Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2018 10 20, 12:24

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
 Rocoväxlar! 
Författare Meddelande
Lokförare

Ja ja, det är jag igen! Har ett par av Rocos 10 gradiga växlar som jag tycker är väldigt fina och som man då gärna vill ha där det syns som mest,vid stationen och allt annat som ligger i framkant av anläggningen? Är det någon som vet om Roco (F-mann)? fortfarande säljer sina underliggande växelmotorer till dessa växlar? En liten liten fråga till, i så fall är dom driftsäkra?

MVH :-ab :-D

2012 07 17, 18:48
Det bara sprutar ut frågor! :shock: Om du kollar runt lite i de svenska webshoparna så ser du att de finns att köpa.

2012 08 13, 17:30
Lokförare

Man får väl vara glad att det sprutar överhuvudtaget när man är i min ålde :up: r Mangelun, he he! Finessen med ett forum är väl att det ska bli lättare att få svar eller hitta det man söker, och få råd naturligtvis utan att lägga ner så mycket tid för att leta på en massa hemsidor om man slipper (inte min stora passion). Som exempel tänkte jag köpa F-manns Profikoppel 9540 som jag behöver. Tittar på N-modell, slut. Eourohobby, ett koppel. Ja, dom har jag ligger som favoriter på datorn. Söker då upp mannen i Luleå, gud vilken krånglig hemsida. Testa själv Mangelun att hitta F-manns profikoppel 9540 tiopack på deras hemsida, krångligt måste jag säga. Så om du till exempel själv hade köpt dessa koppel i veckan så hade du bara kunnat ge mig ett tips eller en länk så hade jag kunnat klippt en hövding direkt. Sensmoralen blir ju att jag går utomlands till Modellbahnladen Hilden www.Modellbahn-Kramm.com som har allt och alltid, och som svenska handlare har mycket att lära sig av att ha en enkel och förståelig hemsida, och det är synd för dom svenska hobbyaffärerna. Och jag vet att jag inte är ensam om det! Så man kanske skall sluta fråga i ett forum :idea: så lever det kanske vidare i all välmåga (sagt med ironi) och jag hoppas du får svar på alla dina frågor!

MVH

2012 08 17, 17:40
Passagerare

BIG TWIN skrev:
Man får väl vara glad att det sprutar överhuvudtaget när man är i min ålde :up: r Mangelun, he he! Finessen med ett forum är väl att det ska bli lättare att få svar eller hitta det man söker, och få råd naturligtvis utan att lägga ner så mycket tid för att leta på en massa hemsidor om man slipper (inte min stora passion). Som exempel tänkte jag köpa F-manns Profikoppel 9540 som jag behöver. Tittar på N-modell, slut. Eourohobby, ett koppel. Ja, dom har jag ligger som favoriter på datorn. Söker då upp mannen i Luleå, gud vilken krånglig hemsida. Testa själv Mangelun att hitta F-manns profikoppel 9540 tiopack på deras hemsida, krångligt måste jag säga. Så om du till exempel själv hade köpt dessa koppel i veckan så hade du bara kunnat ge mig ett tips eller en länk så hade jag kunnat klippt en hövding direkt. Sensmoralen blir ju att jag går utomlands till Modellbahnladen Hilden http://www.Modellbahn-Kramm.com som har allt och alltid, och som svenska handlare har mycket att lära sig av att ha en enkel och förståelig hemsida, och det är synd för dom svenska hobbyaffärerna. Och jag vet att jag inte är ensam om det! Så man kanske skall sluta fråga i ett forum :idea: så lever det kanske vidare i all välmåga (sagt med ironi) och jag hoppas du får svar på alla dina frågor!

MVH

Fick Du tag på koppel? Håller med Dig, Modellbahnladen Hilden är bra, men även www.modellbahn-apitz.de, där har jag handlat mycket, och www.modellbahnshop-lippe.com ska vara bra också, och svensktalande!

//Thomas

2012 08 29, 22:17
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se