| Författare |
Meddelande |
|
Mölle-Mats
Kommunikationsminister
|
 Re: God föresats
Svenne skrev: ...Turistbilden är verkligen förförande! Är det Höganäs till vänster och Helsingborg i mitten i fonden? Tack! Nej till vänster har vi närmast Lerhamn och sedan där bortom Nyhamnsläge och till höger så är det Höganäs vi ser (och långt därbortom och ytterligare lite till höger kan man nog skymta lite ljus från Helsingör rent av). Hälsingborg ser man över huvud taget inte från Berget - och omvänt förstås. man måste ut en bra bit i Sundet på väg mot Helsingör innan man kan se Kullaberg från HH-tradens färjor!
_________________ Also sprach der
|
| 2010 03 22, 22:00 |
|
 |
|
Svenne
Kommunikationsminister
|
Tack, Mats! I dagens vackra väder utgick promenaden från Sundbybergs station. Västerut ser det ganska ordinärt ut. Två spår till att börja med.  Jäms med Axel Sifvert dyker det upp ett tredje, till höger. Verkar lågtrafikerat.  Som hänger med under viadukten.  Och sen böjer av söderut. Åt vänster i bild.  Men slutar redan här. Före Bällstavikens innersta. Järnvägsbron är borta.  Men inte den lilla vägbron.  På andra sidan ska det byggas ett nytt bostadsområde. Där verkar alla stans byggare bli engagerade. Men inga spår av spår.  Under Bällstavägen finns i alla fall banvallen kvar och har tydligen blivit promenadväg.  Solvalla får väl maka på sig vad det lider, men Bällstaradarn blir nog kvar ett tag till. Häftig pegnål. Den byggdes för 50 år sen och innehöll från början en 2 MW 1350 MHz Selenia primärradar och en STC 10 kW sekundärradar, 1030/1090 MHz.  Och Bällsta skola har blivit hotell och fått arabisktextad kolgrillsgranne.  Det är mycket nu, att hålla reda på här i stan. Puh! Hälsningar / Svenne
_________________ Min MJ finns här ljusnas-bara-en-station-t1361.html och här http://www.ljusnaes.se
|
| 2010 03 22, 22:20 |
|
 |
|
Svenne
Kommunikationsminister
|
Glömde bort det här trevliga fönstret på Järnvägsgatan i Sundbyberg.  Hälsningar / Svenne
_________________ Min MJ finns här ljusnas-bara-en-station-t1361.html och här http://www.ljusnaes.se
|
| 2010 03 23, 13:45 |
|
 |
|
Dragos
Trafikchef
|
Svenne skrev: Glömde bort det här trevliga fönstret på Järnvägsgatan i Sundbyberg.
Hälsningar / Svenne Hej, vad heter affären? MVH/D
|
| 2010 03 23, 19:50 |
|
 |
|
Svenne
Kommunikationsminister
|
Den här firman är det, Hasse Thun Reklam: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?gatub ... 1&gvH=26.2Rulla/vrid/zooma dig fram till strax till höger om nr 54. Är tydligen inte nån direkt hobbybutik, men kanske byggs det modeller på beställning? Hälsningar / Svenne
|
| 2010 03 23, 23:04 |
|
 |
|
Svenne
Kommunikationsminister
|
Dagens prom gick till Årstafältet, men där fanns inget intressant att plåta.  Hälsningar / Svenne
|
| 2010 03 23, 23:34 |
|
 |
|
Dragos
Trafikchef
|
Svenne,
tack. Ja, det verkar vara någon som sysslar med "profilreklam".
mvh/D
|
| 2010 03 24, 17:06 |
|
 |
|
Mölle-Mats
Kommunikationsminister
|
Rapport från Mölle, enligt bilens yttertempmätare var det 16,5 grader (plus!!!) idag, och i gräsmattan kunde detta ses:  Och äntligen äntligen ÄNTLIGEN var det dags att kunna börja använda den nya privatbil, som hämtades ut från bilhandlaren veckan innan jul, på "rätt" sätt:  Rasslet från dubbdäcken mot den torra asfalten var dock öronbedövande med taket undanstuvat i kofferten, dags att lägga på sommarsvålarna alltså! Under den sena eftermiddagen blev det ett glas vin och en skål chips på altanen - VÅREN ÄR HÄR!!!
|
| 2010 03 25, 19:46 |
|
 |
|
Fernis
VD
|
Det märks att detta landet är långt Skottade snö idag igen suck
Hoppas du får jaga runt med gräsklipparen hela sommaren
Vadå? jag avundsjuk näää
_________________ Anders Märklinist Javisst CS 1 V3,3 MM DCC TC
|
| 2010 03 25, 20:08 |
|
 |
|
Sture Bylén
Kommunikationsminister
|
Kan inte moderatorn radera det senaste Mölle-inlägget? 
_________________ Dragspel och tåg - berikar din håg. Shakespeare http://www.bylen.se bylens@telia.com
|
| 2010 03 25, 20:42 |
|
 |
|
H0n3
Kommunikationsminister
|
Lugn bara lugn  Det kommer norrut. Rapport från ca 20 mil norrut från Mölle. Snödropparna uppe, snön väck (utom i mörkaste hörnet i norrläge) och 12,5 grader (+ förstås) på termometern. Mvh /Peter
_________________ /Peter E. som bygger SDJ i H0 och H0n3. http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=887
|
| 2010 03 25, 20:53 |
|
 |
|
Mölle-Mats
Kommunikationsminister
|
erutsnelyb skrev: Kan inte moderatorn radera det senaste Mölle-inlägget?  Avundsjuk? Det är ju synd att jag sålt mina LGB-tåg, den här dagen hade annars varit perfekt för att "leka" med modelljärnväg ute i trädgården!!! 
|
| 2010 03 25, 21:00 |
|
 |
|
Sture Bylén
Kommunikationsminister
|
H0n3 skrev: Lugn bara lugn Det kommer norrut Tack, Peter, för dina värmande ord. Och Mats senaste (eller ännu hellre sista) inlägg förbigår jag med värdig tystnad.
_________________ Dragspel och tåg - berikar din håg. Shakespeare http://www.bylen.se bylens@telia.com
|
| 2010 03 25, 22:59 |
|
 |
|
Johan Molin
Kommunikationsminister
|
Det har varit 15 grader varmt i dag + solsken! Härligt med kontinentalt vårväder!  Dags att börja inrätta sig på uteplatsen på balkongen. Och ingen gräsmatta att klippa som sagt...
|
| 2010 03 25, 23:04 |
|
 |
|
Mölle-Mats
Kommunikationsminister
|
Idag var det mulet och "bara" 13 grader varmt. Blev en 4-timmars promenad på Berget - men utan kamera!!! I stället släpade jag runt på en vagn med ett gäng golfklubbor i - det spelades m a o golf över 18 hål (på sommargreener, de hade tydligen öppnats idag!). På dagen 3 månader sedan sist, förra vändan var ju på annandagen d v s 26 december ...
|
| 2010 03 26, 20:19 |
|
 |
|
Svenne
Kommunikationsminister
|
Sköna bilder, Mats! För oss upplänningar föreslog ju Olrog: "Möt våren i Södertälje!" Trodde inte att den var där ännu, så jag turade med ett sjuttiotal Pangbröder till Mariehamn istället. "Inombords" stod ju stämningen högt, men utanför ser fortfarande ut så här vid Oxdjupet, Furusund och Söderarm. Och vid "rundgången" i Mariehamn fanns det också drinktillbehör att krossa.     Hälsningar / Svenne
|
| 2010 03 27, 0:42 |
|
 |
|
jan claesson
|
Häftigt Svenne, en god föresats görs ibland med största bekvämlighet som ett fartyg kan ge... Silja? Tjusigt fångat i Furan, M/S Kung Ring har fått gå en del denna vinter. Isklass, M/S Viggen får vänta ett tag till innan isen släpper sitt grepp. Oj så många gånger jag själv legat med S/S Blidösund vid ångbåtsbryggan i Furusund på helger förr om åren...
Jan
|
| 2010 03 27, 0:49 |
|
 |
|
Mölle-Mats
Kommunikationsminister
|
Svenne skrev: Sköna bilder, Mats!
För oss upplänningar föreslog ju Olrog: "Möt våren i Södertälje!" ...
Sötejje (ja så uttalas det på lokalmålet) anses ju av Stockholmarna ligga halvvägs till Skåne. Pah, säger jag! När jag är i kontakt med sönerna, som bor därstädes, får jag nog intrycket att skillnaden mot Oxdjupet och Mariehamn inte är så stor - däremot så är ju våren betydligt längre kommen här i Skåne ju!!! Men du gjorde absolut rätt i att dra med dina pancho-polare till Åland i stället för till "Tokstan"!!!
|
| 2010 03 27, 0:52 |
|
 |
|
Mölle-Mats
Kommunikationsminister
|
erutsnelyb skrev: H0n3 skrev: Lugn bara lugn Det kommer norrut Tack, Peter, för dina värmande ord. Och Mats senaste (eller ännu hellre sista) inlägg förbigår jag med värdig tystnad. Ledsen broder Sture, man jag kan inte bara sluta med att skriva inlägg här på Forum - även om du ogillar budskapet i dem! Det har liskom blivit ett gift eller drogberoende att "foruma", så du får nog dessvärre stå ut med mina dumdrygheter även framledes ... 
|
| 2010 03 27, 0:55 |
|
 |
|
Svenne
Kommunikationsminister
|
jan claesson skrev: Häftigt Svenne, en god föresats görs ibland med största bekvämlighet som ett fartyg kan ge... Silja? Tjusigt fångat i Furan, M/S Kung Ring har fått gå en del denna vinter. Isklass, M/S Viggen får vänta ett tag till innan isen släpper sitt grepp. Oj så många gånger jag själv legat med S/S Blidösund vid ångbåtsbryggan i Furusund på helger förr om åren...
Jan Jo, jag har ju hängt med Blidan på diverse utflykter från Furusund, Svenska Högarna tyckte jag var en höjdare. Nä, Viking. Anser jag ha den bättre restaurationen, både smörgåsbordet och à la carten ligger snäppet över, men det är ju en smaksak. Under en elvatimmarskryssning hinner man ju testa. Vi brukar åka Isabella och byter till Amorella (hon har en halvtaskigt uträtad buckla kvar i häcken efter ombordläggningen nyligen) i Mariehamn. Det är en lukrativ pendeltrafik Stockholm-Åbo, som ju klaras på 24 timmar tor. Silja kör ju samma trad en halvtimme tidigare. Så det är ganska ruschigt i inloppet vid 13-tiden med fyra stora färjor som ska ut och in. Hälsningar / Svenne
|
| 2010 03 27, 1:13 |
|
 |
|