Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2012 05 23, 7:10

Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
 Nya fantasititlar! 
Författare Meddelande
Moderator/Bitr Admin
Användarvisningsbild

Inlägg Nya fantasititlar!
Hejsan!

Jag har lagt till lite nya järnvägsrelaterade titlar för forumets användare, vilket var okej enligt Janne W.
Bl a konduktör, trafikchef, VD och den högsta titeln är kommunikationsminister. Man får olika titlar beroende på hur många inlägg man skrivit.

Titlarna är bara för skojs skull så ta dom inte allvarligt.

/mjtag
Vikarierande admin

2011 06 26, 14:39
Profil WWW
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Nya fantasititlar!
Rätt trevligt tycker jag - hela vår verksamhet är ju lite på skoj. (I alla fall min. :wink: )

Shakespeare

http://www.bylen.se
bylens@telia.com

2011 06 26, 14:54
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Ta titlarna på allvar tänker jag inte göra, synd bara att man inte kan ta sig en egen titel då dessa är aningen snälla. Vet inte om det är mitt inneboende storhetsvansinne eller för mycket läsande om knattarna och Gröngölingarna som som spökar, men jag har alltid velat ha titeln »Stormogul«. Tyvärr är väl inte det så järnvägsrelaterat även om Mogul fungerat som beteckning på en viss typ av lok. Kanske att man annars kunde kört på »Railway tycoon« eller bara »Rövarbaron« rakt av... :mrgreen:

2011 06 26, 14:56
Kommunikationsminister

Risken är väl att om man lämnar fältet fritt dyker det rätt vad det är upp någon med tillräckligt dåligt omdöme för att vilja kalla sig för "führer" eller något liknande osmakligt. El Caudillo och il Duce ligger också nära tillhands om det vill sig illa.

"Tronpretendent" är väl annars en tanke? I alla fall om man skulle få för sig att vilja bli kung - eller drottning? Eller för dem som tröttnat, "presidentkandidat"?

Mogul kan jag hysa sympati för - synnerhet som just mogul-loken råkar vara bland de vackraste ånglok jag vet – i synnerhet med den nyvunna kunskapen i bagaget att ett L5-lok gick på hästholmenbanan på 1960-talet.

Eftersom jag f.n. rör mig på 1910-talet kanske "gulaschbaron" vore något?

2011 06 26, 15:52
Moderator/Bitr Admin
Användarvisningsbild

Coppas skrev:
Ta titlarna på allvar tänker jag inte göra, synd bara att man inte kan ta sig en egen titel då dessa är aningen snälla. Vet inte om det är mitt inneboende storhetsvansinne eller för mycket läsande om knattarna och Gröngölingarna som som spökar, men jag har alltid velat ha titeln »Stormogul«. Tyvärr är väl inte det så järnvägsrelaterat även om Mogul fungerat som beteckning på en viss typ av lok. Kanske att man annars kunde kört på »Railway tycoon« eller bara »Rövarbaron« rakt av... :mrgreen:

Hejsan!
Många intressanta förslag. Jag har ganska bra fantasi så jag kunde ha gjort häftigare titlar men valde nu att använda vanliga befattningar.

Jag skulle kunna ge dig den titel du vill ha men då kanske fler hör av sig och vill ha titlar så det blir rörigt till slut.

Användningen av titlar får inte gå till överdrift. Skapa & tilldela titlar kan, såvitt jag vet, bara göras via adminpanelen.

Det får vara som det är nu tills Janne kommer hem.

Ha det bra.

/mjtag
Vikarierande admin

2011 06 26, 17:53
Profil WWW
Moderator
Användarvisningsbild

Ta't lugnt Martin. Skojade mest och så titelsjuk är jag inte så att jag behöver något specifikt. Titlarna i det här fallet har väl annars mest en koppling till antalet gjorda inlägg det framgår ju ändå. :mrgreen:

2011 06 26, 18:14
Moderator/Bitr Admin
Användarvisningsbild

Coppas skrev:
Ta't lugnt Martin. Skojade mest och så titelsjuk är jag inte så att jag behöver något specifikt. Titlarna i det här fallet har väl annars mest en koppling till antalet gjorda inlägg det framgår ju ändå. :mrgreen:

Jo, jag förstår det. Beklagar om mitt inlägg ovan lät lite allvarligare än vad det var tänkt.

Som sagt så ges dom olika titlarna efter ett visst antal inlägg, vilket jag också skrev i första inlägget. :)

/mjtag
Vikarierande admin

2011 06 26, 18:50
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 7 inlägg ]