mjtag skrev:
Trainfreak skrev:

Jag kan hålla med dig i viss mån. Det är ganska lika år efter år och vissa säljare tar lite för höga priser på saker och ting men i grunden tycker jag att det är ett trevligt evenemang. Personligen gillar jag auktionerna väldigt mycket.

Ha det bra.

Tack till dig också. Bra feedback och tankar. Kommer nog som sagt att dra dit för att bara kika :)

2014 10 31, 12:54
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 80 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Nyheter mjhobby.se