|
|
Bli medlem •
FAQ
• Sök • Logga in
|
| Författare |
Meddelande |
|
Bengt Nylén
Tågvärd
|
 Re: Lenz USB Inteface
Det funkar nu men jag har haft mycket problem. För ca två månader sedan pajade Interfacet helt. Det blev jättevarmt och slutade fungerar. Jag öppnade plasthöljet och fann att det var den stora microkretsen som blev jättevarm. Slog in beteckningen på den på nätet och fick fram att denna enda komponent kostar ca 1200:-.
Skickade ner det till Lenz fastän garantin utgått för länge sedan (ca 2 år gammalt) på chans. Köpte ett nytt från Eurohobby i HGB för dels ville jag inte vänta och jag tänkte att de gör nog inte vid det. Trot eller ej efter en veckas användning la även det nya Interfacet av. Efter en vecka till så kom Interface nr 1 i retur från Lenz lagat med en faktura på vilken det stod att de lagat det och att det kostade 0 Euro.
Skickade ner Interface nr 2 också och även det kom i retur lagat gratis. Fattar inte varför de pajade. Jag kör från en stationär HP-Pc med ett antal USB-utgångar vilka används för skrivare osv och allt annat fungerar bra. Samtidigt som jag skickade ner nr 2 skickade jag ner både USB-anslutningsladden och sladden mellan USB-Intefacet och LVZ 100 för kontroll för Lenz bad mig göra detta. De hittade inget fel här heller.
Sen dess har jag omväxlande kört med båda Interfacen med bra resultat. Hoppas nu bara att det fortsätter så. Varför de pajade??? Ingen aning och Lenz hade inte heller någon förklaring fastän jag skrivit till dem exakt vad för utrustning jag använt i båda ändarna.
|
| 2010 04 18, 14:33 |
|
 |
|
Goofy
VD
|
Kan det har varit det äldre microkretsen som inte tålde trafikhastigheten mellan PC och Interface USB...?
|
| 2010 04 18, 17:10 |
|
 |
|
Bengt Nylén
Tågvärd
|
Det tror jag inte. Det hade ju varit kul om Lenz kommit tillbaka med någon förklaring. Är dock tacksam för att de reparerade båda gratis och den ena var långt utanför garantin.
|
| 2010 04 18, 17:19 |
|
 |
|
Goofy
VD
|
Lenz har ju 10 års garantier på sina produkter,beroende hur man sköter dom så att säga!
|
| 2010 04 18, 17:41 |
|
 |
|
Bengt Nylén
Tågvärd
|
ok, det visste jag inte.
|
| 2010 04 18, 19:43 |