Jag har inhandlat ytterligare två st Roco Da lok till min samling, dessa lok fick enklare modifiering för att passa på (min framtida bana). Kort sagt lite färg en lödstation, fyra st lysdioder, dekaler, massa tålamod
Dom två loken till vänster är nya.

Första titten under "skalet"

Målning av fönsterramar (svart turch)

Denna åtgärd gör att rutorna ser mindre plastiga ut.

ommålning av buffertbalkar

ommålning av takdetaljer.

före och efter.

Byte av hjul, då jag köpte en i Dc trots att jag Ac, Min tanke var att den ska gå som andra lok vid en multippelkoppling.

Färdigmålade, har även fyllt i takventilatorerna med svart färg (vart väldigt snyggt! och nu väntar dom på att montera slutsignal och rutor.

Inlödning av slutsignal pågår (jag var tvungen att kolla hur jag gjorde förra gången.....)

Så där ja rutorna och "bakljus" monterade.

Första provet tillsammans på spåret. Min tanke var först att jag skulle använda Rocos strömledande koppel imellan loken, men det funkade inte då det fastnade i när loken svängde.
Så lösning vart en permanet ihopkoppling, med ett ihop limmat kort koppel, sedan lödde jag kablarna i loken för att få lyse på Dc loket..

obs! det saknas en del detaljer på bilderna
prov med slutbelysningen.

och prov med belysningen framåt det bakre lokets lysdioder är borttagna, lyser i andra änden, vid gång "baklänges" alltså lyser ifärdriktningen.

Slutbelysning åt andra hållet.

Sista bilderna visar det halv färdiga resultatet, väntar på nya lokskyltar från Jeco, sedan är det bara numren ifronten kvar.

Jag beklagar kvalite´n på bilderna men foto är inte min hobby och kameran är gammal...

Men jag hoppas mina bilder ska roa och inspirera.