Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 10 16, 23:41

Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
 Möjligt att byta användarnamn? 
Författare Meddelande
VD
Användarvisningsbild

Jo, ni får väl kika på det hela. Däremot är det nog bra om mer/fler än en person kan komma åt de administrativa funktionerna. Vad händer annars om t.ex. den ansvarige administratören, av en eller annan orsak, blir frånvarande under längre tid?

Är som sagt själv moderator på Bussnack och sedan vi bröt ut lastbilsdelen så fungerar det mycket bra med fyra aktiva moderatorer (med möjlighet till support om behov uppstår) som samtliga även har tillgång/delar på de administrativa sysslor som finns.

2011 06 24, 13:43
Moderator
Användarvisningsbild

Coppas skrev:
Jo, ni får väl kika på det hela. Däremot är det nog bra om mer/fler än en person kan komma åt de administrativa funktionerna. Vad händer annars om t.ex. den ansvarige administratören, av en eller annan orsak, blir frånvarande under längre tid?

Är som sagt själv moderator på Bussnack och sedan vi bröt ut lastbilsdelen så fungerar det mycket bra med fyra aktiva moderatorer (med möjlighet till support om behov uppstår) som samtliga även har tillgång/delar på de administrativa sysslor som finns.

Jag håller med om att det skulle kunna vara en bra tanke om moderatorgruppen fick tillgång till vissa administrativa inställningar, dock inga som påverkar forumet i övrigt. Man kan ju ge ytterliggare behörigheter till olika användargrupper och även till enskilda medlemmar. Janne får svara på vad han tycker om detta.

Sedan är det också viktigt att alla moderatorer är någorlunda aktiva, fast ibland känner jag mig lite ensam om att moderera på detta forum.

/mjtag, moderator

2011 06 24, 14:01
Profil WWW
VD
Användarvisningsbild

Jo, man behöver ju inte ha tillgång till allt. Vissa basala admin-funktioner är dock bra om de delas av flera. Sen är det ju inte bra om en person drar hela lasset, men Stinsens moderering har som sagt varit föremål för viss undran sedan tidigare så där bör ni nog (om ni inte redan haft det) ha en ordentlig allmän genomgång och översyn. Annars är inbördes kontakt A och O och på min kant så har vi ganska nära kontakt via mail mm.

Oftast ser vi till att vi har konsensus inför tuffare uppgifter som t.ex. varningar, uteslutningar och andra mera potenta ageranden. Sen tycker jag rent personligen att det är bättre med en renodlad moderatorsinloggning så slipper man som moderator att kanske hamna i personlig konflikt med folk. Likaså är det betydligt enklare att hålla isär rollerna som medlem respektive moderator.

2011 06 24, 14:12
Moderator
Användarvisningsbild

Coppas skrev:
Jo, man behöver ju inte ha tillgång till allt. Vissa basala admin-funktioner är dock bra om de delas av flera. Sen är det ju inte bra om en person drar hela lasset, men Stinsens moderering har som sagt varit föremål för viss undran sedan tidigare så där bör ni nog (om ni inte redan haft det) ha en ordentlig allmän genomgång och översyn. Annars är inbördes kontakt A och O och på min kant så har vi ganska nära kontakt via mail mm.

Oftast ser vi till att vi har konsensus inför tuffare uppgifter som t.ex. varningar, uteslutningar och andra mera potenta ageranden. Sen tycker jag rent personligen att det är bättre med en renodlad moderatorsinloggning så slipper man som moderator att kanske hamna i personlig konflikt med folk. Likaså är det betydligt enklare att hålla isär rollerna som medlem respektive moderator.

Jag håller med dig till största delen.
Det har länge varit lite si & så med modereringen här. Foumet behöver flera aktiva moderatorer så jag hoppas på mer hjälp från dom två övriga.
Någon allmän genomgång har vi inte haft men det vore nog en bra ide. Jag har haft lite kontakt med Janne W men ingen alls med dom övriga i moderatorgruppen om jag ska vara ärlig.
Skulle det behövas så tar jag naturligtvis kontakt med någon annan inför eventuella åtgärder såvida det inte kräver ett omedelbart ingripande.

Det andra stycket vet jag inte om jag förstått helt & hållet men jag tycker det vore en bra tanke med separata inloggningar för moderatorer, när man ska moderera alltså. Vi får se hur det blir framöver.

Jag kommer framöver försöka separera mina roller så gott det går. När jag skriver ett inlägg som moderator kommer jag skriva under med moderator också så det klat framgår vilken roll jag har då. I annat fall skrivs inlägget som privatperson.

Jag har haft flera egan forum tidigare så jag vet hur mycket jobb & engagemang det krävs men Janne W är väl också ganska upptagen med sina hobbyfirmor, som han driver bra, annars had ehan kunnat engagera sig lite mer i forumet.

Nu är vi kanske lite utanför trådens ämne här men det känns bra att diskutera detta också lite grann.

Ha det bra.

/mjtag, moderator

2011 06 24, 14:29
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Hejsan!
Det ska nu vara möjligt för er att byta användarnamn så ni som verkligen vill det kan prova nu genom att gå in i era profiler.

Tänk dock på att inte missbruka funktionen.

/mjtag, moderator och
just nu vikarierande admin c:a en vecka framåt.

2011 06 25, 19:27
Profil WWW
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Har just nu ändrat mitt från nidom till bermod.
bermod

2011 06 25, 19:30
Moderator
Användarvisningsbild

Hejsan!

Vill bara slänga in en liten påminnelse till dom som eventuellt vill justera sitt användarnamn men inte gjort det.

Passa på nu för snart stänger jag möjligheten då det är ganska olämpligt att ha den funktionen öppen hur länge som helst.

Kom ihåg dock att tänka över valet först och inte bara ändra för att man tycker det är kul.

Ha det bra.

/mjtag
Vikarieadmin

2011 06 27, 11:55
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Hejsan!

Jag har nu stängt möjligheten att byta användarnamn, men vill någon mer göra det så hör av er till mig eller Rickard95 så fixar vi det.

Ha det bra.
/mjtag

2011 06 27, 20:20
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Nyheter mjhobby.se