| Författare |
Meddelande |
|
Johan Molin
Kommunikationsminister
|
 Fråga kring röstningsfunktionen
Här finns ett problem. Om man likt mig är intresserad av röstningssynpunkterna men inte kan rösta själv för man inte har en susning, då går det inte att rösta blankt. Det borde finnas en variant " vet inte" för oss som faktiskt inte vet men ändå är intresserade av folks åsikter. För oss som faktiskt inte vet vilken variant vi ska satsa på ger ju då tråden ingen vägledning.
|
| 2011 11 11, 0:29 |
|
 |
|
Sweden
Trafikchef
|
 Re: Vilken 241 är bäst?
Say......what? Sweden - The One... And Only.
_________________ R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."
God vän till "Lekstugan" på Stinsen Forum since 1985.
|
| 2011 11 11, 0:38 |
|
 |
|
Johan Molin
Kommunikationsminister
|
Om man är intresserad av frågan, inte skaffat sig ett lok själv, men vill få en allmän uppfattning om vad andra tycker, kan det kanske vara tillhjälp att se hur folk har röstat. Det är ju inte säkert, om det är fem medlemmar vardera som röstat på respektive modell. Men man erbjuds ju inte ens chansen att värdera detta med mindre man slumpmässigt trycker för ett av alternativen. Och gör man det vet man ju inte hur många andra som gjort likadant bara för att få se resultatet. Och hur trovärdig blir då omröstningen. Sorry om detta blev för svårt att hänga med i för somliga, felet är i så fall givetvis mitt eget.
|
| 2011 11 11, 0:45 |
|
 |
|
DocHP
Moderator
|
Johan Molin skrev: Om man är intresserad av frågan, inte skaffat sig ett lok själv, men vill få en allmän uppfattning om vad andra tycker, kan det kanske vara tillhjälp att se hur folk har röstat. Det är ju inte säkert, om det är fem medlemmar vardera som röstat på respektive modell. Men man erbjuds ju inte ens chansen att värdera detta med mindre man slumpmässigt trycker för ett av alternativen. Och gör man det vet man ju inte hur många andra som gjort likadant bara för att få se resultatet. Och hur trovärdig blir då omröstningen. Sorry om detta blev för svårt att hänga med i för somliga, felet är i så fall givetvis mitt eget. För att vara extra tydlig förstorade jag lite och ringade in det du efterfrågar. 
_________________ 2R H0 is my game - Bygger i övrigt 1:24/1:25
The smaller the train - the more concentrated the fun!
|
| 2011 11 11, 1:34 |
|
 |
|
pareng
VD
|
 Re: Fråga kring röstningsfunktionen
Betyder det att om du klickar på "visa resultat" att din "röst" registrerats som "vet inte", och därmed inte kan ladda om sidan och rösta? 
|
| 2011 11 11, 9:00 |
|
 |
|
hakang
Kommunikationsminister
|
pareng skrev: Betyder det att om du klickar på "visa resultat" att din "röst" registrerats som "vet inte", och därmed inte kan ladda om sidan och rösta?  Nej. Har man sett resultatet kan man fortfarande rösta. (Men inte på något 'jag-bryr-mig-inte-ett-skvatt-om-det-här-eller-så-vill-jag-visa-att-jag-inte-vet'-alternativ tyvärr).
|
| 2011 11 11, 9:54 |
|
 |
|
cgn1954
Trafikledare
Blev medlem: 2009 10 15, 16:40 Inlägg: 290 Ort: Tyresö, Stockholm
|
HEJ HEJ Har inte själv använt funktionen (röstknappar) men antar att det är fullt möjligt för den som lägger upp röstknapparna att själv skapa en "Vet inte"-sådan. Eller? 
_________________ Bästa Hälsningar /CGN

|
| 2011 11 11, 10:39 |
|
 |
|
pareng
VD
|
Det är med andra ord en sådan här som efterlyses? 
|
| 2011 11 11, 11:10 |
|
 |
|
Johan Molin
Kommunikationsminister
|
Min önskan om ett sådant alternativ hade helt och hållet med att göra att jag missat att ddet går att se röstresultaten även för en person som inte röstat själv (rätt ofta fungerar ju omröstningar, t.ex. på nätupplagor av våra dagstidningar) på det viset, att man får se resultatet först när man röstat själv.
Men just ur den synpunkten behövs då ingen sådan knapp. Det kan diskuteras vilken funktion den har i övrigt. De som inte kan eller vill rösta struntar väl troligen i att trycka på en sådan knapp också.
|
| 2011 11 11, 11:14 |
|
 |
|