Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2019 09 20, 12:08

Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
 Färgsättning på Jeco's Ra 

27%  27%  [ 12 ]
Orange/vit 36%  36%  [ 16 ]
36%  36%  [ 16 ]
Antal röster : 44

Färgsättning på Jeco's Ra 
Författare Meddelande
VD
Användarvisningsbild

Efter att idag ha vart på MJ-Hobbyexperten (igen) och fått lite ytterligare information om Jeco's kommande Ra lok så fick jag höra att loket enbart kommer i den första målningen eftersom efterfrågan på den orange/vita målningen inte fått tillräckligt många beställningar.

Så nu är i alla fall jag lite nyfiken, är det så att dom flesta vill ha Ra loket i första målningen, eller är det den "nya" orange/vita färgen som flest vill ha men inte vetat om att den finns? Själv är jag inte ett dugg intresserad av att ha den i första målningen. Köper enbart ett lok om den kommer i orange/vit målning.

2007 09 26, 22:41

Jag vill nog ha den sista orange / vit ja.. den ser snyggast ut.

2007 09 26, 23:49
Lokförare
Användarvisningsbild

Jag skulle helst vilja ha ursprungsmålningen. För Limas variant är väl inte helt korrekt i färgsättningen, eller?

.

2007 09 27, 0:05
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

nidom

2007 09 27, 9:58
Kommunikationsminister

Tycker att båda färgvarianterna är likvärdiga. De representerar liksom två olika stilar, en mer traditionell och en trendigare (om man ser det från tidsperioden).

Sedan lyckades jag omedvetet få till det så att jag har "samma" Ra-lok från Lima i BÅDE gamla målningen med stora strålkastare och i nya målningen med små strålkastare.

Har för mig att det är Ra 8 men är lite osäker.

Därmed är också behovet av Ra-lok täckt för min räkning och bana.

Mvh

/Peter

2007 09 27, 20:45
VD
Användarvisningsbild

Personligen tycker jag bäst om Ra:na som jag minns dom, med Orange/vit färgsättning och marshallstrålkastare. Det gör väl att jag sparar pengarna som Jecos lok kostar, då jag förstått att den versionen inte kommer.

Jag är lite förvånad över JECOS val av modell, även om det kanske behövs ett up-to-date RA till någorlunda pengar. Men känns det inte som om efterfrågan på brunlok är större i dagsläget?

/Kristian

2007 09 27, 21:04
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Nu glömmer ni hur marknaden fungerar och kostnaden för framtagning av en lokmodell...

När man tog fram El-F var det många som trodde att bara ett utseende skulle komma, den "limiterade" upplagan. Oj vad förvånade dessa blev när det trillade in fler versioner.

Formarna finns, till både korg och chassie... de kommer nog att merutnyttjas vad tiden lider. Man ska bara inte ha för bråttom.

SA

2007 09 27, 22:50
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 7 inlägg ] 

Nyheter mjhobby.se