Varudeklaration för lilla mig...
| Författare |
Meddelande |
|
Johan Molin
Kommunikationsminister
|
 Varudeklaration för lilla mig...
Eftersom detta började dyka upp som en avknoppning av en annan tråd så tänkte jag att det är bättre att starta en ny tråd. Låt nu alla blommor blomma, allting är ok och tillåtet och ingen har rätt eller fel, utan alla är lika värda, trots att de inte tycker som jag!
Alltså:
Får väl deklarera mitt simpla jag på samma sätt som MM då:
OK, här komer min VDN-deklaration:
Dator.... mac Mobil... Iphone Ipad... Finns numera! Men bara som komplement till min MacBook, inte till mina 1400 böcker (här bör rensning göras!!!) För beskådande av filmer från den underbara modelljärnvägen i Bad Driburg, diverse spelfilmer, internetsurfande och beskådande av Time Team på Kanal 9:s playfunktion. Tåg... 2r DC med ångestfyllda funderingar om DCC i någon form. "Fast clock" finns i min iPhone! Kamera... LUMIX Bil... Land Rover Defender, courtesy of "Mörkrets Furste" Joseph Lucas ... Plats... Dragspelshatarland! Skåne m.a.o. Instrument... Piano, piano och piano för egen del. I övrigt allting som hanteras professionellt och som inte luktar gammaldans... Musik: I princip allt från Beethoven till Led Zeppelin och Jethro Tull. Specialfavorit är Italiens bäste cantautore, Fabrizio de Andrè. Fela Kuti var inte dum heller. Tidning... Dagens Nyheter Koppel... dåliga försök till TB Räls... PECO Mässing... något man sover i som sagt... I övrigt ett material som går att vika och löda ihop till en skev avbild av verkligheten... Plast... Hur skulle man kunna undvika det idag? Instämmer med andra stora tänkare på forumet Vitmetall... Smalspårsloksbyggsatser från Old Blighty, + diverse måsar, kråkor och andra fåglar... ebay... inte hittills Tradera... En gång, köpte ett vykort över Hästholmens Hamn... e-shopping... Händer av och till, fr a med engelska tillverkare... Favoritland... England och Italien förstås. Vad annars? Mat: Javisst! Särskilt med italienskt stuk. Friterade nyfångade sardiner är en höjdare. Likaså Saltimbocca i Rom. Dryck: Rödvin, i synnerhet från Italien, och gärna, om den är av god kvalitet, en Vino Nobile. På forumet tidigare nämnd Brunello di Montalciono är en modern uppstickare... Oftast blir det Kalio eller annat bag-in-box-vin från nämnda land... Filmer: Det mesta som Helen Mirren eller Streepan gör är bra. Den tredje mannen är världens bästa svartvita film. Barn: Lyxblandningen, dvs en son (glidare) och en dotter (hyperambitiös). + numera Walter, bonusdotterson!
|
| 2010 07 30, 22:22 |
|
 |
|
H0n3
Kommunikationsminister
|
 Re: Varudeklaration för lilla mig...
Så en VDN-lista även för mig: Dator.... PC Mobil... Företagsutgåva Ericsson nånting med kamera, å GPS, å man kan ringa med den osså! Ipad... NEJ, föredrar böcker Tåg... H0 2R & 3R, H0n3 2R Kamera... Olympus OM1 (urgammal analog), gammal Nikon 2100 kompakt digital å en fådd Olympus Camedia digital Bil... Audi A4 Plats... strax söder om Gôtet Instrument... Ibanez Stratte kopia med humbuckermic vid stallet, svenskbyggd Akustisk från 1950-talet (still going strong) Musik... Allt som jag klassar som bra musik, d v s allt från Bach till hårdrock av senaste märke men jag sållar hårt. Särskilda favvisar är 40-50-talsjazz och rock, ELO, Nightwish, Ramstein, Pink Floyd m fl. Tidning... Dagstidning=GP, Hobbytidning(ar)=AoH, Smalspårigt, MJ-Magasinet och Model Engineers Workshop Koppel... Märklintyp över det hela än så länge Räls... 2R: Peco/Roco, 3R: Märklin, H0n3: Shinohara/Micro Engineering Mässing... Både som musikinstrumentmaterial, som byggmaterial för både småtåg och maskinverktyg, och som pyjamas Plast... Naturligtvis  Tycker bra om det för one-off och scratchbyggen. Vitmetall... För modeller ja, men för musik ska de va Hevvy Mettall ebay... Nix, inte än Tradera... Absolut e-shopping... Ofta! Bra priser på maskinverktyg och tillbehör från UK t ex. Favoritland... Sverige som boplats, Skottland för Whiskyn, Italien och Frankrike för vin och mat, Tyskland och UK för öl ... öh, jag menar ale Gaming... Ungarna visade mig Tibia för många år sedan och jag gillar speliden. Har därför hängt kvar sedan dess Hobby utöver MJ... Trädgård (låter så töntigt  Gardening låter mycket fräckare så det säger vi  ) Tja, det var väl allt Nej, det var det inte, glömde familjen i hastigheten  Hustru och tre vuxna barn (två tjejer och en kille) /Peter
_________________ /Peter E. som bygger SDJ i H0 och H0n3. http://www.smalsparigt.org/cgi-bin/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=887
|
| 2010 07 30, 23:35 |
|
 |
|
Sture Bylén
Kommunikationsminister
|
Min tur!
dator... PC mobil... Nokia Classic med STORA knappar och siffror tåg ... 3-räls kamera.. Canon 400D +Sony Cybershot bil... en stor blå och en liten röd, Renault tror jag de heter plats... Dalarnas romboland instrument.. hyfsad partytrubadur en gång i tiden. Kan tyvärr till min stora sorg inte spela dragspel! musik... allätare, men inte modern jazz och hårdrock. Älskar svenska 30- 40-talsslagdängor. Gillar faktiskt saxofon! favoritförfattare... Nesser, Sjöwall-Wahlöö, Nevile Shute tidning... DN+lokaltidn. Prenumerant på Språktidningen – rekommenderas! mässing... ingen erfarenhet, verkar svårt plast... oh. yes- vad gjorde Bylén utan styrén? tradera... har handlat en massa 1959-grejer e-shopping.... ett modernt påfund som jag som glesbygdsbo verkligen gillar favoritland..... Dalarna, England, Italien mat.... allätare – min fru anser nog tyvärr att jag ”glufsar” i mig dryck.... se ”mat” filmer... thrillers och romantiska komedier. Med åldern allt svårare för brutaliteter.
familj... Hustru och tre döttrar. Den äldsta föddes 8 november 1989. dagen efter föll Berlinmuren. Hon fick då ett tredje förnamn ”Berlinda” eftersom hon föddes på en Berlindag.
Den andra dottern är född direkt efter valvakan vid riksdagsvalet med borgerlig seger 1991. Hennes tredje namn blev då givetvis ”Valborg”.
Vår tredje dotter är född 1994 och nu blev det lite marigare. Men 1994 var ju året då vi sa ja till EU och spionen Eugen Sandberg återvände. Här blev tredje namnet EUgenia.
_________________ Dragspel och tåg - berikar din håg. Shakespeare http://www.bylen.se bylens@telia.com
|
| 2010 07 30, 23:42 |
|
 |
|
Svante Andersson
Kommunikationsminister
Blev medlem: 2007 06 18, 23:21 Inlägg: 1298 Ort: On the foothills of the headlines!
|
Får väl stå mitt kast... info flyttad från den andra tråden! Intressedeklaration för SA: Dator.... PC Tåg... 2-r DCC Kamera... Canon Bil... VW Plats... Märlardalen Instrument... Gitarr, gillar, inte spelar! Tidning... Internet Koppel... Kadee, Sergent och TB Räls... Peco c75, Walthers c83 (Shinohara), Peco c83 och Tillig c83 Mässing... Ja Plast... Ja Vitmetall... Ja ebay... Ja Tradera... Lite e-shopping... Ja "över disk"... Lite Hjulmarknad och Bankalas... Ja Familj... jag och dammråttorna! Mat... Husmans, Europifierat Kina och Thailand, Italienskt Övriga hobbies förutom tåg och bilar i H0... ja! Mitt musikintresse får ni avgöra av denna spellista som just nu snurrar i mitt hemnätverk: http://www.svacon.com/play.jpgSedan finns det ett par tusen låtar till i musikservern i ungefär samma genrer. En stor fördel med detta är att det är lätt att uppdatera när man kommer på mer! SA
_________________ "Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip."
|
| 2010 07 31, 1:35 |
|
 |
|
Hans
VD
|
MIN CV
Dator - pc Mobil – Nokia, sedan urminnes tider Tåg – 2R DCC, lok över 40 cm, storhetsvansinne? Därom tvistar de lärde. Kameror – video Canon – still Olympus TV - 44” Sony projektionsTV Bil – van med chaufför Instrument – trumpet, aktiv som ung Musik - big band swing från 40-talet, främst Benny Goodman, Harry James m.fl. Tidning - kvällsposten Koppel - Kadee Räls – Roco c 83 u.b.. Mässing – kläder för kvinnor Intressen – 7 st (6+Brudar, i ett tidigare liv) Tradera – flitig användare, har dock blivit lurad många gånger Favoritland – Holland och Polen Mat – catering levereras dagligen till bostaden Dryck – mjölk och rödvin, dock ej till samma måltid Filmer – Vilda Västernrullar med John Wayne – the Duke Serier – Navy CIS pga. Världens häftigaste kriminaltekniker - Abs Barn – 2 döttrar med samma namn för att inte säga fel vid mejlkontakt Husdjur – 1 förbannat bortskämd katt Antal ex-fruar – 2 st Antal blivande – glöm det…
/Mvh Hans
| 2010 07 31, 6:00 |
|
 |
|
Arne Lindgren
Trafikchef
|
Min VDN-lista kommer att uppdateras med tiden:
Dator.... PC, bärbar och stationär Mobil... Firma-Ericsson och en egen egen också Ipad... NEJ, men det kommer troligen, kanske en annan platta om man kan visa två sider samtidigt för både bild och bildtext, föredrar dock böcker Tåg... H0 2R, H0e 2R Dvs just nu två längder C75 Peco och 6 byggsatser H0e tippvagnar.. ska kompletteras Kamera... Olympus OM1 (urgammal analog, Gissa vems VDN jag kopierar och editerar) Nikon D60 och en gammal Fuji kompaktdigital Bil... MB C230 kompressor rostklasse, Volvo 745 grovbil, Capri 77 plåtren under uppbyggnad, (XRV750 och Trane 1500) Plats... Strax utanför stockholms län, i nordöst, del i stuga i tornedalen, en kvadratfot på Islay Musik... Allt med texter som berör. Gram Parsons, Hank Williams, progg, Gram Parsons, Jefferson Airplane, Creedence, och förstås Gram Parsons Tidning... Dagstidning=DN, Classic Motor, MC-folket, OldtimerMarkt, Allt om whisky Koppel... Inte bestämt Mässing... Nattdräkt och H0-trädgrenar (än så länge) Kartong... Samlar microwell för framtida scratchbyggen. Vitmetall... Dom där tippvagnarna.. Lawsons, måste våga snart, tennet köpt ebay... Kommer Tradera... Definitvit e-shopping... det kommer mera Favoritland... Sverige, här finns allt, tysk landsbygd, överallt i alperna, belgien trots sina avarter. Jobb... Datanisse Intressen utöver MJ... Skidåkning, bilsport, mc-resor och lite trädgård. Frun rensar och planterar, jag gräver. Gift, inga barn (vad jag vet)
_________________ Arne Lindgren arne_lindgren@yahoo.com
|
| 2010 07 31, 8:31 |
|
 |
|
ubbe
Tågklarerare
|
Outdated, ber att få återkomma.  Ubbe
_________________ Hur svårt kan det va?!?!
|
| 2010 07 31, 10:36 |
|
 |
|
Mölle-Mats
Kommunikationsminister
|
Svante Andersson skrev: ... Men för att undvika allt framtida trassel med identiteter: ... OK, här komer min VDN-deklaration: Dator.... PC Tåg... 3R AC analogt, sedan jag häromdagen sålde det sista Fleischmann-loket i 3R-utförande så är det strictly Märklin på hyllorna! Kamera... Nikon D-80 och en Canon IXUS som "slängkamera" (både Aftonbladet och Expressen således) Bil... VW numera, förr mestadels SAAB (73 st) men även Jaguar, MG, Porsche, Audi, Skoda, SEAT, Opel, Fårrdd, en och annan Volvo (ja jag skäms  ), Töntjåta, Hashibashi, Austin Maxi och t o m en Renault för att nämna "några"! Plats... Född i och numera återbördad till Dragspelshatarland!  Har även varit tvångsdeporterad till Rompoland (i Risbyn knappa halvmilen uppströms från Avestaforsens brus - det var under denna period i mitt liv som dragspelshatet grundlades) men även bott i Borlänge, Falun, en kort tid i Hedemora, Uppsala, Morgongåva och "Tokstan" (Södertälje). Jobbat en massa år i Ståkkhålm och dess förorter, och veckopendlade även till Malmö och "Jönsköping" (hade övernattningslyor där) ett knappt år vardera för några år sedan. I min ungdom så delade jag en övernattningslya med ett par polare i "Sumpan" också. Har alltså sett rätt mycket av den nedre tredjedelen av "Söderbotten" i mitt liv ... Instrument... Saxapet (tenor och alt), synth och tamburin Tidning... Helsingborgs Dagblad Koppel... Märklin RELEX Räls... Märklin 3600 och M-räls Mässing... Tenorsaxen då (alten är svarteloxerad), sedan sover jag i bara mässingen också ... Plast... Hur skulle man kunna undvika det idag? Vitmetall... Nope! Äldste sonen lyssnar på Black Metal däremot ... ebay... Nån gång ibland (men det var länge sedan nu, ska dock sälja mina Zeuke Berliner TT-Bahnen på tyska eBay har jag tänkt ...) Tradera... Absolut - all the time! Numera uteslutande som säljare! e-shopping... Nån enstaka gång "över disk"... "Rakt över disc" med Clabbe var ett favvoprogram på sin tid! Men annars - ja mestadels! Hjulmarknad och Bankalas... Nope! Blir bara frestad att köpa en massa prylar som jag inte behöver ... Favoritländer... i likhet med broder Johan så gäller England och Italien, men gillar också Spanien skarpt (fr a dygnsrytmen i arbetslivet ...) Favoritmat... Italienskt och Spanskt Favoritdrycker ... älskar egentligen Bier, men med min nuvarande rondör så är jag hänvisad till torra vita Chardonnay-viner (gärna Aussies och sydafrikaner) - åsså rökiga Islay single malts! Familj... sambo och kompanjon med Eva, tvenne ohänga tonårstelningar födda -93 och -95 boende i "Tokstan" åsså en krongalen helsvart katt med Damp som heter Dexter (efter tenorsaxofonisten med efternamnet Gordon) Svante Andersson skrev: Nåt mer man måste deklarera för att inte bli utfryst? Japp! Musikaliska preferenser t ex! Här är det huvudsakligen jazz, blues samt rock och pop från 1950-1970-talen som gäller!
_________________ Also sprach der
|
| 2010 07 31, 10:43 |
|
 |
|
Mölle-Mats
Kommunikationsminister
|
erutsnelyb skrev: Min tur! ... Kan tyvärr till min stora sorg inte spela dragspel! Kan du väl lära dig! Devisen "man lär så länge man har elever" borde väl du som varit i lärarskrået känna till! erutsnelyb skrev: Gillar faktiskt saxofon! Kunde man ju inte ana ... erutsnelyb skrev: ...tre döttrar. Den äldsta föddes 8 november 1989. dagen efter föll Berlinmuren. Hon fick då ett tredje förnamn ”Berlinda” eftersom hon föddes på en Berlindag.
Den andra dottern är född direkt efter valvakan vid riksdagsvalet med borgerlig seger 1991. Hennes tredje namn blev då givetvis ”Valborg”.
Vår fjärde dotter är född 1994 och nu blev det lite marigare. Men 1994 var ju året då vi sa ja till EU och spionen Eugen Sandberg återvände. Här blev tredje namnet EUgenia. Fyndigt värre!  Vad tycker de tre unga damerna om detta "spratt" - risken finns kanske att det kommer att gå som i Johnny Cashs låt "a boy named Sue" Men broder Sture - det var väl inte mattelärare du verkat som hoppas jag (för det uppväxande släktet i Rompo-Daloms skull)? Du skriver ovan att du har "tre döttrar" - men också att "vår fjärde dotter" ... 
_________________ Also sprach der
|
| 2010 07 31, 10:52 |
|
 |
|
TuveB
Kommunikationsminister
|
| 2010 07 31, 11:23 |
|
 |
|
TuveB
Kommunikationsminister
|
OK, här kommer min VDN-deklaration: Dator: PC, flera stycken, några fungerar Mobil: Sony-Ericsson, 2st, J210 och K610i Ipad: Vad är det? Vad ska man med en sådan till? När det finns riktiga böcker? Kamera: Pentax, har upgraderat till en K7, K100D:n är nu reservkamera. Bil: Range Rover Classic, courtesy of "Mörkrets Furste" eller "The invenor of the short circuit", Joseph Lucas här också, blandat med Robert Bosch Boplats: Utkanten av Lund i Dragspelshatarland! Skåne m.a.o. Instrument: Spelade Trombon några år för länge sedan. Musik: I princip allt från klassiskt till hårdrock, undantaget gammaldans o dansbandsmusik o ve den som sjunger falskt, inkl mig själv!. Favoriter, Pink Floyd! Tidningar: Sydsvenskan, MR, 4 Wheel Drive, Trailer, Klassiska Lastbilar, MAI, SAMI m.fl. Tåg: 2r DC (N), 2r DCC, har lite Märklin också, som inte är ombyggt. Digitalstyrning: ESU Ecos II Skala beteckningar: H0, H0n3, N Riktiga tågbolag: SJ,UP,N&W Påhittade tågbolag: SSJ. SLJ, LTA Koppel: Märklinkompatibla, Roco KK och Kadee + Kadeekompatibla. Räls: Fleischmann Profi Mässing: Ja Nysilver: Ja Plast: Ja Vitmetall: Ja eBay: Ja Tradera: Ja e-shopping: Ja Favoritländer: England, Tyskland och Italien. Frankrike undviks helst.... Mat: Javisst! Är köttätare.... Dryck: Mjölk, öl, Rödvin och single malt, ej samtidigt Filmer: Det mesta. Tv: Engelska komedier och kriminalare. Fru: Ja Barn: inga kända Djur: 4 hundar, en massa fiskar. Andra hobbies: Flyg, modellbygge, skytte.
| 2010 07 31, 11:45 |
|
 |
|
magcar
Trafikledare
|
Nu kommer min lilla lista.... Dator.... En massa frukt datorer, en ensam PC och inte minst men min kära Atari dator... Mobil... iPhone iPad... Snart, Man ska inte "bara" läsa böcker på den... Tåg... 2r DCC "iRoc" finns i min iPhone! Kamera... Nikon D60 om man får låna den av frun.... Bil... Ford och åter Ford, undrar varför  Husvagn... Polar 547 Plats... I ett hus... Instrument... Nu förtiden Stereo. Musik... Inte "VItmetall" men Heavy Metal... Tidning... På Nätet och Mj magasinet. Koppel... Det som fungerar. Räls... Roco Mässing... Kommer snart. Plast... Det finns. Vitmetall... Kommer.. ebay... Snart. Tradera... Japp. E-shopping... Händer! Favoritland... Inget speciellt... Mat... Allt! Grillat går alltid ner... Dryck... Mjölk, Pepsi och en DrP Filmer... The Fourth Kind (2009) Se den!! Massor både gammalt och nytt... TV... Några serier.... fru... Japp! Barn... Tre små troll. En fyller år i morgon. Djur... Två katter och en hamster. _________________
|
| 2010 07 31, 14:56 |
|
 |
|
Sture Bylén
Kommunikationsminister
|
Mölle-Mats skrev: Men broder Sture - det var väl inte mattelärare du verkat som hoppas jag (för det uppväxande släktet i Rompo-Daloms skull)? Du skriver ovan att du har "tre döttrar" - men också att "vår fjärde dotter" ... TuveB skrev: Reagerade också över räknekunskaperna hos lärare Bylén, lärare i ekonomi kanske? Äh, vad petiga ni är - en unge hit eller dit.... Räknefadäsen emellertid korrigerad nu. (Jobbat ena halvan av mitt yrkesliv som mellanstadielärare, andra halvan på högstadiet med so och svenska.) Mölle-Mats skrev: Vad tycker de tre unga damerna om detta "spratt" - risken finns kanske att det kommer att gå som i Johnny Cashs låt "a boy named Sue" Glädjande nog tycker de att det är like kul. Jag har också informerat dem om att det numera är ganska enkelt att låta stryka det tredje namnet om det skulle genera dem. För övrigt är ju "A Boy Named Sue" en riktig höjdare. 
_________________ Dragspel och tåg - berikar din håg. Shakespeare http://www.bylen.se bylens@telia.com
|
| 2010 07 31, 15:01 |
|
 |
|
bermod
Kommunikationsminister
|
Här kommer min varudeklaration. Dator. PC Packard Bell Mobil. En sex år gammal Nokia Tåg. HO två räls,snokar nu lite på Nollan. Kamera. En HP Photosmart R717 Bil. WV Golf har tidigare averkar ett tjugotal SAABar unikt 67år gammal aldrigt ägt en Volvo. Boende. Sveriges centrum Örebro Musik. Allätare även dragspel Tidning.Nerikes allehanda Räls .Roco Mässing. Ja Nysilver. Kanon. Vitmetall.Okey Plast .Okey eBay. Ja Tradera.Ja e-shop.Ja Favoritland .Sverige och Spanien (bott periodvis där) Mat.Allt som går att tugga,favorit fiskrätter Dryck. Vin ,mjölk samt en god skotte. TV. Nyheter samt sport fotboll och golf. Fru. Ja Barn.Fyra plus sju barnbarn Djur. En hund Övrigt.Vill jag ej avslöja Andra hobbies. Golf samt försöka samla på lite goda viner nidom
|
| 2010 07 31, 15:52 |
|
 |
|
Pe4r
Trafikledare
|
Jag drar väl mitt strå till stacken då än om det är en nål i en höstack kanske..... Dator....32bit Vista i en 1,6 Ghz dator med 1GB RAM, ser fram emot en uppgradering! Mobil... Nokia Ipad... Vad är det? Har en äkta Ipod sen 2 månader tillbaka, fick en oäkting i julklapp..... Tåg... En del M-räls, lite C inkl C-M skarvar, några enstaka lok och vagnar från Tradera och som man fått gratis. Kamera... Sony Cybershot 1100? Bil... Saab 900 -87, Escort -87, Fiesta -90 under mina år med körkort, numer billös. Plats... Örnsköldsvik, mitt i centrum! Instrument... Kan lite piano, kan lite gitarr, föredrar kyrkorgel. Musik: Gärna dåtida men finns gamla godingar från 2000-talet också, House of the rising sun lessnar man aldrig på. Tidning... Aftonbladet.se allehanda.se (Örnsköldsviks Allehanda) Nostalgia. Koppel... Äger ingen fyrbenting. Räls... Märklin C och M, lite Fleischman dock. Mässing... använder inte pyjamas... Plast... Är det mesta gjort av idag. Vitmetall... Så välutbildad är jag inte. ebay... medlem men inte vågat gå längre än. Tradera... Välbesökt. e-shopping... Mest tradera Favoritland... England, när åker vi? Skulle vilja besöka "Aidensfield". Mat: Pannkaka, burgare och tacos. Dryck: Mjölkberoende, annars är det mest vatten.. Filmer: Beck är höjdaren. Barn: 25 år och redan 3 syskonbarn. Framtid: Hoppas på jobb inom kyrkan och slippa leva på "aktivitetsersättning", kanske hus på landet och en större mj-anläggning som "aldrig blir klar".
|
| 2010 07 31, 17:01 |
|
 |
|
Sture Bylén
Kommunikationsminister
|
Pe4r skrev: Jag drar väl mitt strå till stacken då än om det är en nål i en höstack kanske Pe4r skrev: Framtid: Hoppas på jobb inom kyrkan Kanske ett ämne för en framtida predikan? "Alla är vi nålar i livets stora höstack!" Lycka till med framtidsplanerna! /Sture
|
| 2010 07 31, 17:12 |
|
 |
|
Berra
Tågklarerare
|
Kul ide, Dator....Mac Mobil... Iphone Ipad... Kommer nog! Tåg... Det mesta men mest H0 2R DCC med Milwaukee Road som huvud tema samt 0-gauge 3R och 0n30 Kamera...Nikon D70s Bil... JEEP Wrangler Unlimited, Citroen AMI6. Plats... Fjärdhundraland Instrument... Ingenting, musikaiiskt obildbar Musik: Gillar mycket men defintivt inte allt. Äkta Rock, Äkta country, Äkta Blues och en del jazz och keltisk musik. Summan av detta blir Van Morrison Tidningar...Alldeles för många, prenumerar väl på ett tjog specialtidskrifter, dock bara en svensk Koppel... Kadee! Räls... Altt från handlagt till plåträls e-shopping... Mycket främst från USA och UK... Favoritland... Sverige, USA, UK, Tyskland och Frankrike Mat: Ja, äter allt utom njure, tunga och ostron. Älskar att grilla, året runt. Dryck: Dricker gärna det mesta, men har svårt att överleva utan öl. Filmer: Bästa filmen, Bad day at Blackrock(En man steg av tåget på svenska). Barn: Två härliga döttrar Övriga hobbies: Off-Road med Jeepen, Geocaching, Camping och friluftsliv.
_________________ Berra Som är aktiv inom, 16 mm scale 32 mm spårvidd 0-gauge (3räls) US H0 US, svenskt, Tyskt 0n30 Svenskt och US H0e Svenskt H0n3 Svenskt 00 Brittiskt 0 =1/43 Brittiskt
|
| 2010 08 01, 1:19 |
|
 |
|
HJP
Kommunikationsminister
|
**** Redan! OJ, nu vattnas det i munnen Den enda delikatessen, värd både namnet OCH priset HJP
|
| 2010 08 01, 8:38 |
|
 |
|
Sture Bylén
Kommunikationsminister
|
HJP skrev: Den enda delikatessen, värd både namnet OCH priset Intämmer till fullo! Vad säger östdanskarna? Ämne för ny "hat-tråd", kanske? 
|
| 2010 08 01, 9:25 |
|
 |
|
Johan Molin
Kommunikationsminister
|
Njaaa, tillbehören är goda (mandelpotatis är oöverträffad!) men personligen tycker jag själva surströmmingen är för salt i smaken. Men har man nu stått ut med att äta trippa i Italien (vilket är värre än surströmming) och njure på vårt lokala franska hak vid Triangeln i Malmö (njure är godare än surströmming). Men ämne för hattråd, nej! Skulle tro att mina skånska bröder näppeligen ens smakat...
|
| 2010 08 01, 9:42 |
|
 |
|