Om mitt bygge av Hedemora rådhus:
Tack för alla vänliga kommentarer – de ger välbehövlig råg i ryggen inför kommande byggkvällar.
Bygget är det fjärde i ett projekt med typiska Hedemorabyggnader. De övriga kan beskådas på min hemsida
www.bylen.se. (Tyvärr blir bilderna i det hemsidesprogrammet inte lika stora som de jag lagt ut på forumet.)
Som en liten gimmick försöker jag, likt Alfred Hitchkock, figurera själv på något vis i alla mina Hedemoramodeller. Visserligen är Rådhuset byggt exakt som det ser ut idag, sommaren 2009, men bröllopet är från 21 maj 1988 då Karin och jag gifte oss där. Jag har tittat på en gammal video från evenemanget för att få fram rätt färger på kläderna och vi skjutsades till bröllopet i den lövade röda VW-cab som mycket riktigt ockuperar handikapprutan. (En gammal manlig föreställning är väl, förresten, att äktenskapet handikappar en del??)
Vad gäller byggtiden så har vi gjort en grov uppskattning tillsammans i familjen och kommit fram till att den bör ligga runt 200 timmar.
När jag tittar på en del inlägg på detta forum och grannforumet, fylls jag av beundran inför den samvetsgranna steg-för-stegdokumentation som många av er åstadkommer vid era byggen. Själv grips jag så av bygget att jag ofta glömmer att fotografera. Jag har dock tagit en del bilder lite sporadiskt i början av projektet. Jag tänker lägga ut dem på min hemsida med lite tips om hur jag fixat t.ex. en rappad fasad, en vågig kullerstensbeläggning o dyl. Denna uppdatering kommer dock att ske först under min semester som börjar nästa vecka. Jag lägger in en blänkare här på forumet när detta är klart.
Sture