Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 10 16, 23:40

Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
 Maximera forumtrådarnas sidlängd 
Författare Meddelande
Kommunikationsminister

Ingen risk att vi somnar, Alsum! Fortsätt du skriva. Det finns många ögon på forumet som vill läsa!

2011 04 15, 8:16
Tågvärd
Användarvisningsbild

Alsum//
Sluta med att ursäkta dig själv och dina inlägg. Du har ett stort mj-kunnande och jag läser med stort intresse dina inlägg - här finner jag många av de "guldkorn" jag eftersöker i mj-sammanhang. Någon språklig miss här eller där betyder ingenting. Jag förstår dina rader och läser som sagt vad dina inlägg med stort intresse.

Johan M.//
Vi resonerar nog ganska lika vad gäller trådars innehåll och längd.

Sweden//
Du har nog tolkat mig ganska rätt, mj-relaterat är prio. Jag har dock inget emot att tråden stundtals spretar iväg något med innehåll av socialt slag - trådägaren sätter ribban. Spretar det för mycket så väljer jag bort dessa för mig ointressanta trådar/ inlägg. En kort presentation av en ny familjemedlem - katt eller hund... kan vara en riktigt trevlig läsning - börjar någon dock yrsla om gullig svärmor etc så väljer jag nog bort de inläggen.

SWJ/Tommy

2011 04 16, 13:25
Trafikchef

Jag ser ingen ide med förkortade trådar. Dels så är det en trevlig kick föt trådägaren att se att tusen personer har sett din tråd. Dels är iden med korta trådar är att forumet skulle vara en snabb väg till information. I så fall finns ju järnvägswikipedia tillgänglig. Eller , varför inte ställa en fråga om ett specifikt ämne här. :-D

Men, för att jämföra med litteratur, varför ska vi bestämma om en författare ska skriva en novell eller en roman, vi kan ju bestämma om vi ska läsa boken men vi kan ju knappast beordra en författare att skriva på ett visst sätt. :-D

-Har du fiender? Bra! Det betyder att du stått upp för någonting, någon gång i ditt liv! / W.Churchill

2011 04 20, 23:44
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Angående begränsning av trådarnas längd... - Nej varför denna ångestdämpande stympning av blomstrande kreativ kulturglädje?
För ett år sedan startade jag "Mjölktransporter på räls och väg" mest som en motreaktion på att någon tog upp mjölkvagnar bland oljebolagens transporter.
Jag kunde inte då i min vidaste fantasi ana att den tråden skulle komma upp i över 21000 besök.
Länk: mjolktransporter-pa-rals-och-vag-t5744.html
Och den har också fått många att bidra med egna bilder, faktatexter och berättande skildringar från mejerihanteringens transporter.
Dessutom många inspirerande modellbilder.
Och det finns ännu material på lager som planeras att komma ut framöver.
Låt vårt modellforum utvecklas med den sociala, tekniska och bildmässiga nivåkapacitet det hittills visat att det kan uppnå.

/ LYR

2011 04 21, 1:26
Konduktör

Hej Jag vill bara hålla med LYR mfl. när det gäller tråd längd och hur strikt man skall se på respektive ämne (MJ) trots allt så handlar detta med modellbygge om att avbilda något och i det läget kunna få ihop så mycket bakgrundsinformation ger modellbyggandet en dimension till ty det finns många som har en pussel bit här och där att bidra med att spåra ur på ett sido ämne ger oftas ett ytterligare bidrag till kunskaps banken så trådar om olika intresanta ämnen kan inte bli för långa. Vi har alla något att bidra med./LP

2011 04 22, 11:05
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Nyheter mjhobby.se