Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2012 02 09, 15:07

Svara på tråd  [ 676 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 34  Nästa
 Reklamskyltar. 
Författare Meddelande
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Reklamskyltar.
Broder Rune har ju börjat skämma bort oss rejält med urfina mörkerbilder på fina neonskyltar, och mitt bidrag känns ju tämligen "b" i jämförelse då den ju dels är tagen i någotsånär dagsljus (även om själva skylten var tänd trots detta) och det dessutom är diverse otyg i vägen - men jag visar den väl ändå då det är en fin skylt med anor i Hälsingborg.

Bild

2010 03 03, 12:43
Inte alls så tokig M-M! Trots otyget...

Jan

2010 03 03, 13:00
Trafikchef
Användarvisningsbild

Första delen av kvällen tillbringades på Tekniska Museet för att lyssna på ett föredrag. På hemvägen när bussen passerade Nybroplan
såg jag att det hängde "kristallkronor" i träden så jag hoppade av bussen och tog några bilder. (Det finns en reklamskylt i bakgrunden :) )
Bild
Kul idé tycker jag, det har blivit populärt att ordna ljussättning av olika miljöer i stan. När vi kom ut från museet såg vi att Kaknästornet
var upplyst med olika färger som dessutom växlade. Men att fota det kräver stativ och systemkamera. Ixus 70 räcker inte till.
När jag ändå var vid Nybroplan så var det nära till Grand Hotels baksida. Jag ville se om deras fina skylt lyste och det gjorde den.
Bild
Tack för tipset, Janne. Den här hade jag missat.
Hälsningar , Rune

2010 03 03, 21:17
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Bild

Bild

STÖRSTA ELLER LÄNGSTA REKLAMSKYLTEN?
Nej, detta är absolut ingen tävling - men lite av utmaning är det att hitta dessa värsting-skyltar.
Jag nämnde tidigare i tråden att jag vid dokumentationen av SKISTAR.COM kände till en ännu större skylt i närheten
- och syftade då på denna nedan, som ligger strax intill, men på andra sidan av kommungränsen, Stockholm-Nacka.
Ställde då också frågan: vem fotograferar den?
Men eftersom jag inte sett något bildsvar, tog jag tillfället i akt när jag passerade idag som passagerare på rätt sida av vägen,
just utkommen i dagsljuset från tunneln i södra länken, inte lätt att få hela texten med, men det får duga.

Finns det möjligen fler skyltar i storlek XXL?
Var nog vanligare förr, ex.v. i tung verkstadsindustri som översta bilden här och vid varven - flytdockor brukade väl målas upp som reklambärare?
/ LYR

Bild

2010 03 07, 0:27
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

LYR skrev:
Bild

Kul att skåda - just vid det tillfälle som du knäppte din bild så var jag engagerad som konsult på Jordbruksverket ett knappt stenkast från JMW:s gamla verkstadslokaler - vi hade rent av kunnat sprungit på varandra vid fototillfället ...

Cirka tre månader tidigare - d v s 2008-06-23 - tog jag själv denna bild på samma byggnad (med mobiltelefonen, jag hoppas ni har överseende med blidkvaliteten)

Bild

Det kan konstateras att man under mellantiden mellan våra två bilder lyckats färdigställa markläggningsarbetena framför byggnaden

2010 03 07, 0:40
Trafikchef
Användarvisningsbild

I går såg jag en del fina neonskyltar så jag gick en sväng nu i kväll för att fota några.
Bild
Eftersom mitt egentliga ärende var att besöka Stadsbiblioteket så fastnade den här först. Hörnet Odengatan/Sveavägen.
Bild
Den här är visserligen inte neon men snygg ändå. När jag tittar på bilden börjar jag undra vad första bokstaven är. :? P eller L?
Den sitter där Regeringsgatan kommer ner till Birger Jarlsgatan.
Bild
Lite längre ner på Birger Jarlsgatan.
Bild
Ännu längre ner, den skymtar på förra bilden.
Bild
Nu är vi på Nybrogatan, vet inte vad de säljer. Jag hoppades att Astorias neon skulle lysa för den är fint gjord. Men icke. :x
Bild
Också Nybrogatan. När jag tittat på den en stund undrar jag om inte m är uppochner.
Bild
På Almlöfsgatan, kvarteret bakom Dramaten. Väldigt starkt sken så den blev lite diffus.
Promenaden räckte nästan till en "God föresats".
Hälsningar , Rune.

2010 03 08, 23:56
Som vanligt, mycket stiliga bilder från Rune, neonspanaren nr 1. Jag har själv funnit en del nya som jag sett under buss och T-banefärder utan möjlighet att hoppa av då jag har varit på just en god föresats med andra mål. Men jag har dom i huvudet så en dag kanske... Men ändå förvånansvärt vad det finns neon kvar, även om de stora skyltarna från förr saknas, många är av mindre modell med mest en text. Och i bästa fall lite effekter med olika blink. Men visst måste det finnas fler från övriga landet va? Bara neonspanare i Stockholm. Jag saknar också neon från andra städer eller mindre orter. :wink:

Jan

Senast redigerad av jan claesson 2010 03 09, 10:10, redigerad totalt 1 gång.

2010 03 09, 8:25
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Bild
Lite längre ner på Birger Jarlsgatan.

Verkligt trevlig skylt!

Shakespeare

http://www.bylen.se
bylens@telia.com

2010 03 09, 10:08
Profil WWW
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

erutsnelyb skrev:
.
Verkligt trevlig skylt!

Bild
Ja det kan jag förstå att du tycker, eller varför inte så här?
/ LYR

2010 03 09, 11:22
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Den var inte dålig, LYR!
Poäng till dig. :-D
Sture

Shakespeare

http://www.bylen.se
bylens@telia.com

2010 03 09, 12:06
Profil WWW
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

erutsnelyb skrev:
Den var inte dålig, LYR!
Poäng till dig. :-D
Sture

Tack Sture!
Det dyker upp tillfällen ibland, som bara inte kan låta bli att kommentera - bildmässsigt!
/ LYR

2010 03 09, 12:57
Tågklarerare

Hej Rune! Du undrade om Penfolds (jo det ska vara ett P). Det är en vintillverkare i Australien som har ett bra rykte både vad gäller budgetviner och de lite mer exclusiva.

2010 03 09, 14:23
Trafikchef
Användarvisningsbild

Tack Kenny , nu behöver jag inte undra över den skylten mer. :)
Rune.

2010 03 09, 16:31
Trafikchef
Användarvisningsbild

LYR har ju gjort en så snygg modifiering av biografen Sture så jag svarar med en egen utflykt på Photoshop.
Dock inte lika avancerad men jag övar på det.
Bild
Rune.

2010 03 09, 16:38
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Rune Holm skrev:
LYR har ju gjort en så snygg modifiering av biografen Sture så jag svarar med en egen utflykt på Photoshop.
Dock inte lika avancerad men jag övar på det.

Rune.

Ja den båten måste vara nylevererad i hemlighet - så hemlig att den inte ens finns på googles sökningar,
( - kollade för säkerhets skull).
Men snyggt jobbat Rune!
Eftersom det nu har fotograferats så intensivt i jakten på skyltar och snart är utfiskat, så får vi väl med fantasins hjälp (Photoshop)
skapa egna motiv.
/ LYR

2010 03 09, 18:13
Haha, nu är ni ute och cyklar. Så här såg den riktiga Saxen ut...

Bild
M/S Saxen, en Ahlmarksbåt en sk "paragrafare" Det borde jag veta som byggde modellen...
Saxaren ska det vara på Runes bild LYR.

Jan, som också är ute och cyklar :wink:

Ps reklamskyltar kommer aldrig att ta slut, det gäller bara att ha öppna ögon...

2010 03 09, 19:12
VD

Grymt snyggt Jan! Är fartyget i Skala 1:87?

Stefan

2010 03 09, 19:19
Tack Knallhatten, nej den är mindre än så. Skala 1:200. Nu var det inte meningen att jag skulle bryta tråden med modeller, men jag kunde för sjutton inte låta bli. Det råkade bara bli så våldsamt inbjudande... :wink:

Jan

2010 03 09, 19:37
VD

Varför inte starta en tråd med dina fartygsmodeller? Bilder på snygga byggen är aldrig fel och skulle uppskattas av alla här.

Stefan

2010 03 09, 19:46
Jo en del av mina fartygsmodeller har poppat upp lite här och där tidigare på olika trådar. Den senaste skutan däremot har bara visats lite på håll. I nästa nummer av A o H kommer ett stort reportage om modellen. Med många fina bilder. Vi är två st modellbyggare som byggt denna (Baltica). I artighet gentemot Robin som gjort artikeln så väntar jag med att visa något nu. Jag tror att redaktionen också uppskattar det. :) Men du ska veta knallhatten att det inte är speciellt många modeller jag har hunnit att bygga under åren. Mest laga, renovera och rengöra... och de senaste 10 åren en förskräckligt massa mötestider och annat som hämmar byggartiden... :roll:

Återgår snabbt till reklamskyltarna...

Bild
För att här ligger ett Café vid namn "Göken". Sätter en peng på att skylten hängt med sedan 40-talet... Pontonjärgatan, Kungsholmen. Ägaren på min tid här bodde granne över oss, tvättmaskinen hemma gick väldigt ofta. Handdukarna förstås... Numera är haket en "finkrog".

Bilden tagen den 18/5-09

Jan

Senast redigerad av jan claesson 2010 03 10, 10:00, redigerad totalt 1 gång.

2010 03 09, 20:01
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 676 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 34  Nästa