Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 07 20, 15:53

Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
 Felmeddelande på min CS2, Hjälp!!!!! 
Författare Meddelande
Passagerare

Hej, nu behöver jag hjälp.
Jag har haft problem med mitt nya Hector Rail 441-loket, Märklin 39894.
När jag ställde den på banan hittade den inte loket som har mfx. Ställde den på programeringsspåret, ingenting hände. Tåg tillbaka den till köpstället, och där anmälde sig loket direkt. Han som har butiken laddade ner lokets inställningar på ett kort som jag fick med mig.
Sticker in kortet, ser på CS2 att loket kommer upp men det går inte att köra o inga lampor lyser.
Går då in på menyn att hitta försvunna mfx lok och kör, och får då upp följande meddelande i en ruta mitt på skärmen.

Denna dekoder har ett ogiltigt mfx Uid (0xffffffff) och kan därför inte registreras.
Vänligen kontakta tillverkaren av avkodaren.

Jag fick inte med mig elektronikgenen när jag föddes så nu står jag handfallen.
Jag har startat om flera ggr men felmeddelandet dyker upp hela tiden. Det finns en grön bock i rutans övre högra hörn som man bara ska kunna klicka bort när man läst meddelandet, men den jä..ln går inte att klicka bort utan ligger hela tiden framför allt annat på skärmen. Jag kan fortfarande köra de andra loken på banan men kan inte ändra lok eller överhuvudtaget peka på skärmen för att meddelandet spärrar alla andra pekfunktioner. Kanske efter 20 klick på den gröna bocken försvinner rutan och det var så jag lyckades stänga ner min CS2.
Alla andra inställningar o lok etc, fungerar det är bara det här meddelandet som ställer till det.
Snälla, innan jag får en hjärtinfarkt, hjälp mig med vad jag ska göra.
Hoppas på svar från er vänliga mj-vänner.

2014 04 06, 12:33
Tågvärd

kanske hjälper det om du uppdaterar CS2 till nyaste versionen.

2014 10 20, 7:33
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 2 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se