Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 04 22, 6:51

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
 LH100 <> Lokmus2 
Författare Meddelande
Biljettförsäljare

Hej
I bruksanvisningen till Lenz LH100 står att den kan användas tillsammans med Lokmus 2. Eftersom jag till H0 hemma redan har en komplett Lokmus2utrustning men gärna hellre använder ett LH100 handtag undrar jag om någon använder ett LH100 i en sådan installation.
Finns detta diskuterat här eller någon annanstans på svenska, tyska eller engelska ?
Frågor som anmäler sig är bland annat:
- Hur får man tag på en passande skarvsladd mellan LH100 DIN och Lokmuskontakten ?
Kan jag köra handtag av varje sort parallellt ?
- Vad kan/måste vara master eller slave ?
- Kan jag läsa CV värden genom LH100 ? (Det går väl att köra en Multimus i Lokmus2anläggning och läsa CV värden...)

/Qrt

2012 12 11, 16:52
VD

qrt skrev:
Hej
I bruksanvisningen till Lenz LH100 står att den kan användas tillsammans med Lokmus 2. Eftersom jag till H0 hemma redan har en komplett Lokmus2utrustning men gärna hellre använder ett LH100 handtag undrar jag om någon använder ett LH100 i en sådan installation.
Finns detta diskuterat här eller någon annanstans på svenska, tyska eller engelska ?
Frågor som anmäler sig är bland annat:
- Hur får man tag på en passande skarvsladd mellan LH100 DIN och Lokmuskontakten ?

Skarvsladd får du nog knåpa ihop själv, eller så kan du använda Lenz panel LA152
qrt skrev:
Kan jag köra handtag av varje sort parallellt ?

Ja, det är inga problem (det beror iofs på vad du menar med parallellt)
qrt skrev:
- Vad kan/måste vara master eller slave ?

Du måste ha en Lokmaus2 eller Multimaus som master, Lenz handtag har inte denna funktion. I och med detta så kan inte en LH100 adressera fler är 99 adresser med en Lokmaus2 som master.
qrt skrev:
- Kan jag läsa CV värden genom LH100 ? (Det går väl att köra en Multimus i Lokmus2anläggning och läsa CV värden...)

Nej, det går inte att läsa några CV med Rocos vanliga centralenhet även om körkontrollen själv kan detta. En Multumaus kan läsa CV om den är kopplad till t.ex. Lenz LZV100
qrt skrev:

/Qrt

Hoppas detta hjälper.

/stefan

2012 12 11, 19:16
Biljettförsäljare

Tack Stefan
Det hjälper ju en hel del. Men om du menar att jag inte kan adressera 4-ställiga adresser så blir det ju omständligt. Jag kör nämligen 4-ställigt i klubbsammanhang och i så fall måste jag väl ställa om lokdekodrarna vid varje byte mellan hemma och borta.
Kan jag slippa det om jag kompletterar med en lös Multimus eller är det den svarta lådan som begränsar ?

2012 12 12, 0:00
VD

Det är musen i master-urtaget som bestämmer "intelligensen", så med en Multimaus som master fungerar långa adresser.
Den svarta lådan är i praktiken bara en förstärkare (booster på DCC-språk)

/stefan

2012 12 12, 16:56
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se