|
|
Bli medlem •
FAQ
• Sök • Logga in
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 5 inlägg ] |
|
MJ klubb i Värnamo Småland
| Författare |
Meddelande |
|
Unnemo
Tågbefällhavare
|
 MJ klubb i Värnamo Småland
Hej
Efter att ha träffat många "på stan" som undrat och lyssnat av intresset så ställer jag här frågan till er som bor i GGVV området och inom "pendlingsavstånd" om det är fler än jag och ca 5 till som intresseade att starta eller bilda någon form av Modeljärnvägs främjande verksamhet.
Jag har undersökt lokaler mm i Värnamo och de finns att få tag i. Till hösten/vintern 2011 blir t.ex ca 200 m2 ledigt med garange, toalett och pentry ledigt, skulle passa perfekt till oss.
IDÉ Vi bildar en förening t.ex "Värnamo Modeljärnvägsfrämjande" detta för att kunna få lokalbidag av kommunen.
- Vi har fasta byggkvällar i veckan. Vi bygger på eget eller klubbens gemensamma material - Vi bygger en kombinerad fast/modulbana till att börja med i skala (H0) med både 2R och 3R spår. - Finns det många som vill köra N-skala så självklart ska det även till en anläggning för er. (Modulstandarder kan diskuteras men en väg att ta är t.ex FREMO, MMM med digtal styrning, och eventuell analog del för att alla ska kunna köra.)
- Medlemmar kan hyra lagerutrymme för sina privata grejer i gallerboxar ( typ moduler, byggmaterial, mm
Detta är endast mina tankar hur det skulle kunna bli. Min idé är att dra igång under hösten/vintern 2011 och kunna flytta in i eventuell lokal rund Nyår 2011/2012
Jag anser ett föreningsbildande som omfattar demokratiska beslut på vilka regler-riktlinjer vi ska bygga vår verksamheten på, innan vi tar tag i allt praktiskt arbete.
Blir du intresserad att vara med och sätta ner riktkäpparna för detta projekt.
Skicka ett mejl via PM eller till fredde.p[at]telia.com ( ersätt [at] med ett @) Eller ring mig på 070-60 18 559
Mvh Fredrik Pettersson
|
| 2011 07 19, 15:43 |
|
 |
|
Unnemo
Tågbefällhavare
|
 Re: MJ klubb i Värnamo Småland
Kan meddela att klubb är på G i Värnamo Inbjudan kommer inom kort, troligt efter modulträffen i Norrköping.
Med vänlig hälsning, Fredrik
|
| 2012 01 28, 23:50 |
|
 |
|
Unnemo
Tågbefällhavare
|
HÄRMED INBJUDS TILL INSPIRATION OCH KLUBBTRÄFF I VÄRNAMO
Datum: Söndagen den 4 Mars , kl: 13- 16 Plats: Herber Engineerings lokaler, Silkesvägen 5 Värnamo
Från kl: 13 -16 finns några moduler uppställda för visning för dig som funderar på att börja bygga modelljärnväg i modulform.
Information kring Värnamo Modelljärnvägsförening (VMJF) Mål, syfte, klubblokal samt planer för framtiden.
Vi kommer att visa moduler i H0 –skalan, både 2R och 3R moduler, hur digitalsystemet funkar och vad som är bra att tänka på när man bygger sin första modul.
Anmälan / inget krav men en fördel för oss: För att har lite koll på hur många som kommer får du gärna anmäla dig till oss på e-post: fredde.p[at]telia.com
Välkomna
|
| 2012 02 14, 13:25 |
|
 |
|
Unnemo
Tågbefällhavare
|
En påminnelse om klubb träffen den 4 Mars.
Plats: Herber Engineering AB, Silkesvägen 5 Värnamo Tid: 13 - 16
Välkomna
|
| 2012 02 20, 21:20 |
|
 |
|
Unnemo
Tågbefällhavare
|
Hej modellrallare Nu är vi igång, Värnamo Modelljärnvägsförening Vill du veta mer så besök vår hemsida, första klubbmötet i vår lokal blir den 24 April http://www.vmjf.org
|
| 2012 04 13, 21:18 |
|
 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 5 inlägg ] |
|