Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 09 19, 20:49

Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
 Skureskär Järnväg 
Författare Meddelande
Passagerare

Hejsan!

Här tänkte jag visa upp min pågående uppbyggnad utav min modelljärnväg kallad Skureskär :)

Tänkte visa upp min plan inför bygget och sen så kommer jag med bilder.

Problemet är att jag har byggt upp själv planen där spåren ska vara men det stora problemet är att jag vet inte hur jag vill ha det med spåren...

Så jag hade hoppats på lite hjälp från er med lite kunskaper ^^ Tänkte köra både 2R och 3R ...då jag har en massa C och K-räls av Märklin...sen har jag ett startset från Roco med två tåg.

Det jag hade tänkt mig är att Märklin delen skulle gå på en lite lägre höjd närmast kanten, sen att 2R-rälsen skulle gå på högre höjd lite mer åt väggen :) Hoppas och tror att ni kan hjälpa mig att få fram en jättefin spårplan av denna bild över rummet jag bifogar :)

Bild

2013 01 24, 23:43
Tågvärd

Hur spårplanen ska se ut beror förstås på vilken trafik du vill köra, eller landskap som du vill bygga beroende på vad du prioriterar högst. I bästa fall kan du ju kombinera detta, men vanligen är det någon av de två inriktningarna som tar överhanden.

Det låter inte så klokt att bygga både 2R och 3R i samma anläggning. Det kan vara en god idé för en klubbana som på det viset attraherar fler medlemmar, men för hemmarallaren är det bättre att välja. Vilket du väljer är förstås en smaksak. Tänker du dig vändslingor är 3R smidigare att jobba med och kanske mer driftsäkert om du har trafikinriktning. Har du landskapsinriktning är det enklare att få snygga spår med 2R.

2013 06 05, 18:48
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 2 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se