Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2012 05 23, 6:59

Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
 När kommer forumet att fungera igen? 
Författare Meddelande
Kommunikationsminister

Inlägg När kommer forumet att fungera igen?
Är det någon som jobbar på att fixa till forumet efter stor kraschen :?:

2011 05 26, 14:22
Kommunikationsminister

Inlägg Re: När kommer forumet att fungera igen?
Var det en krasch? Jag som trodde det var en uppgradering... :roll:

2011 05 26, 14:39
Kommunikationsminister

Jag ser det som en uppdatering som krascha :shock:

Följande grupper går inte att klicka på med min Internet Explorer 9
Visa aktiva trådar
Välkommen till Stinsen!
Lok
Vagnar

Det sakans bild på knappen för nytt inlägg.

Skriver man i texten "modellen" så blir det länkad underlinje på "mod" med en pop upp förklaring Modification ????

2011 05 26, 14:45
Kommunikationsminister

Hmmm...

Visa aktiva trådar fungerar inte hos mig heller, men jag vet inte hur det var tidigare då jag aldrig använt den funktionen.

Övriga problem känner jag inte igen, det fungerar utan problem (läser forumet hemma med Firefox och på arbetet med Safari, mac i båda fallen, men tycks fungera även med pc och Explorer på jobbet, jag kan inte säga vilken version). Hur tar du dig in för att skriva under Lok, du är ju rätt aktiv där?

Det understrukna "mod" påverkar ju inte funktionaliteten men är klart irriterande, i synnerhet på ett forum där ordet "modell" förekommer i nästan varje inlägg oavsett tråd...
Bilderna tycker jag också är en usel tillbakagång till forntida funktionalitet på internet.

Dessa förändringar är vad jag förstår tillkomna helt och hållet genom webbhotellets försorg. Frågan är om vår forumägare har några förhandlingsmöjligheter med webbhotellets ägare.
Det enda vi kan göra är ju att påtala vad vi inte tycker om med uppgraderingen och hoppas att inte Jan W gett upp kampen att få rätsida på det vi tycker är avigt. Åtminstone borde det ju gå att kräva att få rätsida på det som upplevs som rena buggar.

2011 05 26, 14:57
Trafikledare

Jag tror att felet ligger i din webb-läsare. Efter att jag installerat Explorer 9 på min hemdator fick jag den slutgiltiga "knuffen" att gå över till en annan webb-läsare. Explorer 9 är en fullständig katastrof. Jag växlar numera mellan Firefox och Chrome och kommer nog inte att gå tillbaks till Explorer 9 igen. Stinsens forum fungerar ganska bra (om än inte felfritt) så jag kan bara rekommendera dig att installera Firefox eller Chrome i stället.

Jan

2011 05 26, 15:01
Kommunikationsminister

IE9 fungera utan några problem innan denna så kallade uppdatering..

Sedan så har mitt forum med samma phpBB teknik inga problem med IE9

2011 05 26, 15:10
Kommunikationsminister

Det kommer upp en hjälp meny på somliga ord.

Bild

2011 05 26, 15:16
Konduktör
Användarvisningsbild

Jan skrev:
Jag tror att felet ligger i din webb-läsare. Efter att jag installerat Explorer 9 på min hemdator fick jag den slutgiltiga "knuffen" att gå över till en annan webb-läsare. Explorer 9 är en fullständig katastrof. Jag växlar numera mellan Firefox och Chrome och kommer nog inte att gå tillbaks till Explorer 9 igen. Stinsens forum fungerar ganska bra (om än inte felfritt) så jag kan bara rekommendera dig att installera Firefox eller Chrome i stället.

Jan

IE9 är ju ett ordentligt lyft från 8an, och fick faktiskt mig att gå tillbaka till IE efter att ha använt Chrome en längre tid. Och då IE9, till skillnad från sina föregångare, följer standarder ganska bra är det mindre sannolikt att problemen har med webläsaren att göra.

2011 05 27, 3:41
Trafikledare

Citera:
IE9 är ju ett ordentligt lyft från 8an.

För mig var det tvärtom men det beror kanske på att jag har Vista som operativsystem.

Jan

2011 05 27, 5:32
Moderator
Användarvisningsbild

Vet inte om man ska kalla det hela för en krasch utan det verkar mera vara en uppdatering som inte gått som det var tänkt och det verkar vara webbhotellet som är boven i dramat. För min del tog det efter denna uppgradering flera dagar att komma in alls, oavsett om jag använde mig av Opera, IE9 eller FF4. Det känns inte heller som om detta skulle ha med webbläsaren att göra då det fortfarande verkar vara för mycket individuella saker som knasar på olika håll. För vissa är det åtkomst av olika funktioner, för andra är det funktioner som tidigare fanns men som nu verkar ha upphört att fungera och sedan finns det tydligen en mindre grupp som fortfarande inte kommer längre än till indexsidan.

Själv har jag som sagt fortfarande problem med mailfunktion för avisering om svar i trådar man deltar och prenumererar på. Får fortfarande inte det att fungera utan får helt enkelt kika i indexet om något nytt inkommit i intressanta trådar. Forumet har även hela tiden saknat en funktion för att markera även olästa trådar som lästa för att sedan kunna radera dessa rakt av. Tidigare har det fungerat att bara logga ut och logga in igen så har dessa försvunnit från förstasidan, men inte heller det fungerar längre. Får nu öppna upp alla trådar (även de jag inte är intresserad av) i flikar och sedan ta bort samtliga flikar, först då får jag bort trådarnas status som nya.

2011 05 27, 9:34
VD

Coppas skrev:
Forumet har även hela tiden saknat en funktion för att markera även olästa trådar som lästa för att sedan kunna radera dessa rakt av.

I kategorilistan, efter kategorin "Ej ämnesrelaterade diskussioner" finns, i alla fall hos mej, "Markera alla kategorier som lästa". Och den funktionen har funnits även förut.

/stefan

2011 05 27, 10:25
Kommunikationsminister

Detta är också lustigt, 11 inlägg i denna tråd men den visar bara ett inlägg och man kan inte gå till sida ett eller två :roll:

Bild

2011 05 27, 12:46
VD

jonas_sth skrev:
Detta är också lustigt, 11 inlägg i denna tråd men den visar bara ett inlägg och man kan inte gå till sida ett eller två :roll:

Jag ser 12 inlägg och det på bara en sida. Med Firefox 4 och Chrome.

/stefan

2011 05 27, 13:45
Kommunikationsminister

Jag ser också alla gjorda inlägg på en och samma sida. Återigen, både Firefox och Safari, inte testat på pc.
Jag antar att du redan testat att tömma cache och cookies, Jonas? Känns ju alltmer som att just dina problem med forumet inte är allmängiltiga i sin helhet. Jag vet inte heller vad det är för bild du ville visa, det känns dock inte som om det har fungerat heller.

Markera alla trådar som lästa är inte heller några problem.

2011 05 27, 13:53
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Jag ser tretton med Johans sista inlägg och jag har nu vad det heter Internet 9.
som jag uppdaterade till i förra veckan ,och funkar hos mig utan problem.
nidom

2011 05 27, 13:57
Moderator/Bitr Admin
Användarvisningsbild

Hos mig funkar forumet bra efter uppdateringen men vissa funktioner vill inte riktigt vara med. Bl a så kommer det inte fram några inlägg när jag klickar på "visa aktiva trådar" uppe till vänster. Jag loggar in och klickar på "visa nya inlägg" och då får man fram allt nytt.
En annan sak som inte verkar funka, hos mig i alla fall, är mejlutskicken från forumet. Jag har kryssat i att jag ska få mejl när jag får ett PM men några mejl kommer inte längre.
Jag vet att när jag startade några forum tidigare så fick man göra något med sökindexet för att sökfunktionen skulle funka och det kanske behövs något liknande nu men det borde Janne W fått info om i sådana fall.
Jag kör med Vista och IE9.

2011 05 27, 15:06
Profil WWW
Trafikchef
Användarvisningsbild

jonas_sth skrev:
<klipp>
Välkommen till Stinsen!

...och nu ligger den här tråden i den avdelningen. :wink:

2011 05 27, 20:06
Moderator/Bitr Admin
Användarvisningsbild

NerdBoy skrev:
jonas_sth skrev:
<klipp>
Välkommen till Stinsen!

...och nu ligger den här tråden i den avdelningen. :wink:

Ber om ursäkt om jag råkade utestänga trådskaparen genom att flytta tråden till "rätt avdelning". Det var ett förhastat beslut, så jag flyttar tillbaks tråden till testavdelningen där den låg från början.

/mjtag

2011 05 27, 21:49
Profil WWW
Kommunikationsminister

Uppenbart att någon fixar med alla fel för idag så kan man klicka på följande grupper :-D

Visa aktiva trådar
Välkommen till Stinsen!
Lok
Vagnar

Om moderatorn också skulle gå in och avaktivera varje grupp ”Visa aktiva trådar” och där efter att aktivera så fungerar nog denna funktion igen.

Inte så stort problem med IE9 :wink:

2011 06 02, 8:57
VD
Användarvisningsbild

Forummet fungerar u/a med Windows 7 64 bits och Opera 11, fast det händer då och då att det inte är tillgängligt, men det kan vara helt naturligt att servern är upptagen pga av tillsyn etc :wink:

2011 06 02, 10:01
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 46 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa