Re: Man kan samla på annat än tåg
En regnig sommar?
Ni menar då höstkylan träder in och man väljer att hålla sig inne?
Själv har jag börjat fundera på matingredienser med lång hållbahet....fyll matkällarn full så klarar man sig i månader
Bilar sägs ju inte må bra av att användas is träng kyla *knak*
Någon sa söka hjälp.......ja det där var väääldigt många grejer, men då skulle jag vilja sa modelljärnvägens motsvarighet till denna omfattnade samling.
Men som sagt, får man sig jobb och pengar så antingen köper man en dyr som faller lika mycket i värde som man själv amorterar eller så köper man en gammal Golf och lägger pengarna på hobbyn.
I min samlng ingår mest CD skivor sen tidigare år - är 25 än så länge 25 skivor i en hög x 3 = ca 75 CD och diverse dataskivor.
ca 280 LP skivor från loppis.
VHS-filmer ska jag försöka vara rädd om, har en de tecknade Tintin, 91:an Karlssons permis som var en av mina första filmer, men även nån Scoobi doo som också är nästan lika gammal som mig själv, dock lite defekt, filmer jag hoppas håller länge till.
Gamla biltidningar typ Nostalgia och dess företädare, tänk att som 25åring läsa en 25 år gammal tidning som
handlar om just veteranbilar, väldigt mycket bilar före 50talet blir det då.
Skall inhandla tidskiftsamlare för en säker förvaring, har nyss fyllt utrymmet ynder min kyl men även diverse kartonger tills vidare.
5 kr/tidning på loppis, viss mängdrabatt så köper man allt dom har innan dom stänger för hösten - eller innan nån annan köper!
Hm, var detta rätt tråd? Jo det var det, mer än rätt!