| Författare |
Meddelande |
|
småländska-rallare
Tågklarerare
|
 Vad som händer i forum?
kolla vilken Kategori översta raden står "Kring forumet" är suddigt 
|
| 2012 01 03, 18:32 |
|
 |
|
DocHP
Moderator
|
 Re: Vad som händer i forum?
Funkar strax igen  Egetforum som Stinsen ligger hos har någon bugg som blev när vi ändrade lite färger i temat, men p.g.a. deras begränsningar kan vi inte komma åt och fixa. Vi inväntar att de löser detta inom kort. // Moderator
_________________ 2R H0 is my game - Bygger i övrigt 1:24/1:25
The smaller the train - the more concentrated the fun!
|
| 2012 01 03, 18:35 |
|
 |
|
cgn1954
Trafikledare
Blev medlem: 2009 10 15, 15:40 Inlägg: 252 Ort: Tyresö, Stockholm
|
HEJ HEJ Översta delen av sidan är grå, med grå text på "knapparna" är det svårt se desamma. (Använder Firefox). Stinsens fina bild är som vanligt men eftersom bakgrunden nu är grå och inte vit så blir det kajko helt enkelt. PS Varför är tråden "Rivstart" låst? En av de mest lästa.... 
_________________ Bästa Hälsningar /CGN

|
| 2012 01 03, 21:30 |
|
 |
|
Rickard95
Moderator
|
Hej...
När det gäller Forumet så är detta felanmällt då det ligger utanför vår kontroll. Ingen prognos när det skalla vara fixat men forumet verkar fungera utöver det som inte är som det skall. När det gäller Rivstrart Tråden så har Boisaren meddelat tidigare idag att Han väljer att fortsätta sin rapportering på annat Forum.
Mvh Rickard
_________________ "Rickard93" på Tradera
|
| 2012 01 03, 21:40 |
|
 |
|
småländska-rallare
Tågklarerare
|
Du gröna moderator kan går in ändra till standar Blå färg är ju hopplös går knappas se vad jag ska logga in på 
|
| 2012 01 08, 7:54 |
|
 |
|
mjtag
Moderator/Bitr Admin
|
Hejsan.
Vi gillar detta lika lite som ni andra men som kollegorna ovan skrivit så kan vi inte rätta till detta p.g.a buggarna i systemet utan måste vänta tills webbhotellet går in och fixar det vilket vi hoppas sker så snart som möjligt.
Ha det bra.
//Moderator
_________________ M.v.h Martin. Är jag en dålig människa? Bestäm själv. Besök gärna min blogg eller hemsida
|
| 2012 01 08, 13:51 |
|
 |
|
stightag
Biljettförsäljare
|
cgn1954 skrev: HEJ HEJ PS Varför är tråden "Rivstart" låst? En av de mest lästa....  Jag undrar detsamma?? I kategorin "Jag och min anläggning" förekom en hel del trådar för ett tag sedan som moderator hade avslutat. Dessa inlägg från moderator är nu borttagna? Ångrade moderator sitt beslut eller varför blev det så här? Ha det bra. Stig H tag
|
| 2012 01 08, 20:16 |
|
 |
|
Moderator
Moderator
|
Trådarna ifråga låstes då trådstartarna meddelade att de inte tänkte fortsätta sin medverkan här på Stinsen utan istället skulle fortsätta på annat håll. Då trådarna i mångt och mycket är personliga så blir det lite fel om de förblir öppna för diverse inlägg om nu inte den som startade och drev dem längre själv deltar och för sin tråd vidare. Lite mer information ges även i detta meddelande. Vi lade första veckan in en förklaring till varför vi valde att låsa dessa trådar. Då det i sig blev lite otympligt så valde vi gemensamt att bara låta trådarna förbli låsta, men tog bort våra meddelanden. Är det någon som vill ha mera detaljerad information kring detta så hör gärna av er till någon av moderatorena via pm istället för att diskutera vidare här om varför och hurför.
_________________ //Stinsens forumledning
|
| 2012 01 08, 20:54 |
|
 |
|
cgn1954
Trafikledare
|
HEJ HEJ Ingen snabb hantering här inte, bakgrunden är lika grå som sedan flera månader tillbaka likaså knapparna som knappt syns - dåligt. Skulle ju fixas eller hur? Hur svårt kan det vara - Webb-hotellet! Slöfockar.... Dåligt!

|
| 2012 02 09, 22:16 |
|
 |
|
DocHP
Moderator
|
Jan är i kontakt med dem per e-post för att utföra lite ändringar, de har därav inväntat att laga toppen tills de ändringar Jan har bett om utförts. Vi har hållt tummarna i 2v snart att det ska vara klart "imorrn" men det verkar ta tid. Ny info bör vi ha på Måndag 
|
| 2012 02 10, 0:43 |
|
 |
|
DocHP
Moderator
|
Tills vidare fixade vi in en blå variant av samma tema som innan tills vi får ordning på lite andra saker, nu slipper man se de tråkiga mörka områdena iallafall 
|
| 2012 02 11, 0:13 |
|
 |
|
småländska-rallare
Tågklarerare
|
Nu är bättre  men byt inte tillbaka igen tråkiga grå färg 
|
| 2012 02 11, 1:33 |
|
 |
|
DocHP
Moderator
|
Det pågår arbete med att peta ihop ett par olika färgteman som medlemmar kan ändra efter tycke och smak, en del har ju synfel som gör att ljusa/mörka/skarpa färger kan kännas jobbiga vilket är främsta anledningen 
|
| 2012 02 11, 2:22 |
|
 |
|
cgn1954
Trafikledare
|
HEJ HEJ Jag kan inte Redigera mitt inlägg från igår, det saknas en redigeraknapp numera. Är det en ny "Feature"?  Gäller under "Vilka vagnar vi köpt senast". Däremot - ser jag nu - finns det en sådan knapp på detta inlägg.  Har det med datum att göra? Verkar lite konstigt, man kan ju tänka sig vakna upp en morgon och ångra sig... eller hur?

|
| 2012 02 14, 9:40 |
|
 |
|
clas
Trafikchef
|
cgn1954 skrev: HEJ HEJ
Jag kan inte Redigera mitt inlägg från igår, det saknas en redigeraknapp/.../Verkar lite konstigt, man kan ju tänka sig vakna upp en morgon och ångra sig... eller hur? Enligt nedanstående tråd är ångerveckan på Stinsen sedan en tid nerskalad till 60 minuter: post108694.html
| 2012 02 14, 11:55 |
|
 |
|
cgn1954
Trafikledare
|
HEJ HEJ Tack för svar... men skumt beslut av "någon". Inte alls utifrån en som jag tycker slags demokratisk eftertanke. Beror ju på vem som "äger" texten i egentlig bemärkelse på forumet, medlemmen eller forumägaren... nån slags övergripande rätt till egen text borde det ju finnas, annars är man ju lite illa ute. I detta fallet står det en del sakfel i mitt inlägg - var ligger problemet i att ha en möjlighet att rätta till dem? 

|
| 2012 02 14, 17:40 |
|
 |
|
ulwen
Biljettförsäljare
|
Tror du missat totalt vad det innebär med att publicera på ett forum. Dina inlägg överlåter du till forumets ägare och får vackert finna dig i det. Du kan sällan få bort dina inlägg även efter du sagt upp och lämnat ett forum.
Någon "demokrati" på nätet i informationssamhället ska du nog inte leta efter. Framförallt inte på ett forum. Det man skriver får man stå för. Digital information är som att rista i sten. Du blir aldrig av med den (själv).
|
| 2012 02 14, 17:47 |
|
 |
|
bermod
Kommunikationsminister
|
Varför ska man ha en gräns på 60 min??  Ex.vis på grannforumet SvMj kan man ändra sen flera dar tillbaks,det händer ju med jämna mellanrum att det man skriver har blivit helt fel,inget unikt, tycker nog att en ändring är befogat. bermod
|
| 2012 02 14, 18:16 |
|
 |
|
cgn1954
Trafikledare
|
HEJ HEJ bermod skrev: Varför ska man ha en gräns på 60 min??  Ex.vis på grannforumet SvMj kan man ändra sen flera dar tillbaks,det händer ju med jämna mellanrum att det man skriver har blivit helt fel,inget unikt, tycker nog att en ändring är befogat. bermod Å hör sen! Själva äganderätten kan jag stå ut med men då ska man inte kalla oss medlemmar vilka är helt utan någon som helst möjlighet att påverka den egna texten. Hör äganderätten ihop med vem som pröjsar stället? Korttänkt om inte annat... Reglerna: §14. Ingen medlem äger sina trådar eller inlägg. Forummedlemmar som begärt utträde eller utesluts har ingen rätt att kräva att tidigare skrivna texter raderas. Medlemmens bilder och annat upphovsrättskyddat material som publiceras är undantagna, om ej annat angetts i inlägget eller i bilden.Varför ska det vara så svårt att se att om jag vill bidra med nåt bra så vill jag inte att det ska vara fel - eller hur? Sen finns det alltid missbruk bland några idioter som sabbar för den lilla frihet för oss andra som kanske finns kvar men det finns idioter överallt.

|
| 2012 02 14, 18:51 |
|
 |
|
clas
Trafikchef
|
cgn1954 skrev: om jag vill bidra med nåt bra så vill jag inte att det ska vara fel: bermod skrev: det händer ju med jämna mellanrum att det man skriver har blivit helt fel Men visst kan man korrigera fel. Det är bara att skriva ett nytt inlägg: "I mitt förra inlägg påstod jag felaktigt att etc osv mm. I själva verket förhåller det sig bla bla bla". Om det jag skrivit i ett visst inlägg är fel och t ex cgn1954 i ett svarsinlägg påpekar detta och jag därefter ändrar mitt ursprungliga inlägg utan att på något sätt ens antyda att detta gjorts på grund av anmärkningen från cgn1954 får jag denne att framstå som en idiot som inte ens kan läsa innantill. Blir jag sur på forumet och vill lämna det och i samband med detta raderar innehållet i alla mina inlägg bryter jag sönder sammanhanget i berörda trådar och kan i värsta fall få dessa att bli delvis obegripliga. Om alla håller sig till god netikett och inte agerar enligt ovanstående eller gör andra mindre välbetänkta ändringar i sina inlägg utan t ex nöjer sig med att korrigera stavfel kan naturligtvis redigeringsmöjligheten stå kvar hur länge som helst. Misstänker dock att forumledningens erfarenheter av detta inte är hundraprocentigt goda och att detta är skälet till nyordningen. Enligt min uppfattning hade det dock varit bättre om man istället för tidsbegränsning gjort det möjligt att ändra i sin text så länge det inte tillkommit några nya inlägg i tråden ifråga.
Senast redigerad av clas 2012 02 14, 19:10, redigerad totalt 1 gång.
|
| 2012 02 14, 19:02 |
|
 |
|