Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2012 05 21, 23:19

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 En fråga om Fleischmann 
Författare Meddelande
VD
Användarvisningsbild

Inlägg En fråga om Fleischmann
Har Fleishmanns broshyr från 2007/08 och jag måst säga att jag är djupt imponerad av deras mycket noga, nästan pedant, omsorg för detaljer i alla avseende, modellernas verklighetstrogenhet, köregenskaper, styrning, signaler o dyl.
-Företage har tydligen ochså en yrkestolthet som kan tydligt läsa ur deras broshyr: "Modelleisenbahn für Profis".

Jag kör själv Märklin H0, som är mycket fina modeller med goda köregenskaper, med F verkar vara snäppet vassare i alla avseende.
Kanske man i framtiden byter över i Fleishmann N, dvs om synen int förvärras avseevärt... :roll:

Det vore roligt att höra från en inbiten F-entusiast, och dennes erfarenheter.

2010 12 16, 20:58
Tågbefällhavare

Inlägg Re: En fråga om Fleischmann
Hejsan! Jag är väl ingen inbiten F-mannrallare men rallare och kan väl säga så här! Jag har väl ett femtiotal lok i N-skalan av olika tillverkare ifrån olika tidsåldrar och tycker väl så här. F-mann är kvalitet rakt igenom som du säger, även när du köper lite äldre analoga modeller. Har en F-mann Br 65 som har ett antal år på nacken men det går som en gud, därmed inte sagt att andra modeller av andra tillverkare inte skulle göra det. Rocos lok är snyggt gjutna men låter avskyvärt förutom dom senare modellerna.Idag köper jag bara lok med digital nemplugg och där tycker jag att dom flesta har bra kvalitet. Fmann-5 poäng. Minitrix Kato och Brawa 4.5 poäng. Hobbytrain och andra 4 poäng. Märk väl att jag inte har tagit med dom stora amerikanska :-D tillverkarna, men där vet jag att kvaliteten är väldigt hög. Men summa sumarum är det att du kommer att få det bra i N-världen om du satsar på F-mann. Allt detta skrivit helt subjektivt!

Ha det :lol: !

2010 12 22, 23:00
VD
Användarvisningsbild

Inlägg Re: En fråga om Fleischmann
Om Pervald hade 2007 accepterat VISA-kort hade jag köpt några Fleischmann N lok och vagnar... :roll:

men det blev í stället Marklin H0 2010 ...

2010 12 29, 12:13
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ]