Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 2012 05 18, 19:41

Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
 Katter och MJ-byggare 
Författare Meddelande
Tågvärd
Användarvisningsbild

Inlägg Katter och MJ-byggare
Hejsan!
Har följt Mika´s tråd i en annan avdelning här och vad som slår mej är hur många som håller på med MJ hobby också är stora katt(djur)vänner.Det verkar ju vara mer "regel än undantag" att det finns en eller flera fyrfota vänner i sällskap när det handlar om Mj hobby.Själv har jag träffat ett flertal vid diverse träffar som jag vet också har katter som sällskapsdjur hemma dock kanske inte lika mycket engagerade i bygge som våran yngsta på bilden här....
Mvh Olle i Lidköping
Bild

2010 12 16, 21:56
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Katter och MJ-byggare
Det tror jag stämmer bra. Krister Brandt skrev för längesedan apropå vad man behövde för hjälpmedel i modellverkstan, att mycket kunde man vara utan, men inte sällskap. Och illustrerade det - precis som du - med en intresserad katt på arbetsbordet. Jag hade det likadant för tio år sedan, men saknar bild av vår fina och nyfikna Stina - förresten uppkallad efter en kär Lidköpingsfaster till min fru.

Hälsningar / Svenne

PS / Men här, några hundra meter från Zinkensdamm, härskar Bajen. / DS

2010 12 16, 22:34
Profil WWW
Kommunikationsminister

Tja fast bara nästan väl? (Eller du menar något annat än bandy?) :wink:

2010 12 16, 22:39
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Tja, i mitt PS-inlägg refererade jag väl tankemässigt till Olles avatar. Just nu utgör ju Villa, Bajen och Sandviken elitseriens topptrio. Jag ser också att Villa och jag har samma födelseår. 8)

Hälsningar / Svenne

2010 12 16, 22:45
Profil WWW
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Coppas skrev:
...De uppnosiga och morrhåriga skojarna syns bättre och tydligare på bilden nedan. Den gråblå är en 6-månaders Russian Blue vid namn Zarro och den beigebruna är en 3-månaders Burma vid namn Spip. Med tanke på de hyss de ibland ställer till så borde jag kanske ha satsat slanten på mj istället, men lite trevligt sällskap smäller i många fall högre. :mrgreen:

Kan trösta dig med att de blir lugnare med åren, husets herre här (Dexter) som jag är vaktmästare och passopp år är snart ett dussin år gammal och det blir inte så många kostsamma hyss längre!

Bild

Här en (gammal) bild på när han "hjälpte" husse att fotodokumentera lite modelltåg!

2010 12 17, 1:11
Även jag håller mig med fyrbenta medhjälpare (fast en av dom är trebent).

Bild

Tibbe är lite utmattad efter att ha hjälpt husse med målning av en vågkur.

/Åke

2010 12 17, 7:08
VD
Användarvisningsbild

Min katt Lukas skaffa jag samtidigt jag köpte huset.Han är nu snart 14 år men still going strong o är vår familjs hjärta.Han har gott om yta busa på inne o eftersom vi bor nära landsvägen har det aldrig varit aktuellt ha honom lös.Köpte faktiskt huset av en känd tv-veterinär som sa det inte är så lyckat att ha han-katt lös,de har mycket kort medellivslängd.Så på sommaren när han vill komma ut får det bli i koppel.Har alltid funkat bra.
Han följer mej nästan alltid när han är vaken o har inte än så länge ställt till det med någon MJ modell tack o lov.När det är sovdax är det frugan som är mer poppis vara kompis med.
Bild
Här är han inte så nöjd med julmössa på :lol:
Bild

2010 12 17, 11:48
Profil WWW
VD
Användarvisningsbild

Min katt Pondus Pilatus III älskar mitt Big Boy #4013 över allt annat. Allt övrigt material bryr han sig inte om. Knepig kille!

/Hans

Bild

2010 12 17, 11:49
Kommunikationsminister

Har haft en katt vid namn Sigge som tyckte det var lite intressant när jag byggde en rälsoval och provkörde lok. Huvudet följde loken med stort intresse. Har tyvärr inga bilder på honom ihop med tåg men dessa två gillar jag :-D

Man måste ju veta vad som händer i trädgården.

Bild

Distingerad äldre gentleman 8)

Bild

Numera har vi på sommaren grannens katt Gizmo som nästan flyttar in hos oss.

En väl upptrampad stig

Bild

Sällskaplig

Bild

Trött

Bild

Och han är ständigt hungrig, allt från finska pinnar till pannkakor går ner :-D

Stefan

2010 12 17, 13:57
Tågvärd
Användarvisningsbild

Svenne skrev:
Tja, i mitt PS-inlägg refererade jag väl tankemässigt till Olles avatar. Just nu utgör ju Villa, Bajen och Sandviken elitseriens topptrio. Jag ser också att Villa och jag har samma födelseår. 8)

Hälsningar / Svenne

Ja och på måndag kommer ditt Bajen på besök till Lidköping.Hoppas inte det är ett dåligt omen att du Svenne och Villa har samma födelseår,för oss Villaiter alltså.
Mvh Olle i Lidköping

2010 12 17, 14:08
Kommunikationsminister

Det är ju intressant, det där att bandy kallades "hockey" för länge sedan medan Skånes överlägset bästa ishockeylag ( :mrgreen: ) heter Rögle Bandyklubb...

2010 12 17, 14:10
Tågvärd
Användarvisningsbild

Johan Molin skrev:
Det är ju intressant, det där att bandy kallades "hockey" för länge sedan medan Skånes överlägset bästa ishockeylag ( :mrgreen: ) heter Rögle Bandyklubb...

Ja och förr brukade vi ha korplag på jobbet i "hockey-pockey",bandy på ishockeyrink.
Men förresten nu är jag inte så insatt i Skånes hockeylag,men Rögle "överlägset bäst i Skåne".Vad säger Malmös hockeyfans om detta?

2010 12 17, 14:17
Kommunikationsminister

De har ingen talan! :-D :-D :-D (Rögle har trots allt häckat mycket mera i Elitserien än Malmö genom åren).

Vi brukade också spela mycket hockey-bockey som vi kallade det, i Motala, förutom riktig bandy, när jag växte upp. Väntar spänt på att få se Motala i högsta serien igen...

2010 12 17, 14:28
Tågvärd
Användarvisningsbild

Tyvärr för Motala får dom nog vänta till nästa säsong då dom redan halkat efter favoritena från Göteborgsområdet.Å`andra sidan har ju Motala ett SM-guld och detta med hjälp av Villas store bandyspelare Micke Arvidsson..........

2010 12 17, 16:06
Tågvärd
Användarvisningsbild

Ber så mycket om ursäkt men det var jag som fick tråden att "spåra ur "till bandy i stället för katter/MJ.Så därför lägger jag in en bild på våra två killar som i detta tillstånd är som allra bäst när man vill bygga på lite MJ i fred.
Mvh Olle I Lidköping
Bild

2010 12 17, 16:30
VD
Användarvisningsbild

Borttaget då det tydligen inte hade med saken att göra.

2010 12 17, 16:49
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Johan Molin skrev:

Sålunda talade Malmöiten! Akta dej så du inte stöter på Percy ute på stan ... 8)

Hälsar en "Läkkksing" med en fot i Lergökastan! :mrgreen:

Men jag ber om ursäkt - nu blev jag "carried away" igen ut i trådurspårningarnas träsk ... :oops: För att försöka baxa tråden tilbax där den hör hemma så kommer här en bild på en katt i modelljärnvägsskalan H0: :mrgreen:

Bild

2010 12 17, 18:25
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

1956 skrev:
Är det okey att visa en bild på vår tax Molly här i tråden....eller måste man fråga om lov först?

Katter var det - inte hundar! Avslås således! :wink:

2010 12 17, 18:36
Kommunikationsminister

Akta dig Mats! Vi var nog flera som trodde vi hade trevligt i denna tråd men ack så vi bedrog oss. Det finns bara en sak som aldrig är OT, oavsett i vilken tråd det gäller, och det är att skapa otrivsel och misstämning genom privatpolisiära åtgärder och angrepp. Men det vore ju trevligt om fler kissekattbilder dyker upp.

Vår vän Mika har väl annars gjort det djärvaste språnget, genom att föra över diskussionen från b-loksbygge i mässing till katter, och det har det inte anmärkts på, vilket gör att det skrivna i den här tråden känns väldigt privat riktat. Själv tycker jag det är mysigt om man kan ha trevligt tillsammans, och jag är fullkomligt övertygad om att Mika kommer att återföra sin egen tråd till sitt fina bygge.
Skrivna ord sitter där de sitter, och man vet aldrig vem man hudflänger. Själv har jag haft en nästintill hopplös höst arbetsmässigt, och då funnit stor vederkvickelse i den goda kamratskap jag upplever finns här på Stinsen. På några minuter känns det plötsligt fullkomligt hopplöst, glädjen förbytt i sin motsats, och ytterligare en liten knuff ut mot åsikten att det är lika bra att sluta skriva alls.

För övrigt har jag svårt att se att det INTE finns ett samband mellan kissekatter och nystan...

2010 12 17, 18:37
Kommunikationsminister
Användarvisningsbild

Johan Molin skrev:
... ytterligare en liten knuff ut mot åsikten att det är lika bra att sluta skriva alls.

För övrigt har jag svårt att se att det INTE finns ett samband mellan kissekatter och nystan...

Nej för tusan broder Johan, du får under inga omständigheter sluta skriva!!! Dels så skulle vi ju därmed gå miste om en massa spirituella filosofiska inlägg om ditt och datt - vilket vore en stor förlust - men dessutom så skulle det ju ställa mig tämligen ensam som den goda smakens sista utpost mot dr-gsp-lsmaffian från Samojedernas rike!!! :roll:

Och apropå att nysta - jag säger som Sven-E i Pistvakt: "rot int' i de' där nå' mera nu"!!!!

2010 12 17, 18:54
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 45 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa