Re: Historien om Banmarkens industriområde
erutsnelyb skrev:
Olle!
Du har väl inte kroknat vad gäller redovisningen av Banmarkens industriområde?
Jag vet ju från min tråd om Morshyttan hur tungt det kan kännas när de världsberömda OT-marodörerna Mölle-Mats och Johan Molin (och en till

) dyker upp men vi måste kämpa vidare med våra redovisningar, eller hur?

Det är fler än ni gubbar som väntar på en fortsättning...........

Stickspårets restaurang skulle ju öppna, och här sitter vi och väntar.
Det har varit dött i flera veckor här på området, men vi har i alla fall tur med vädret. Höstsolen värmer här vid verandan.
------------
Och några tappade sugar är det inte frågan om, bara lite ändrad fokus under ett tag.
Jag är väl lite av en periodare när det gäller aktiviteter i källaren och på webben.
Senaste tiden har varit rätt intensiv. Färdigställandet och lanseringen av byggsatserna till resgodsvagnen och spårrensaren har tagit en del kraft

Och så var det visst en liten utställning i Gävle som krävde en del förberedelser

Och här framför Drambo och Banmarken dök broder Sture upp och vi hann växla några ord innan han drogs med publikmassan i nästa nästa hall.
Hoppas att du fick en överblick av läget kring och på Banmarken.
Under helgen i Gävle fick jag kontakt med en
liten lokal orkester som så småningom förmodligen kan tänka sig att bli husband på den planerade utescenen vid lokstallet.

Gubbarna verkar än så länge lite stela och avvaktande, men om man lyckas locka ut dom från sin lite plastiga replokal tror jag att det kan bli lite sväng.
Gruppens namn, givetvis Svenssons kvintett, vad annars.
Och vad gäller urspårningar och OT-bludder är det bara välkommet, det brukar ge andra infallsvinkalr och nya ideér
Det kanske blir lite lugnt ett tag till framöver, Banmarken står fortfarande nedplockad och emballerad efter Gävle, men det dyker kanske upp några nya skrönor trots trädan, vi får väl se.....