In order to login you must be registered. Please be aware that to use most of the functions of this site you will need to register your details. The board administrator may also grant additional permissions to registered users. Please ensure you read any forum rules as you navigate around the board.
För att logga in så måste du vara registrerad. Registreringen tar bara någon minut men ger dig nya och utökade funktioner och möjligheter. Forumadministratören kan också ge extra behörigheter till registrerade användare. Försäkra dig om att du har läst och accepterat våra användarvillkor och vår integritetspolicy innan du registrerar dig. Försäkra dig om att du läst eventuella forumregler innan du skriver något.
Humbrol clearfix för rutor
Har ett par (oöppnade) burkar Humbrol ClearFix för att limma rutor utan att de ska dimma igen av ångorna.
Men, öppnade en nu och skulle limma och konsistensen är nästan som sirap, riktigt trögflytande.
Så en enkel fråga, ska den vara så eller har min skadats av kyla eller liknande?
_________________ 2R H0 is my game - Bygger i övrigt 1:24/1:25
The smaller the train - the more concentrated the fun!
2012 02 05, 16:51
Regenten
Trafikchef
Re: Humbrol clearfix för rutor
Tjena!
Skulle inte tro att de skall vara så trögflytande. Jag använder Tamiyas dito och när de blir för tjocka spär jag dem med glasputs.
Nu vet jag iofs inte om Humbrols är vattenbaserad.
Hälsar Jonas
2012 02 08, 14:10
DocHP
Moderator
Det står flammable på den
Den verkar funka iallafall, men det känns konstigt att den ska vara så trög. Får prova späda med lite förtunning och se om det funkar
_________________ 2R H0 is my game - Bygger i övrigt 1:24/1:25
The smaller the train - the more concentrated the fun!
2012 02 09, 4:41
3R AC
Trafikchef
Ett annat lim som funkar bra till rutor och en massa annat är "Gator´s Grip acrylic hobby glue". Liknar vitlim och är vattenbaserad. Rugga bara upp fogytorna innan limning så sitter det rejält.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori