Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 10 16, 23:41

Svara på tråd  [ 19 inlägg ] 
 Tapatalk på Stinsen! 
Författare Meddelande
Moderator
Användarvisningsbild

Hejsan!

Webbhotellet har nu installerat stöd för appen Tapatalk som underlättar läsning via mobila enheter. Forumägaren har också bekräftat att han registrerat forumet för detta.

Finns det någon här som använder Tapatalk och kan testa och se att det fungerar så vore vi tacksamma. Skriv gärna resultatet här i tråden sedan.

Ha det bra.

2012 11 30, 23:40
Profil WWW
Tågvärd

Jag använder Tapatalk för att kolla andra forum men när jag söker efter "Stinsen" får jag ingen träff. Hjälper inte att söka på webbadressen heller.

2012 12 05, 19:13
Moderator
Användarvisningsbild

Ok, då får vi undersöka detta vidare.

2012 12 05, 20:23
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Jag har haft lite kontakt med supporten och enligt dom så ska det fungera.

Finns det fler här som använder Tapatalk så prova gärna och återkoppla till oss här i tråden så är vi tacksamma.

2012 12 06, 22:10
Profil WWW
Passagerare

Jag får heller ingen träff när jag söker.

2012 12 07, 13:00
VD
Användarvisningsbild

Nu använder jag inte Tapatalk själv, men funktionen finns på min nalle. När jag då via nallen öppnar upp länkar på forum där Tapatalk finns (t.ex. på Bussnack) så kommer det automatiskt upp ett meddelande om Tapatalk och en förfrågan om jag vill ansluta mig till aktuellt forums Tapatalk-tjänst.

Stinsens plattform och dito support är dock tyvärr inte den bästa så frågan är väl om de egentligen har koll på detta? Som jag uppfattat det, då jag inte får motsvarande meddelande/förfrågan när jag öppnar upp en länk på Stinsen via nallen, så misstänker jag att Tapatalk f.n. inte är aktiverat här.

2012 12 07, 14:02
Moderator
Användarvisningsbild

Jag har bett supporten titta på detta så jag hoppas dom fixar det.

Ha det bra.

2012 12 07, 15:08
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Jag har dålig koll på hur detta med Tapa talk fungerar. Dock vet jag att jag fått upp meddelande både här på datorn och i iPoden om jag vill använda Tapatalk på Stinsen. Jag klickade bort detta och kan därav inte förklara hur det funkar.

Mvh Rickard

2012 12 07, 16:37
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Rickard95 skrev:
Jag har dålig koll på hur detta med Tapatalk fungerar. Dock vet jag att jag fått upp meddelande både här på datorn och i iPoden om jag vill använda Tapatalk på Stinsen. Jag klickade bort detta och kan därav inte förklara hur det funkar.

Mvh Rickard

Men då har du precis bekräftat att det faktiskt fungerar. Varför det inte fungerar för alla är en annan fråga.

I och med att Tapatalk är en extern tjänst så kan inte supporten felsöka i det som man brukar men jag har bett Janne att dubbelkolla registreringen hos tapatalk.com.

Ha det bra.

2012 12 07, 19:22
Profil WWW
VD
Användarvisningsbild

Nu får även jag upp detta meddelande. Kan vara så att det det krävdes något mer av supporten. När man väl får upp meddelandet så är det väl sannolikt bara att plocka hem och installera appen om man är intresserad.

Själv bekymrar jag mig inte om sådant, men Tapatalk ska fungera med vBulletin, phpBB, IPBoard, Simple Machine Forums, xenForo, MyBB osv. så är stödet för appen bara nu aktiverat så ska det väl fungera även här.

2012 12 08, 11:53
Moderator
Användarvisningsbild

Japp, då kan vi konstatera att Tapatalk faktiskt fungerar här.

Nu vet inte jag hur det här med appar fungerar men man kanske måste ladda ner något till sin egen surfplatta eller vad man nu har för att få upp något om Tapatalk när man surfar mobilt på forumet.

Ha det bra.

2012 12 08, 13:29
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Kom precis på att man måste ju ladda ner en app för att Tapatalk ska fungera så det är nog så att ni som inte märker av Tapatalk här på forumet har nog inte laddat ner den appen. Kolla gärna detta och återkom gärna med info.

Ha det bra.

2012 12 08, 13:41
Profil WWW
Tågvärd

Så här ser det ut i appen Tapatalk när man letar efter Stinsen. (Resultatet blir detsamma om man gör en sökning på webbadressen.)

Bild

2012 12 09, 18:48
Moderator
Användarvisningsbild

Ok. Lite mysko att det fungerar för vissa men inte för andra.
Ingen aning om vad som kan vara fel. Själv har jag för lite kunnande om det här med appar och Tapatalk så jag kan inet direkt uttala mig närmare.

Vi får se om det blir någon förändring, i annat fall får vi kika vidare på detta senare.

2012 12 09, 20:08
Profil WWW
Tågvärd

Hur menar du "fungerar för vissa"? Är det nån som varit inne på Stinsen via Tapatalk? Ett popup-fönster som säger att Tapatalk finns tillgängligt har jag också fått upp när jag gått in på Stinsens sida med min smartphone men det fungerar inte för det. Jag är regelbundet inne och kikar på Svenska Spårvägssällskapets forum och Nordpilen med Tapatalk och det har fungerat bra hela tiden.
Så här ser det ut om man gör en sökning på "spårvägs"

Bild

2012 12 09, 21:14
Moderator
Användarvisningsbild

Något problem är det i alla fall eftersom det inte funkar för dig. En tanke kan vara att det fallit ur systemet i och med det avbrott vi hade tidigare i veckan. I morgon (måndag eftermiddag) kommer jag kontakta Egensajt via telefon och reda ut varför det är som det är och hoppas vi får en lösning på problemet i morgon.

Mvh Rickard

2012 12 09, 21:27
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Gyllis skrev:
Hur menar du "fungerar för vissa"? Är det nån som varit inne på Stinsen via Tapatalk? Ett popup-fönster som säger att Tapatalk finns tillgängligt har jag också fått upp när jag gått in på Stinsens sida med min smartphone men det fungerar inte för det. Jag är regelbundet inne och kikar på Svenska Spårvägssällskapets forum och Nordpilen med Tapatalk och det har fungerat bra hela tiden.

Det var nog lite slarvigt uttryckt.

Stöd för Tapatalk är, enligt supporten, installerat på alla forum och man behöver väl en app för att kunna använda det. Vad som sedan felar kan jag inte svara på.

I övrigt så får vi se vad Rickard kan få fram via telefon.

2012 12 09, 23:17
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Har varit i kontakt med Egensajt idag. Vi jobbar vidare på problemet och återkommer när vi vet mer.

Mvh Rickard

2012 12 10, 21:55
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

God kväll :up:

Först vill jag be om ursäkt för att det tagit lite tid. :oops:

Jag har haft och har fortfarande mycket att stå i och finner knappt någon ro i kroppen alls.
Dock har jag ansträngt mig till det yttersta :wink: att försöka lösa detta med Tapatalk till Stinsen. Jag har tyvärr tappat mitt teknik intresse men har idag med hjälp av en iPod laddat ner appen för Tapatalk och gjort de saker på nätet som krävs för att få igång tapatalk på Stinsen. Det fungerar nu. (Har EJ fungerat tidigare) Kan varmt rekommendera att installera tapatalk då det blir mycket lättare att läsa i mobilen eller iPoden. Kostar 22:-
Att det inte fungerat tidigare får vi ta på oss helt och hållet. :oops:

Mvh Rickard

2012 12 19, 19:13
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 19 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se