Re: Behöver hjälp att ansluta LokPilot V3.0 mfx i RC3 1047
lwb skrev:
Det är första gången jag gör detta och känner mig därför något osäker på hur kablarna från dekodern skall anslutas och hoppas på hjälp från er som gjort detta.Det är totalt 8 eller 9 kablar och jag tror mig veta följande; den röda skall till det ställe som man väljer släpsko eller kontaktledning, orange och grå till motorn,gul och vit till lysena,violett,grön och blå tillbehör( aux1 och 2 ) och den svarta till mittledaren. Är detta riktigt????? Om ja, betyder att violett,grön och blå kan bli " vilande "??? De båda kablarna till motorn behöver de anslutas till motorn via motstånd,något sådant fanns inte med i den sats jag beställde eller är det ok att ansluta direkt till motorn? Men här är det något som inte stämmer ser jag, jorden från lysena fram och bak. Nej det verkar inte stämma.Kan någon kunnig reda ut detta för mig! Tack!
Jag kopplade på följande vis, enlig LokPilot Manualen, i ett Märklin RC-lok, med ombyggd 5-pols motor + HAMO-magnet (LokPiloten fungerar endast med sådan motor!):
OBS! Klipp först av skivkondensator mellan moterpolerna
RÖD: Släpsko,
GRÅ/ORANGE till motorn (två drosslar seriekopplades til vardera motorpol),
VITT/GULT till fram/baklyse och
SVART til chassi.
Använd isolationstejp eller krympslangar för att undvika kortslutingar som kan bränna sönder dekodern
Om jag minns rätt är given (Default) lokaddress "3" som kan enkelt ändras med Mobile Station.
Lycka till