Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2018 09 19, 5:05

Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
 Samarbete om modelljärnväg på äldreboende i Sollentuna? 
Författare Meddelande
Passagerare

Hej!

Jag heter Jannika Häggström och arbetar som Leva Livet-inspiratör på Rådans äldreboende i Sollentuna.
Idag blev jag kontaktad av en vänlig man som ville skänka bort en färdig modelljärnväg, och undrade om vårt äldreboende ville ha den.
Själv vet jag inget om modelljärnvägar, men de har alltid fascinerat mig. Och när jag talade med den här mannen föddes en vision hos mig:

Tänk om man kunde hitta någon eller några modelljärnvägsentusiaster som skulle tycka det var kul att, så att säga, ta sig an en modelljärnväg på Rådan? Jag ser för mig att den skulle kunna stå t.ex. i entrén, och vara till glädje dels för någon som kom och tittade till den då och då, fick använda den så mycket man vill, kanske byggde ut den. Kanske finns det här på boendet bland våra 52 boende några gamla som hållit på med modelljärnväg. Kanske kunde det bli en liten grupp som samlades ibland.

Och däremellan kunde den stå här och vara till glädje för folk som går förbi: ett samtalsämne, ett mål för inomhuspromenader, kanske något som det kunde skänka en orolig själ en smula lugn att stå och betrakta...

Jag vet inte vad detta skulle kunna utvecklas till. Men någonstans måste man ju börja. Så: jag undrar om det finns någon här som tycker detta låter som en rolig idé? Eller känner någon som kunde tycka det? I så fall skulle jag bli jätteglad om du ville höra av dig! jannikah.radan@forenadecare.com.

vänliga hälsningar

Jannika Häggström
Leva Livetinspiratör
Rådans äldreboende
Sollentuna

2013 04 29, 21:33
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 1 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se