Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2012 05 22, 15:43

Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
 Man kan samla på annat än tåg 
Författare Meddelande
Kommunikationsminister

Inlägg Man kan samla på annat än tåg
T ex plastmodeller och då gärna det amerikanska märket Lindberg. Underbar boxart på de äldre utgåvorna och många udda och i en del fall dåliga modeller. De sämsta var dom som kom ut på 70-talet, en del av deras äldre från 40-50 talet däremot är rätt ok.

Jag skall ha en några bord på modelltävlingen Modell Göteborg om några veckor så jag håller på att plocka fram mina lindbergmodeller ur samlignen, fattas fortfarande några.....

Bild

För att få fram dom fick jag plocka undran dom här som låg i vägen.

Bild

Veilside Supran skulle inta vara dumt att ha i 1/1 8)

När man ser alla modeller kanske man skulle söka hjälp, vad säger Stinsens fabror doktor?

Stefan

2010 08 22, 21:12
Trafikledare
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Man kan samla på annat än tåg
Härligt! Visa gärna fler bilder :-D

2010 08 22, 21:41
Kommunikationsminister

Båtmodellerna

Bild

Resten.....

Bild

Stefan

2010 08 22, 22:39
VD

Du kommer snart att vara med i "Värstingsamlare" som programmet visar i TV3!
:lol:

2010 08 29, 17:55
Kommunikationsminister

Goofy skrev:
Du kommer snart att vara med i "Värstingsamlare" som programmet visar i TV3!
:lol:

Du, jag har en kompis i IPMS som har dubbelt så många byggsatser. Sen har vi han som byggde ett eget hus i trädgården för sina byggsater :-D

2010 08 29, 19:30
Trafikledare
Användarvisningsbild

Stefan S skrev:
Du, jag har en kompis i IPMS som har dubbelt så många byggsatser. Sen har vi han som byggde ett eget hus i trädgården för sina byggsater :-D

Alltid bra att ha en och annan byggsats hemma. Tänk om det blir en regnig sommar tex... En slags trygghet så att säga :-D

2010 08 29, 19:39
Trafikledare

En regnig sommar?

Ni menar då höstkylan träder in och man väljer att hålla sig inne?

Själv har jag börjat fundera på matingredienser med lång hållbahet....fyll matkällarn full så klarar man sig i månader :lol:

Bilar sägs ju inte må bra av att användas is träng kyla *knak*

Någon sa söka hjälp.......ja det där var väääldigt många grejer, men då skulle jag vilja sa modelljärnvägens motsvarighet till denna omfattnade samling.

Men som sagt, får man sig jobb och pengar så antingen köper man en dyr som faller lika mycket i värde som man själv amorterar eller så köper man en gammal Golf och lägger pengarna på hobbyn. :)

I min samlng ingår mest CD skivor sen tidigare år - är 25 än så länge 25 skivor i en hög x 3 = ca 75 CD och diverse dataskivor.

ca 280 LP skivor från loppis.

VHS-filmer ska jag försöka vara rädd om, har en de tecknade Tintin, 91:an Karlssons permis som var en av mina första filmer, men även nån Scoobi doo som också är nästan lika gammal som mig själv, dock lite defekt, filmer jag hoppas håller länge till.

Gamla biltidningar typ Nostalgia och dess företädare, tänk att som 25åring läsa en 25 år gammal tidning som
handlar om just veteranbilar, väldigt mycket bilar före 50talet blir det då.

Skall inhandla tidskiftsamlare för en säker förvaring, har nyss fyllt utrymmet ynder min kyl men även diverse kartonger tills vidare.
5 kr/tidning på loppis, viss mängdrabatt så köper man allt dom har innan dom stänger för hösten - eller innan nån annan köper!

Hm, var detta rätt tråd? Jo det var det, mer än rätt!

2010 08 31, 2:11
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 7 inlägg ]