|
|
Bli medlem •
FAQ
• Sök • Logga in
|
| Författare |
Meddelande |
|
Uncurbed
VD
|
 Re: Litt S1
Skoj att se ditt slutresultat,det blev kanon. /Martin
_________________ http://lok.blogg.se/
|
| 2010 03 03, 23:42 |
|
 |
|
bermod
Kommunikationsminister
|
Kan bara hålla med loktok och Uncurbed ett kanonfint slutresultat ,lyfter på hatten. nidom
|
| 2010 03 03, 23:53 |
|
 |
|
Svenne
Kommunikationsminister
|
Tack Bröder!
Det som blev bra tackar jag Martin, Mikath, Stefan, Håkan, Bertil, Lasse, d680ae m.fl. för. Det som blev mindre bra beror på min orutin och dåliga planering. Om fotot varit skarpare hade väl skavankerna lyst igenom mer. Men kanske ändå, som talesättet lyder: "Inte så illa pinkat av en trähäst!"
Om gångegenskaperna måste jag tillstå att dom inte är i högsta tillförlitlighetsklass. Jag har svårt att trimma båda boggierna till att alltid klara växlarna. Det är som med mitt gamla Sb, det vill helst fortsätta rakt fram. Om jag "fjädrar ner" boggierna mot rälsen så försämras strömupptagningen; det är ju ingen fjädring på drivhjulsaxlarna.
Vad jag lärt mig (baserat på alla mina misstag (det är förstås självklarheter för er andra)) är: 1) att löda det som tål att lödas 2) att aldrig lämna ens minsta limrest kvar på en synlig yta (svårt även med CA) 3) att bocka saker åt "rätt håll" 4) att putsa alla detaljer före montage 5) att bara använda förstklassiga borr (i synnerhet i vitmetall) 6) att sprutlackera tunna skikt och många lager och att prova färger och lacker på något annat först 7) att göra saker i rätt ordning 8 ) att inte vara så förbaskat bekväm och tro att allt ordnar sig efter hand
Men som sagt, vad jag inte lärt mig är att fixa bra gångegenskaper i växlar (Peco C75).
Tack än en gång för bistånd och uppmuntran / Svenne
_________________ Min MJ finns här ljusnas-bara-en-station-t1361.html och här http://www.ljusnaes.se
|
| 2010 03 04, 0:49 |
|
 |
|
pihlblad
Konduktör
|
Mycket stiligt! Det behöver du inte skämmas över! 
|
| 2010 03 04, 9:13 |
|
 |
|
jan claesson
|
Snyggt Svenne. Jag har väl ungefär samma lista som du skrivit ner, fast jag jag jobbar med mycket av detta dagligen. På arbetet så är jag bara tvungen att ta det i rätt ordning och alltid tänka noga efter vid alla momenten, när jag kommer forsar jag istället på som en skållad råtta med projekten... Som en protest efter allt piller på jobbet Jan
|
| 2010 03 04, 10:28 |
|
 |
|