Projektet börjar ta form - Namnförslag...??
Äntligen - Nu börjar lok, vagnar, modeller o.s.v ramla in på Postens utlämningsställen runt omkring mig.
Bottenskivan är på plats och spårplanen är nästan färdig, behövs bara ett par smärre justeringar då bottenskivan var tvungen att göras 20 cm smalare p.g.a att kära sambon ansåg sig ha bättre användning för det utrymmet - jag gav efter för husfridens skull
Det kommer att bli en (till att börja med) ganska liten anläggning på 180 x 80, men tanken är att den ska växa med ytterligare 2 lika stora moduler inom ett år eller så.
Det är brittisk N-skala som gäller och det kommer att vara ett fiktivt nordwalesiskt landskap under sent 50-tal,tidigt 60-tal.
Det kommer att finnas en kolgruva samt ett mindre samhälle. När de andra modulerna byggs så är det tänkt att ett större samhälle ska tillkomma bl.a.
Till att börja med kommer det att rulla 2 tågset på banan (ett för kol och ett för passagerare), får se om ytterligare set tillkommer senare.
Gruvan och området omkring kommer att få namnet Moyesfield (en liten hyllning till David Moyes - coach i Everton FC, som för övrigt gör en riktigt usel säsong...)
* Vad det lilla samhället ska få för namn vet jag inte just nu.
Har någon på detta forum namnförslag så får ni gärna delge mig detta - bara det är lite "walesisk-klingande" och inte är ett idag existerande ortsnamn.
* Sen tänkte jag höra om någon vet
någon firma eller privatperson som (mot betalning givetvis) är en riktig hejare på lödning i liten skala, som skulle kunna hjälpa mig få in en dekoder i ett väldigt litet lok
http://www.ehattons.com/StockDetail.aspx?SID=26655.
Det får gärna vara en firma/privatperson inom hyfsat avstånd från Uppsala för jag skulle väldigt gärna (om det är möjligt) se hur det går till att göra en sån operation. Vem vet, jag kanske skulle kunna greja det själv i framtiden...
Tack på förhand