Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2012 05 21, 23:30

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
 Ett hus på landet 
Författare Meddelande
Trafikledare

Inlägg Ett hus på landet
Tänk om man skulle få komma över ett gammalt dödsbo ute på landet, ett gammalt hus med äldre standard men fullt beboeligt, fullstor ladugård i hyvsat skick, kanske en gård som stått nått år orört och växt igen.

Jag hade helst köpt det som det var, fullt med grejer som följer med i köpet, på köpet får man en massa röjningsarbete både inne och ute.

I denna ladugård hade man på övervåningen satt upp nya fräscha innerväggar, kanske ett innertak och isolerat ett särskilt utrymme, in med en vedspis eller kamin med skortsten ut genom väggen kanske.

Perfekt utrymme för modellhobby!

Då kunde man där ha förkovrat sig, byggt egna lösningar till förvaring, satt upp snygga - kanske nyköpta möbler och vitrinskåp för förvaring av snygga fordon.

Bredvid allt detta ska kanske man kan knåpa ihop nått som ser ut som ett litet kök, ett kylskåp av mindre modell, kanske t.o.m. rinnande vatten och diskho och en möbelgrupp.

Då är det 20 grader kallt ute och man kan vara där ute sena fredagkvällar, elda och få värme i utrymmet och pyssla med sin mj-hobby.

Jag tror det hade varit nått faktiskt.

2010 08 31, 2:49
Profil WWW
Tågklarerare

Inlägg Re: Ett hus på landet
Utan social gemenskap hade det nog varit väldigt enahanda. Om man inte medvetet söker avskildheten förstås, då hade det varit perfekt. Men nog vill man visa sin anläggning och kanske prata om den ibland?

2010 08 31, 8:42
VD
Användarvisningsbild

Låter ju som en dröm för tusan!

To build is to live BLOGGEN: http://www.123minsida.se/collinstacity/

You win some you lose some
It's all the same to me

2010 08 31, 10:40
Profil WWW
Trafikledare

Jag vill inte ha avskildhet mer än att man slipper störas av tung trafik och annat, kunna sitta ute och lyssna på det lilla som händer på landet.

Men visst, 15-20 km in till stan, det vore lämpligt, kanske något mindre, är själv uppväxt 12 km från stan ute på en åker så nog är det skönt att bo så.

Sen för att träffa folk och så så ska jag nog vara aktiv i bl.a. föreningslivet, då kan man vara aktiv vilket jag var förr.

2010 09 02, 3:42
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ]