Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 08 18, 14:54

Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
 Lenz versioner. Kompabilitet och handkontroller 
Författare Meddelande
Tågvärd
Användarvisningsbild

(Likalydande i grannforumet):
Hej!
Jag är en något motvillig digitalanvändare som trots allt skaffade utrustning av märket Lenz för ett antal år sedan. Det är bara att konstatera att här finns ett antal fördelar, även om jag av ålder och ohejdad vana till större delen förblir analog. Nu vill jag komplettera med ytterligare ett handhållet köraggregat med ratt, ”för gäster”. Då har jag lärt mig the hard way att det inte är så enkelt som jag trodde. Det visar sig att ingen nytillverkad körkontroll från Lenz är kompatibel med centralenheter av viss ålder. (Version tidigare än ”3,0”.) Och det är tydligen ganska länge sedan det blev på det sättet; en LH30 som jag köpt begagnad går t ex inte att använda. (Uppdatering av centralenheten är kanske möjlig, men sånt vill jag helst inte.)
Nu är frågorna:
1) Vet någon när denna version 3,0 trädde i kraft?
2) Har någon en tillräckligt gammal körkontroll att sälja, d v s äldre än detta årtal? Min centralenhet består av LV101+LZ100 av den generation då booster och styrenhet var separata (SET01).
Alla svar mottages med tacksamhet!

2011 06 07, 22:39
Profil WWW
Kommunikationsminister

Fraz skrev:
(Likalydande i grannforumet):
Hej!
Jag är en något motvillig digitalanvändare som trots allt skaffade utrustning av märket Lenz för ett antal år sedan. Det är bara att konstatera att här finns ett antal fördelar, även om jag av ålder och ohejdad vana till större delen förblir analog. Nu vill jag komplettera med ytterligare ett handhållet köraggregat med ratt, ”för gäster”. Då har jag lärt mig the hard way att det inte är så enkelt som jag trodde. Det visar sig att ingen nytillverkad körkontroll från Lenz är kompatibel med centralenheter av viss ålder. (Version tidigare än ”3,0”.) Och det är tydligen ganska länge sedan det blev på det sättet; en LH30 som jag köpt begagnad går t ex inte att använda. (Uppdatering av centralenheten är kanske möjlig, men sånt vill jag helst inte.)
Nu är frågorna:
1) Vet någon när denna version 3,0 trädde i kraft?
2) Har någon en tillräckligt gammal körkontroll att sälja, d v s äldre än detta årtal? Min centralenhet består av LV101+LZ100 av den generation då booster och styrenhet var separata (SET01).
Alla svar mottages med tacksamhet!

Tjena!
Lenz gamla digitala grejor tidigare än version 3.0 är utgående och kan inte samköra med nyare version.
Idag för nuvarande är det version 3.6!
Men under sommaren kommer där en ny version 4.0!
Version 3.0 kom redan ut för några år sedan,men är slopad.
Fast många kunder kör fortfarande version 3.0,men har mindre funktioner än i version 3.6!
Sen det där med att köpa äldre körkontroll är mycket svårare att får tag i idag.

2011 06 09, 17:25
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 2 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se