Re: Möjligt att byta användarnamn?
Coppas skrev:
Jo, man behöver ju inte ha tillgång till allt. Vissa basala admin-funktioner är dock bra om de delas av flera. Sen är det ju inte bra om en person drar hela lasset, men Stinsens moderering har som sagt varit föremål för viss undran sedan tidigare så där bör ni nog (om ni inte redan haft det) ha en ordentlig allmän genomgång och översyn. Annars är inbördes kontakt A och O och på min kant så har vi ganska nära kontakt via mail mm.
Oftast ser vi till att vi har konsensus inför tuffare uppgifter som t.ex. varningar, uteslutningar och andra mera potenta ageranden. Sen tycker jag rent personligen att det är bättre med en renodlad moderatorsinloggning så slipper man som moderator att kanske hamna i personlig konflikt med folk. Likaså är det betydligt enklare att hålla isär rollerna som medlem respektive moderator.
Jag håller med dig till största delen.
Det har länge varit lite si & så med modereringen här. Foumet behöver flera aktiva moderatorer så jag hoppas på mer hjälp från dom två övriga.
Någon allmän genomgång har vi inte haft men det vore nog en bra ide. Jag har haft lite kontakt med Janne W men ingen alls med dom övriga i moderatorgruppen om jag ska vara ärlig.
Skulle det behövas så tar jag naturligtvis kontakt med någon annan inför eventuella åtgärder såvida det inte kräver ett omedelbart ingripande.
Det andra stycket vet jag inte om jag förstått helt & hållet men jag tycker det vore en bra tanke med separata inloggningar för moderatorer, när man ska moderera alltså. Vi får se hur det blir framöver.
Jag kommer framöver försöka separera mina roller så gott det går. När jag skriver ett inlägg som moderator kommer jag skriva under med moderator också så det klat framgår vilken roll jag har då. I annat fall skrivs inlägget som privatperson.
Jag har haft flera egan forum tidigare så jag vet hur mycket jobb & engagemang det krävs men Janne W är väl också ganska upptagen med sina hobbyfirmor, som han driver bra, annars had ehan kunnat engagera sig lite mer i forumet.
Nu är vi kanske lite utanför trådens ämne här men det känns bra att diskutera detta också lite grann.
Ha det bra.
/mjtag, moderator