Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 05 21, 19:25

Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
 Pikolok 
Författare Meddelande
Trafikledare
Användarvisningsbild

Jag måste säga att jag är mycket nöjd med de Pikolok jag har. Det första jag köpte 1984 är ett SJ Litt Ga, av DDR-tillverkning, som fortfarande funkar bra, mitt andra är ett DR BR 03 Reko. Detta lok gick mycket bra ända tills limmet som höll ihop loket torkade och det mer eller mindre föll isär. Även detta är av DDR-tillverkning. Nästa lok jag köpte är ett DR BR 01.5 515, en uppdaterad DDR-konstruktion men tillverkad efter "Die Wende". Ett kraftfullt lok som går bra. Nästa Pikolok jag köpte är DR 118 544-6, i detta lok har jag satt in en ljuddekoder och loket går fantastiskt bra. Därefter köpte jag ett Piko Re som även det går jättebra. Det senaste Pikoloket jag köpt är DB BR 218 178-2 i röd färgsättning. Detta lok kör jag multat med ett Fleischmann oceanblå/beige 218. Fleischmannloket har lite bättre detaljering, men Pikoloket är tyngre. Sammanfattningsvis måste jag säga att kvaliteten på nya Pikolok nästan är i nivå med Fleischmannlok. Är det någon som köpt Piko V200 och kunnat jämföra det med Roco V200?

2014 12 06, 17:28
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 1 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se