arjesko skrev:
Började annars undra när en av barrikadens män plötsligt börjar på i motsatt riktning.
Ja det är väl tur att någon höjer rösten och framför sin personliga synpunkt på att jag kräver modeller som har vis likhet med förebilder… om vi nu låter kända herrar suga ur något forum med information för framtida modeller, och det fortfarande inte blir bättre så skall väl Roco få kännedom om detta

Marknaden sväller över med modeller och kampen om köpare kommer bli allt hårdare och titta bara på hur mycket som ligger i lager hos handlarna, det svarta Rc loket är inte slutsålda, det gråa finns också, och så kommer snart Jeco med fler Rc lok.
Så frågan är hur mycket tid det skulle ha krävts av Roco och fått svarta 80tals vagnarna RÄTT

Med nöjda kunder

inte mycket
Det minsta man kan begära är rätt tak och ventiler tillsammans med det två olika boggier typer som finns.
Om nu så även orange Rc lok (nya SJ loggan?) kommer igen skall vi då också acceptera bruna vagnar utan 1klass linje med fyra takventiler och endast MD84S boggier
Låter vi någon bara sitta och skarva information till Roco så lär väl inget bli 80% rätt

Som sagt 25år och vi får sämre modeller idag

Och det hänger nog på att Janne har tappat lusten med att vara en bra källa för Roco.
Så börjar detta bli en röd tråd Heljan och nu Roco som kör med samma källa

blir det inte fler smörrebröd på ett ställe så kör man vidare på nästa.
Då kanske vi snart ser fler artiklar i känd hobby tidning hur man fixar till vagnarna så något om MJ blir skrivet.
Sedan så är det så att om jag köper en modell som man skall förbeställa ett år innan så kan man väl åtminstone begära att alla delar medföljer.
Det blå personvagnarna där en ventil av fyra saknas och jag hävdar att man har satt på fel tak.
Min handlare fick efter sex månader vetskapen om att inga ventiler skulle komma och om kunden inte var nöjd så fick man återlämna produkten.
Svart Rc lok med ”citron” gula handräcken och fotsteg som man nu har korrigerat till gråa loket.
Gråa Rc loket där fel SJ logga används och delar saknas som nu har tagit Roco tre månader att fixa fram.
Svarta vagnar där 1klass skyltar fattas och även någon vagn saknar vulstar och takventiler.
Det går till en gräns att man kan ta tre månader för att fixa fram delar men att återkomma efter ett halvår och säga till handlaren att kunde får återlämna produkten är inte acceptabelt
Att man inte har reservdelar efter sex månader på nya produkter kommer ställa till rätt så stora problem för kunder mm.
Uppenbart ingen hobby för den yngre generationen om det inte går att fixa till småsaker
Jag kan förstå Roco som går ut och säger att man tänker ta ned tillverkningsvolymerna och då kräver förhandsbeställningar för garanti med att få en modell som kanske liknar publicerad bild. 
Frågan är om inte formarna börjar bli slitna eftersom delar på vagnen har dålig finish numera.
Både
vulsten och
boggier har märken….