Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 04 22, 6:23

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
 Kontakt på Lenz LH100 
Författare Meddelande
Tågklarerare

Jag har råkat ut för glappkontakt i kontaktdonet (5-polig DIN) till mitt Lenz LH100 körhandtag. Det gav upp helt och hållet i onsdags.

Ikväll försökte jag mig på att byta kontakt. Den visade sig vara fylld med en mycket seg plast (silikon?). I mitt försök att ta mig igenom den lossnade ledarna så att jag nu inte kan avgöra vilken färg som går till vilket stift. Kan någon bistå mig med dessa uppgifter? På Lenz hemsida har jag inte hittat några.

Stort tack på förhand!

/Arne

2008 04 04, 22:31

http://www.nscale.net/dcc/2006/12/10/mo ... oiled-cord

2008 04 04, 23:20
Tågklarerare

Kan detta vara till hjälp ?

...
Stort tack! Det var precis vad jag behövde.

/Arne

2008 04 04, 23:46
Biljettförsäljare

För de av er som har börjat få glapp i era slitna LH100 är denna gamla tråd kanske aktuell.
Tipset som skrevs redan år 2006 har flyttat till
http://www.trainboard.com/grapevine/sho ... oiled-cord
men lyder egentligen bara som följer:
Modifying a Lenz LH100 to use a coiled cord skrev:
Well, I finally got around to a project that I'd been wanting to tackle for a long time - installing a jack on my Lenz LH100 throttle to enable use of a coiled cord.

The one thing I have NEVER liked about the LH100 is the plain cord. It's easy to get tangled in, and it doesn't have any give at all...step too far away from the plug, and you'd tear it out if you weren't careful. I've always wondered why the LH90, and even the Atlas HandCommand made by Lenz, allow use of a coiled cord, but the top-of-the-line LH100 does not. Well, now it does.
I got the idea from a picture on the Lenz Digital Plus group at Yahoo, so I figured I'd just tear open my throttle and see what I could figure out. It was actually pretty easy. Instead of hard-wiring the cord, I installed a molex modular jack so that the cord can be unplugged if needed. It would work fine with the Lenz LY006 coil cord, but I got the components and built my own cord.

2012 12 12, 7:47
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se