Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 07 24, 0:44

Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
 Hvilken lyddekoder i Trix MTAS T44-5? 
Författare Meddelande
Passagerare

Hei! Jeg har fått Trix nye MTAS T44-5 i hus, flott modell, men jeg strever med å få den til gå ordentlig med lyden påslått, og lyden henger seg opp f.eks i ett kjøresteg, hornet kan også henge seg opp, eller kommer på 10 sekunder etter at jeg trykket F6.

Jeg kjører "gammel" DCC styring, dvs en Lenz LH90 og LZV101, men nettopp oppdatert til seneste versjon hos fabrikk . I den sparsommelige bruksanvisningen som følger med loket og dekoderen, anbefaler man å slå av de protokollene i dekoderen som ikke blir benyttet, dvs analog AC, DC og Mfx I CV50. Det følger ingen anvisning hvilke verdier CV50 da skal ha, jeg har lest ut default verdi er 230.

Kan noen hjelpe meg med nummer og navn på dekoderen Trix og muligens Märklin har satt i sine modeller. Noen sier på nettet at T og M nå bruker tidentiske dekodere i identiske modeller, bare med ulik fIrmware. Det virker logisk. Så kan jeg kanskje få tak i en fullverdig manual på nettet

Samtidig bør jo en moderne lydmodell fra Trix virke out of the box.

Kan det være at min gamle Lenz styring ikke henger med i multiprotocoll svingene nå.?

Alle forslag og råd og kommentarer mottas med Takk. I sær hvis jeg da for bukt med lyd-tullet. Det var nemlig en skuffelse å prøvekjørte den på banen i kvelf

2014 12 14, 1:47
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 1 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se