Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2012 02 09, 16:22

Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
 Liv går och liv kommer 
Författare Meddelande
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Liv går och liv kommer
Johan Molin skrev:
Möjligen kan man ta sig ett rejält glas med skotskt häxvatten och sätta sig ned och lyssna på Tjajkovskis 6:e symfoni, som ska beskriva just människans kamp emot, och slutligen resignation inför, sitt öde. Vacker och himlastormande musik, men sorglig (ta förresten ett par rejäla glas...).

Lyssnade på den för en stund sedan med Moskva filamoniker,och gjorde som du sa Johan två st. stadiga Talister. :-D :-D :-D
nidom
Ps .
ser att det här är mitt tusende inlägg på stinsen,kanske blir en Talister till. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

2010 08 23, 22:47
Trafikledare

Det är sorgligt det där att folk rycks bort för tidigt, att dom som är äldre än en själv oroar man sig inte för men man är själv mest orolig för de yngre i sin familj, jag har numer en lillebror och 2, nej 3 syskonbarn, det är dom man oroar sig mest för som sagt och hoppas att alla ska ha det bra.

Jag har å andra sidan hamnat i en märkvärdig sits.

Mina halvsystrars mamma förolyckades i en bilolycka -82 eller liknande, själv föddes jag 84a....

Så p.g.a. en dödsloycka - i tjänsten dessutom, dom drev en bensinmack på landsbygden och hon körde inom posten, hon förolyckades i arbetet och sen föds jag några år senare, tyvärr står jag inte nära min familj som dock skildes 5 år efter min födsel men får jag ordning på relationerna till kyrkan och sådant kanske man orkar ta tag i sitt liv och knyta släktbanden ännu hårdare.

2010 08 24, 0:03
Profil WWW
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

H0n3 skrev:
Kan bara hålla med Johan om ovanstående.

Åkte i Fredags med en taxi från jobbet i Sthlm till centralen i efermiddagsrusningen. En av de sämre turerna faktiskt. Trots att jag sade till chauffören att jag INTE hade bråttom - vet att det är tjockt och tar till tid därefter - så var han taggad och aggressiv i sin körning :x

Han låg ofta mindre än en meter bakom framförvarande och hade minsta möjliga marginal vid filbyten. Jag kan inte garantera att han inte lämnade plåtknyckel bakom sig :x

Så höll det på från Kista till centralen. Det var bara ren tur att han inte träffade på en lastbil som höll på sin rätt. Inget hände gudskelov, men det var nära vid minst fem tillfällen :shock: :shock:

Visst kan man ha en dålig dag och kanske kommit ihop sig med någon, men kör

mvh

/Peter

En sådan chaffis säger man till direkt. Man vill ju komma fram likadan som när man steg in i bilen. Inget hindrar att man kontaktar taxibolaget efteråt, för att han/hon ska veta att sådan körning inte går för sig.

En dålig dag, ska endast resultera i lite "oflyt". Sådant märker man, som regel, endast själv.

HJP

2010 08 24, 7:09
Kommunikationsminister

Inlägg NYTT LIV!
Kändes som den adekvata tråden för detta:

Klockan 22:40 tittade en pigg liten Walter ut i livet med en trygg och lycklig pappa, en omtumlad mamma som dock såg ut som om hon skulle kunna upprepa bravaden om ett dygn.

Samt förstås en omtumlad mormor och en dito bonusmorfar.
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

2010 08 31, 23:26
Trafikledare
Användarvisningsbild

Inlägg Re: NYTT LIV!
Johan Molin skrev:
Kändes som den adekvata tråden för detta:

Klockan 22:40 tittade en pigg liten Walter ut i livet med en trygg och lycklig pappa, en omtumlad mamma som dock såg ut som om hon skulle kunna upprepa bravaden om ett dygn.

Samt förstås en omtumlad mormor och en dito bonusmorfar.
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Grattis till er alla :-D :-D

2010 08 31, 23:55
Kommunikationsminister

Går inte att sova faktiskt! Konstigt att inga andra forumbröder är vakna så här dags? :-D :-D :-D

Nä, nu är kl 3:53. Får väl göra ett nytt försök att gå och sova...

2010 09 01, 2:35
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Johan Molin skrev:
Klockan 22:40 tittade en pigg liten Walter
Grattis!
Är han namngiven efter katalogen? :-D :-D

Shakespeare

http://www.bylen.se
bylens@telia.com

2010 09 01, 6:48
Profil WWW
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Inlägg Re: NYTT LIV!
Johan Molin skrev:
Klockan 22:40 tittade en pigg liten Walter ut i livet....

STORT GRATTIS!

Ett nytt liv är alltid fantastiskt. Förstår att du inte kan sova.
Jag minns mycket väl hur det var när mina döttrar föddes, och jag gissar att det blir något liknande när barnbarnen kommer.

HJP

2010 09 01, 7:08
Kommunikationsminister

Hans pappa är musikalisk och kan jättemycket om musik, så jag är alldeles säker på att den här krabaten aldrig kommer att röra vid ett dr-gsp-l.

2010 09 01, 8:40
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Johan Molin skrev:
Hans pappa är musikalisk och kan jättemycket om musik, så jag är alldeles säker på att den här krabaten aldrig kommer att röra vid ett dr-gsp-l.

Den stolte bonusmorfadern får väl introducerad honom till ädlare musikinstrument (och MJ-hbbyn förstås) - här vilar ett tungt ansvar på dina axlar!!! :-D

Stort grattis till er alla till Walters ankomst till denna världen!

Apropå gravida kvinnor (som j udin bonusdotter var fram till häromdagen) så spekulerade en av tjejerna på jobbet följande:

Man brukar ju klappa gravida kvinnor på magen och säga att det ser härligt ut, men varför smeker man aldrig pappan på pungen och säger "bra jobbat"?

När jag då frågade henne om man inte kunde få det retroaktivt så skrattade resten av personalgruppen gott! :mrgreen:

2010 09 01, 8:59
Kommunikationsminister

Ett stort grattis till morfarskapet även från mig :-D :-D :-D :-D

Mvh

/Peter

2010 09 01, 17:16
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Ett stort grattis Johan,själv har jag sex barnbarn och fick i förra veckan ett glatt meddelande att det ska dyka upp ett till i april,och kommer väl att tala ditt modersmål Östgötska eftersom dottern bor i Norrköping. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
nidom

2010 09 01, 17:33
Kommunikationsminister

Grattis!

Johan Molin skrev:
Går inte att sova faktiskt! Konstigt att inga andra forumbröder är vakna så här dags? :-D :-D :-D

Nä, nu är kl 3:53. Får väl göra ett nytt försök att gå och sova...

Jodå, men då är stinsen vääällllddddigt lågt prioriterat.

2010 09 01, 17:40
Kommunikationsminister

Nidom: Ja det låter skönt att detta ärans och hjältarnas tungomål sprids över världen! :mrgreen:

(Sedan är det förstås skillnad på össchötska och össchötska. Norrköpingsmål låter inte alls likadant som motaladialekt t.ex. Inte lika uttalade skillnader mellan olika orter som i Skåne, men skillnader finns mellan de olika städernas folks sätt att prata på.)

I Skåneland finns dessutom de mest underliga avvikelser från rikssvenskan. "Det vet inte jag heller" heter uppåt ängelholmshållet "det vet inte jag hellre" men här nere i sydväst "det vet inte jag iheller". I Ängelholm tar man byssen från hållplatsen, i Malmö är det "harr döu tvåu spenn till boussen?"
Walter blir väl - tyvärr - en värdig representant för det senare tungomålet.

Och TuveB - jodå det vet jag. Annars hade man väl inte varit riktig pappa eller bonusmorfar vid det här laget.

2010 09 01, 17:42
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

1956 skrev:
Johan Molin skrev:
Walter blir väl - tyvärr - en värdig representant för det senare tungomålet.

Vadå tyvärr, skulle össchötska vara bättre? Du skulle bara veta hur mycket vi har skrattat åt just den dialekten här hemma! Och nu skämtar jag inte! :mrgreen:

Ni skulle bara höra min dotter att efter nio år i Malaga i Spanien och sen hamna i Norrköping,man kan inte tro att hon är född i Örebro.Men skit samma det är i allafall min flicka. :-D :-D :-D Det är också lite närmare att träffas bara 12 mil mot förut ca 300 mil,så det är bara positivt.
nidom

2010 09 01, 19:42
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 30 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa