Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2018 11 13, 21:02

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 Saknat innehåll i nya Märklinkatalogen! 
Författare Meddelande
Moderator
Användarvisningsbild

Hejsan!

Köpte senaste Märklinkatalogen på Hjulmarknaden för lite mer än en månad sedan men först nu har jag kommit mig till att börja gå igenom den.
Blev dock väldigt fundersam över att det verkar saknas en del innehåll. Katalogen brukar börja med några sidor där man presenterar enklare och blilligare lok/vagnar och sedan kommer startsatserna och övriga fordon.
Men i den här nyaste katalogen saknas alla dessa billiga fordon. Det verkar inte saknas några sidor då sidnumreringen stämmer.
Har jag fått en felaktig katalog eller har Märklin plötsligt dragit in alla dom billigaste fordonen.

Någon som vet något?

2013 01 01, 23:53
Profil WWW
Tågklarerare
Användarvisningsbild

Hej

Märklins billighets/barn-koncept heter nu förtiden "my world" och har förärats en egen katalog som kom under hösten 2012. Tror dock att "my world"-nyheterna kommer att pesenteras i den ordinarie nyhetskatalogen. "my world"-konceptet skall nog ses som en nysatsning även om man till viss del börjat inriktar sig mot dom riktigt små (Brio-nivån?).

För oss lite äldre så går det faktiskt att köpa BR 120 i "my world"-dress med högeffektdrivning och ljuddekoder. Den är så vacker :oops:

http://www.maerklin.de/de/produkte/tools_downloads/produktdatenbank/details.html?page=&perpage=10&level1=32&level2=2328&art_nr=37544&search=1&era=0&gaugechoice=0&groupchoice=0&subgroupchoice=0&catalogue=0&features=0&searchtext=BR+120&backlink=%2Fwww.maerklin.de%2Fde%2Fprodukte%2Ftools_downloads%2Fproduktdatenbank.html

/Geranium84

2013 01 02, 21:32
Moderator
Användarvisningsbild

Jaha, det är så det ligger till. "My world" känner jag till men jag har aldrig tänkt på att dessa billigare fordon ingått i detta, men efter att ha kollat i förra katalogen så ser jag att det stämmer. Jag vet inte om jag skulle kalla det barngrejer, men då finns dom kvar i alla fall.

Tack för infon.

2013 01 02, 22:49
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se