| Författare |
Meddelande |
|
TuveB
Kommunikationsminister
|
 Re: Heljan F-ånglok skräp = JAaaa!
OK, min Br55 och Ga fungerar bra, min ena Sa fungerar bra, den andra dåligt efter att jag satt i en Uhlenbrock dekoder, ska bytas till Trix T66838. Mina tre Hamo Da, två trä-D och två fusk V5 fungerrar också bra (efter rengörning o "uppvärmning när de stått länge) men de är av "generation gammal" och rasslar därför i dreven. I Kristianstad har de en Hamo Br 53 Kondens (vill ha) rasslar i kuggarna men går utmärkt.
| 2010 03 10, 20:29 |
|
 |
|
jonas_sth
Kommunikationsminister
|
Jag hoppas nu att Brimalm tar fram B som utlovad ASJ och då betalar jag gärna extra så det fungerar.
Själv har jag ett antal Roco lok för AC och inte haft några problem med driften.
|
| 2010 03 10, 21:19 |
|
 |
|
jan claesson
|
Samma här, inga problem med Rocolok. De äldre från Jeco med metallkåpor fungerar utmärkt. Smärre problem med en del från senare tid med plastkåpor, men har åtgärdats till det bättre. Och jag sätter ett jättehopp nu till Brimalms B-lok som har utlovats för en ganska lång tid sedan... F-loket från Heljan avbokade jag och även så kompisen. Vilket vi ej ångrar.
Jan
|
| 2010 03 10, 21:38 |
|
 |
|
jonas_sth
Kommunikationsminister
|
Något jag funderar på är att skicka tillbaka original hjulen med en bifogad meddelande med rekommendationen att det kan trycka upp dessa vart det bäst passar  Här förbokar vi och betala förskott och sedan sitter en hustomte och skriver ett antal artiklar istället för att gå på källan och begära något svar ursäkt eller åtminstånde gratis hjul reservdelar 
|
| 2010 03 10, 23:08 |
|
 |
|
jonas_sth
Kommunikationsminister
|
Magnus P3 skrev: Visst är det tråkigt, Jonas. Jag väntar med omdöme tills jag fått mitt ex levererat.  Man kan bara skratta åt denna leveranstid. Jag betalade in min handpenning 2005-09-08. PS jag skulle inte betala fult pris då somliga återförsäljare inte vill ta i loken.
|
| 2010 03 10, 23:19 |
|
 |
|
Mazzen
Biljettförsäljare
|
Hej Jag kan inte stämma in i klagokören för mitt F-lok går utan några som helst urspårningar på Märklins K-räls. Däremot är dragförmågan dålig vilket jag viste om när jag köpte loket, så jag kan inte klaga på det heller. Jag ska däremot försöka avhjälpa problemet med hjälp av nya hjul. Jag tycker att Heljan gjort ett mycket vackert lok, och T 21-an från samma tillverkare är lika fin och går lika bra. Kan det möjligen vara så att en del lok går på dåligt lagd räls och därför uppträder dåligt? Eller har en del fått så kallade måndagslok och jag klarat mig bättre? Mazzen
|
| 2010 03 11, 0:16 |
|
 |
|
Stefan S
Kommunikationsminister
|
_________________ KLEINBAHN, Ein österreichisches Erzeugnis von bleibendem Wert, ausbaufähig-robust-preisgünstig. Ûberzeugen sie Sich selbst!
|
| 2010 03 11, 0:30 |
|
 |
|
tågtyckarn
Trafikchef
|
Om man ska klaga på kinestillverkade lok så måste man veta hur kinesisk industri fungerar. Kinesisk industri fungerar som den ryska. Fungerar inte nånting så banka på det med en hammare. Man kan ofta se att kinesiska precisionkomponeter har hammarmärken på sig. Funkar inte det så banka på den med en femkilosslägga. Funkar inte det så banka på det med en tjugokilos slägga. För att åtegå till Ryssland så vae detta svad som hände den stolta atomisbrytaren Lenin. En kärnbränslestav passade inte. Nåt ljushuvud använde en tjugokilosslägga, staven sprack och hela maskinrummet kontaminerades. Men jag antar att vi har hamnat långt från ämnet nu... 
_________________ Verkligheten är överskalad.
-Har du fiender? Bra! Det betyder att du stått upp för någonting, någon gång i ditt liv! / W.Churchill
|
| 2010 03 11, 5:30 |
|
 |
|
pihlblad
Konduktör
|
Det finns ingen som vill avyttra ett sånt här otroligt värdelöst lok till en billig peng?
|
| 2010 03 15, 11:08 |
|
 |
|
clas
Trafikchef
|
pihlblad skrev: Det finns ingen som vill avyttra ett sånt här otroligt värdelöst lok till en billig peng? Avyttra vill tydligen någon, men till en billig peng - nja, knappast jättebillig: http://www.tradera.com/HELJANS-ANGLOK-F ... _109059277http://www.tradera.com/HELJANS-ANGLOK-F ... _108984497
| 2010 03 15, 12:27 |
|
 |
|
Speedytrain
Passagerare
|
Efter många vedemödor och grubblande så går min F1200 perfekt, inga mer urspårningar. Jag köpte en ny hjulsats med stora flänsar och efter en kvälls pillande och injustering så går loket perfekt. Sedan försvann problemet med lite ryckig gång då ena drivhjulsparet på tendern hade ett mikroskåpiskt plast göt kvar på ena kugghjulet, hopplöst fel att hitta med allt silikonfett. Nu är det bara att njuta av ett väl fungerande lok på min gamla Fleischmann annläggning. http://www.youtube.com/user/tullgarn12? ... JgzmwacfRQ
|
| 2010 03 17, 23:51 |
|
 |
|