Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 08 18, 15:49

Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
 Försäljningsstrategier Brimalm m.f. 
Författare Meddelande
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Du har attackerat Brimalm för att de har lovat en leveranstid de inte kan hålla. Vilket är FEL/LÖGN - De har inte lovat nån leveranstid alls.

Du har attackerat Brimalm för att de tar betalt i förskott. Vilket är FEL/LÖGN - De har inte tagit betalt i förskott annat än den normala 'betala så skickar vi'.

Byt ut 'FEL/LÖGN' ovan mot 'Missförstånd, jag har inte begripit vad jag pratat om' om du vill, fundamentet i din kritik mot det hela har varit detta, och ingenting annat. Helt substanslöst med andra ord! Det är detta jag har reagerat mot.

Hade det behövts hade jag använt en verbal haubits, den här gången är det väl snarare myggjagare som kommit till användning än salongsgevär. Och det är inte personen torsten jag idiotförklarar eller använder myggjagarna mot, det är hans idiotiska inlägg.

2011 10 17, 13:28
Profil WWW
Trafikledare
Användarvisningsbild

När Jeco planerade sitt El-F kunde man boka förhandsexemplar hos MJ-Hobbyexperten mot 500:- i förskott. Troligen för att få en uppfattning om efterfrågan och för att finansiera produktionen. Man hade då bilder på hyfsat färdiga prototyper och visade bla. en fungerande prototyp på Nostalgimässan. Jag nappade på erbjudandet och fick ett F-lok ungefär vid den tiden som utlovats. Jag är nöjd med loket.

Problemen med Hg-loken har väl gjort att det tills vidare är mer eller mindre omöjligt att begära förskottsbetalning även på det sätt som Jeco gjorde. Detta har ju inte hindrat Jeco från att efter F-loket komma med en lång rad fina modeller.

Brimalm har aldrig lovat något exakt leveransdatum och har inte begärt förskottsbetalning. De har dock skrivit att de kommer att skicka en faktura när leveransen är på gång. När denna faktura kommer kommer jag att betala och förväntar mig leverans. Jag har inga farhågor om att jag inte kommer att få någon leverans efter betalningen.

2011 10 17, 16:55
Trafikledare
Användarvisningsbild

Johnny skrev:
Brimalm har aldrig lovat något exakt leveransdatum och har inte begärt förskottsbetalning. De har dock skrivit att de kommer att skicka en faktura när leveransen är på gång. När denna faktura kommer kommer jag att betala och förväntar mig leverans. Jag har inga farhågor om att jag inte kommer att få någon leverans efter betalningen.

Nu börjar det bli så lång tid sedan jag hörde något från Brimalm så jag börjar misströsta om jag ens kommer att få en faktura och knappast någon färdig modell...

2012 02 21, 23:08
VD
Användarvisningsbild

Som jag skrev på annan plats så pratatde jag med Stellan Brimalm i förrförra veckan, då fanns 90 lok färdiga och skulle skickas förra veckan. Läs även i tråden om Brimalms D lok under nya produkter.

/Kristian

2012 02 22, 10:50
VD
Användarvisningsbild

"Nyaste" Brimalm-bullentin från 24. Februari 2012 ..... dvs snart två månader gammal :shock: :evil:

2012 04 22, 15:24
Trafikchef

Jag tror att man får acceptera att små MJ-leverantörer som Brimalm ofta har svårt att hållas leveranstider och inte är så bra på att informera om detta. Jag tror att det är orealistiskt att ställa samma krav på dom som på Roco och Märklin, i detta fall.

När det gäller produktkvalitet ställer jag samma krav på Brimalm som på större producenter.

Jag ser fram emot Du/Du2 när modellen är leveransklar. Prototypen såg fantastisk ut på Hjulmarknaden.

2012 04 22, 19:47
VD
Användarvisningsbild

Magnus P3 skrev:
Jag tror att man får acceptera att små MJ-leverantörer som Brimalm ofta har svårt att hållas leveranstider och inte är så bra på att informera om detta. Jag tror att det är orealistiskt att ställa samma krav på dom som på Roco och Märklin, i detta fall.

Instämmer delvis i det du skriver. Det som jag dock har som förbehåll är då att Brimalm kanske ändå får vara beredda på att det uppstod krav med tanke på hur komposit/ASJ-serien initialt lanserades. Det talades om, eller i alla fall uppfattades det kanske så av många, stora serier efter X antal olika förebilder till låga priser (jämfört med tidigare) och det skapade nog en hel del förväntningar lite här och var.

Nu var det väl kanske inte någon som förväntade sig att de skulle komma upp i samma volymer som t.ex. Roco, Märklin eller ens Heljan, men en liten jämförelse gjordes säkert av flera med firmor som Jeco, NMJ m.fl. Nu verkar inte det ha fungerat och då är det nog ändå inte fel, i alla fall om man inte vill att det ska spekuleras alltför mycket, i fall man har lite tätare uppdateringar på sin hemsida eller så.

2012 04 23, 3:27
Kommunikationsminister

hakang skrev:
Du har attackerat Brimalm för att de har lovat en leveranstid de inte kan hålla. Vilket är FEL/LÖGN - De har inte lovat nån leveranstid alls.

Du har attackerat Brimalm för att de tar betalt i förskott. Vilket är FEL/LÖGN - De har inte tagit betalt i förskott annat än den normala 'betala så skickar vi'.

Byt ut 'FEL/LÖGN' ovan mot 'Missförstånd, jag har inte begripit vad jag pratat om' om du vill, fundamentet i din kritik mot det hela har varit detta, och ingenting annat. Helt substanslöst med andra ord! Det är detta jag har reagerat mot.

Hade det behövts hade jag använt en verbal haubits, den här gången är det väl snarare myggjagare som kommit till användning än salongsgevär. Och det är inte personen torsten jag idiotförklarar eller använder myggjagarna mot, det är hans idiotiska inlägg.

Njaaa...
Faktiskt har Brimalm redovisat leveranstid vid flera olika tillfällen.
Dock inom olika kvartal.
Om Brimalm hade lovat så är det via deras hemsidan där dom redovisar ungefärlig leverans termin vilket ska betraktas som lovande vilket ej inträffades!
Inte exakta datum som du inte ska tror så...
Förskottsbetalning gäller i det här fallet eftersom Brimalm kräver faktiskt förskottsbetalning innan leverans av loket.

2012 04 23, 20:34
Kommunikationsminister

torsten skrev:
"Nyaste" Brimalm-bullentin från 24. Februari 2012 ..... dvs snart två månader gammal :shock: :evil:

Vilket är tramsigt också tycker jag!
Att det går flera månader utan information åt till kunder tyder på låg intressen att höra av sig.
Istället för att drar ut på tiden så borde man uppdatera så kunder vet om situationen.
För övrigt är det år 2008 man redovisade Du loket som en nyhet.

2012 04 23, 20:39
VD
Användarvisningsbild

Goofy skrev:
För övrigt är det år 2008 man redovisade Du loket som en nyhet.

Då är ju loket redan gammalt :lol:

Märklinist ja visst

2012 04 27, 8:29
Kommunikationsminister

Eller nygammalt som man också säger. :lol:

2012 04 30, 15:27
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Nyheter mjhobby.se