Re: hur kan man lägga in bilder?
se38005 skrev:
Tekniskt går det naturligvis utmärkt att göra så, men den minnesgode mj-rallaren kanske minns den handikappade pappan med dito son, som blev sur som en inlagd gurka, om man använde HANS filutrymme till annat än det RÄTTA forumet.
Det var om jag minns rätt på Modellrallarens tid, men samma sak kan kanske hända igen. Bäst torde vara att ha ett eget utrymme på photobucket, flickr eller liknande server.
Om jag läser rätt så lägger du en moralisk aspekt på denna "fildelning" ?????????
Katten verkar strunta i var bilderna ligger.
Jag är aktiv medlem i båda forumen och använder
mina egna fildelade bilder på båda forumen. Om jag mot förmodan gör ett brott eller en moralisk blunder kan jag lägga in filerna in image-biblioteket på servern till min egen hemsida.
Ett stort antal bilder på mina foruminlägg ligger faktiskt redan som filer på min hemsideserver om det kan vara till någons tröst.
Vad är det som hindrar att någon lägger upp sina semesterfoton i filanteraren på Sv.MJ-forum utan för den skull länka bilderna in i trådar på forumet.?
Det medlemsknutna Filutrymmet som tilldelats på forumet når ju endast den själv som är inloggad och stör ju ingen annan och själ inte någon annans utrymme. Jag kan inte tänka mig att forumet lider brist på utrymme på servern med tanke på diskpriserna idag.
Risken man tar att lägga bilder där är ju att de går förlorade om forumservern kraschar och backupen inter hänger med.
/Per-Åke